Jullie zijn super! Ik probeer een ritme in te voeren, maar dat gaat niet zo goed. Ik slaap rond 00.00/01.00u. Maar word de volgende dag pas om 10:00/10:30u pas wakker. (slaap door 3 wekkers heen) 'Gelukkig' heb ik (nog) geen werk, want dat zou echt een probleem worden!
tussen 9 en half 10 als ik om 5 uur op moet anders haal ik het echt niet, gelukkig val ik vanzelf al op de bank in slaap.
Als ik een dagdienst heb sta ik om 5:40 op en ga ik om 6:10 de deur uit. In die tijd even snel wassen, aankleden, boterham eten en weg. Als ik vrij ben of een avonddienst heb kom ik m'n bed uit wanneer ik daar zin in heb, dit is meestal tussen 9.00-10.00. Als ik een dagdienst heb probeer ik de avond ervoor uiterlijk 22.30 naar bed te gaan, maar dit is ook wel eens later door een verjaardag bv. ook wel eens eerder als ik meerdere dagdiensten achter elkaar heb en het al vroeg zat ben, maar eigenlijk nooit eerder dan 21.30 in bed hoor.
5:45 is hier gelukkig alleen op werkdagen hoor. Op een vrije dag is het tussen 8:00 en 9:00. Ik ga 's avonds tussen 22:30 en 23:00 naar bed. Als ik niet hoef te werken, wordt het soms iets later.
Oke hier komt ie - 06.20 de wekker gaat (*drukt op snooze*) - 06.30 de wekker gaat (*zet de wekker uit en draait zich om*) - 06.40 de wekker van vriendlief gaat. Dus opstaan! - 06.45 onder de douche (wassen, tanden poetsen, crempjes en bodylotion en aankleden) - 07.15 zoon uit bed pakken - 07.16 zoon zijn pap geven (ondertussen staat vriendlief brood en fruithapje voor zoon klaar te maken) Zodra ons zoontje zijn pap op heeft doe ik hem verschonen en omkleden en vlak daarna vertrekt mijn vriend meteen met hem. Hij gaat de hele dag naar oma aangezien we beiden fulltime werken. Voor mij gaat het dan zo verder: - 07.50 brood smeren en vlees voor savonds uit de diepvries pakken - 08.00 haren fohnen en schoenen aantrekken - 08.15 honden in de bench zetten - 08.16 Sh*t al zo laat? Haasten om naar het werk te gaan! Iedere ochtend hetzelfde ritueel. En ik kom iedere ochtend net optijd op kantoor. Ik ben telefoniste en om 08.30 zijn we bereikbaar en ik kom ALTIJD 08.29 precies (!) aan. Ik heb me geprobeerd te haasten met douchen en haren fohnen maar ik red het nooit. Of dan ben ik iets eerder klaar en dan denk ik, weet je wat, ik schil alvast de aardappels voor vanavond en dan kan ik me nog haasten. Edit: Oja, ik wil eigenlijk om 23.00 in bed liggen. Helaas word het de laatste tijd steeds 23.30 - 00.00 op zijn laatst. Maar probeer weer om uiterst 23.00 in bed te liggen.
Als ik moet werken gaat om 5.10 de wekker, dan aankleden, tandenpoetsen, haren en make-up doen. Naar beneden 5.25 en de hond uitlaten. Om 5.35 / 5.40 ontbijt en lunch maken en rustig ontbijten. 6.10 naar toilet (sinds ik een stoma heb gehad moetbik even rustig kunnen zitten sorry) om 6.20 spullen bij elkaar pakken, zorgen dat de hond drinken en eten krijgt en om 6.30 zit ik in de auto. Savonds ga ik tussen 21.30 en 22.00 naar bed.
6.45 uur sta ik op, ga me wassen, haren doen, make-uppen. 7.00 uur maak ik mijn oudste zoon wakker en eet samen met hem een boterham. Daarna maak ik de schooltassen klaar. 7.30 uur gaat oudste zoon zich wassen, tanden poetsen, enz. en ik maak zoon nr. 2 wakker en geef hem een boterham. 7.45 zwaai ik de oudste uit en maak nr. 3 wakker en geef hem een boterham. Intussen ruim ik de vaatwasser uit en hang de was vast op. 8.15 uur zwaai ik zoon nr. 2 uit, gaat nr. 3 zich wassen, tanden poetsen ed en maak ik zoon nr. 4 wakker en geef hem een bordje pap en kleed hem aan. Om 8.40 uur gaan we met de auto richting school/ psz om de jongste 2 weg te brengen. Misschien wat omslachtig, zo allemaal na elkaar, maar hier werkt het. Bovendien hebben we al met verschillende scholen te maken en de één gaat zelfstandig op de fiets, de jongsten nog met de auto. Vandaar de verschillende tijden dat ze uit bed komen (moet ze altijd wakker maken, dus laat ze zo lang mogelijk liggen). Op werkdagen komt de oppas hier in huis en neemt de zaken gewoon van mij over. (ik weet het: ik heb een gouwe!)
