Wat is jullie ochtend ritueel??

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluisjee, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Na 11 uur gaan wij slapen, vaak half 12. Als we heel moe zijn rond half 11..

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Op een doordeweekse (school)dag:

Man staat om half 6 op en gaat om 6.10u de deur uit.

De kinderen kruipen om 7u bij mij in bed. Eerst nog even knuffelen;)
    Tussen 7.15u en 7.30u naar beneden. Ik doe boven nog even de ramen en bedden opengooien etc.
    Beneden (badkamer beneden) kinderen aankleding. Zoontje heeft hulp nodig.
    Ik heb me boven al aangekleed.
    Ik maak ontbijt voor ze, ze eten 's ochtends een broodje voor de tv.
    Ondertussen maak ik fruit en drinken klaar voor dochter en ruim vaak de vaatwasser even in. Ook eet ik ergens tussendoor mijn bakje yoghurt met muesli.
    Tanden poetsen, haren kammen, vitamines en dan jassen en schoenen aan en naar school.
    Thuis gaan zoontje en ik vaak direct door naar het bos met de hond.
    Weer thuis ga ik vaak eerst iets in het huishouden doen en daarna knutselen/spelen met zoontje.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oja.. wij gaan ergens tussen 22u en 23.30u naar bed.

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Op werkdagen

- Om 5:20 gaat de wekker (snoozen!)
    - Afhankelijk van hoe veel zin ik heb ga ik er om 5:30 of 5:40 uit (meestal 5:40 dus ;))
    - douchen, aankleden, make-up, brood smeren, papfles maken & kat eten geven
    - 6:15 man & zoon wakker maken. En in ons bed de pap geven. Soms gaat mijn man er direct uit, soms ff gezellig wakker worden met zn drieen.
    - Even uitbuiken tot 6:30 dan gaat mijn zoon in zijn bedje spelen tot mijn man aangekleed etc is. Hij wast hem dan, kleed hem aan en brengt hem naar het KDV.
    - Ik ga om 6:35 de deur uit (08:00 beginnen)

Meestal gaan we de avond daarvoor tussen 21:30 & 22:00 naar bed

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb mijn wekker op 05:45 staan. Dan kruip ik bij Isabelle in bed