Nog geen kinderen 07.15: Wekker gaat een eerste keer. Vervloek dat ding. 07.17: Wekker gaat een tweede keer. Vervloek dat vroege uur. Ik vlieg naar de badkamer om mij aan te kleden, mijn haar te doen, ... 07.30: Boterhammen smeren voor 's middags, glas melk drinken als er nog tijd over is (if not, dan maar koffie op 't werk), tas maken voor werk, ... en katten eten geven als vriend dat nog niet gedaan heeft. 07.40: 1 week op 4: Vlieg terug naar boven om partner nog een kus te geven. 07.40 à 07.45: Maken dat ik weg ben, want anders mis ik mijn bus. En dus ook mijn trein. 09.15 à 09.30: Ik kom aan op 't werk. Partnerlief is 3 weken van de 4 ten laatste weg om 7 uur. Die zie ik dus niet. Die kus krijgt hij dus alleen in de week dat ie pas 's middags begint.
Ik ga er om 05.30 uit. Douchen en tandenpoetsen, dan vriendlief wakker maken, aankleden, make-up en haar doen, vriendlief nóg een keer roepen. Mijn brood, fruit drinken etc. Uit de koelkast pakken en in mijn tas doen. Jas aan, vriend een kus geven, en om 06.00 zit ik in de auto. Na 20 km eet ik in de auto mijn brood op Als ik vrij ben doe ik lekker rustig aan.
Sta half 7 op en dek de tafel en drink koffie terwijl ik de tasjes klaar maak voor school. vaak is zoontje dan al wakker maar anders maak ik hem samen met zijn zus om 7 uur wakker. Dan lekker eten met zijn 3e ( papa vertrekt half 7 of komt half 8 thuis) en wassen en omkleden. Rond half 8 zijn we zo goed als klaar en mogen ze tv kijken of spelen en ik ruim de ontbijt spullen op en doe omwasje. Even haren goed doen, tanden poetsen en hop naar school. Eenmaal thuis wandelen met de hond. Tot 10 uur soms wat langer. Uur gemiddeld. Daarna thuis ff poetsen, gtst preview en nog verder met poetsen . Weer hond uitlaten ( uurtje) en dan nog even of boodschappen of bijv bakker. En dan is het alweer kindjes ophalen
op schooldagen: 7.10 wassen en aankleden 7.25 kinderen uit bed en aankleden 7.40 ontbijt maken 7.45 ontbijten 8.05 fiets buiten zetten met de tassen er aan 8.15 kinderen jas en schoenen aan 8.20 naar school Nooit stress...alles gaat goed. ( nu bijna 3 jaar hetzelfde school ritme)
Op werkdagen: 6:10 opstaan en wassen/aankleden/make-up/haren 6.30 naar beneden om te ontbijten 6.45 weer naar boven tandenpoetsen 6.50 zoon uit bed halen en aankleden (ontbijt bij gastouder staat al klaar een straat verder op ) 7.00 vriend brengt zoontje naar gastouder en ik ga ook de deur uit * Kleding + tassen zet ik s'avonds al klaar Vrije dag: 8.00-9.00 wordt zoon wakker Lekker rustig aan omkleden samen en dan naar beneden ontbijten
Opstaan, pissen, aankleden, haar, beetje make up, wachten tot baby wakker wordt als die nog niet wakker is, fles maken
6.57 wekker gaat 7.00 journaal in bed kijken 7.04 wc/cremetje smeren/deo/haar/aankleden 7.10 ontbijt klaarmaken voor mijzelf/man, daarna ontbijten en maak een bakje met fruit e.d. klaar 7.40 uur man gaat naar het werk en daarna is het wachten tot het 8.20 is om naar het werk te gaan. Vaak doe ik wat in het huishouden
Hier ook nooit stress in de ochtend... Als ik ochtenddienst heb ga ik er om 6.15 uur uit. Kleed mij aan en doe mijn haar enz en vertrek ik richting kantoor (ik eet in de auto) vind ik gewoon makkelijk. Ik ben om 7uur al op kantoor gewoon ff mail lezen en soms wat kleine dingen regelen en koffie zetten. Collega's druppelen rond 07.20 binnen drinken we gezellig koffie en gaan we rond 07.40 starten in de wijk (ik werk in de thuiszorg) Heerlijk relax dus... Mijn man gaat er rond 7 uur uit samen met onze dochter en die eten samen en hij brengt haar naar Kdv om 08.00 en gaat dan naar zijn werk. Ook nooit geen haast gelukkig...
Op werkdagen 6.40 eerste wekker die ik op snooze gooi 6.45 uitbed plassen, koffie zetten, wassen en aankleden, ontbijtmaken voor zoonlief 7.15 zoon wakker maken hij ontbijten ik aan de koffie en boterhammen, fruit en drinken ik zijn schooltas mikken. 7.35 zoon wassen aankleden tanden poesten ( ik dan ook ) en haren doen. 8.00 de deur uit en de auto in 8.15/8.20 op school Moet ik werken of school naar huis auto parkeren en fiets pakken 9.15 op werk of school aanwezig zijn ( zelfde plek) Probeer om ongeveer 22.00 op bed te liggen maar vaak word dit veel later.
Om 6:30/7:00 wordt de kleine wakker, dus ik ook. Dan voed ik hem in bed en blijven we nog een half uurtje lekker liggen en verschoon ik zijn luier. Om 7:30 maken we mijn vriend wakker en liggen we met zijn drietjes nog even gezellig te kletsen Om 7:45 gaan we het bed uit, maak ik mijn yoghurt klaar en smeer een boterhammetje voor mijn zoontje. Ondertussen vertrekt mijn vriend naar zijn werk en eten wij ons ontbijt. Na het ontbijt speelt de kleine wat en check ik mijn facebook (addict). Dan is het wachten op een moeheidssignaal, meestal rond een uur of half 9 en dan gaan we weer lekker terug naar bed
Op een werkdag sta ik om 06.45 uur op, was mijzelf kleed mijzelf aan en doe mijn haar en make-up. 07.15 maak ik dochterlief wakker als ze al niet wakker is geworden. Was haar op de commode en kleed haar aan, doe haar haren. Dan naar beneden om te ontbijten, dochterlief een papfles ik vaak een cracker en koffie. 07.55 uur zitten we in de auto naar de gastouder of opa en oma. Ik zet de luiertas al de voorgaande avond gevuld en wel al klaar. Op een vrije dag wakker worden zodra dochterlief wakker is, dit verschilt van 7 tot half 9. Lekker in pyjama naar beneden en lekker teuten met zijn 2tjes, aankleden als ik daar zin in heb etc. Manlief vertrekt vaak om half 7 al naar zijn werk.
Nu heb ik 't vrij makkelijk. Werk op dit moment niet, dus hoef niet ergens op een bepaalde tijd te zijn. Ik voed DL op bed, speel even met haar en leg haar daarna in de box voor haar "mobile" half uurtje. Ondertussen kleed ik mij aan en ontbijt iets. Dan DL aankleden en dan zijn we klaar voor de dag! @stress Als we eens ergens op een bepaalde tijd vroeg in de morgen moeten zijn, dan ook geen stress. Ik sta liever iets eerder op, heb een hekel aan, om met stress mijn dag te moeten starten.
Op een werkdag. Meestal begin ik om 09:00, dan gaat de wekker rond 07:15 en word ik rustig wakker. Om 07:45 word zoon wakker en dan staan mn man en ik beide op. Ik kleed me aan en mn man doet onze zoon. Daarna ga ik naar beneden, smeer brood voor mijn zoon en voor mezelf op het werk. Dan smeer ik make up op m'n gezicht en neem snel een beker yohurt en schiet een paar sigaretten voor op het werk. En ga tussen 08:15-08:30 de deur uit. Mijn man is thuis bij onze zoon. Op een vrije dag staan zoon en ik rond 07:45-08:00 op en dan kleed ik mezelf aan en daarna zoon. De ene keer douchen we 's morgens en op werkdagen vaak 's avonds. Daarna gaan we naar beneden, smeer zoontje een boterham en schenk een beker melk in en zet de tv voor hem aan. Hij eet zn boterham op en kijkt even tv terwijl ik de keuken op ruim (vaatwasser in en uit ruimen) dan ga ik beneden stofzuigeren, doekje over de tafel e.d. en dan is het vaak 09:00-09:30 en komt m'n man ook zijn bed uit. We drinken een kop koffie en kijken wat we verder de dag gaan doen.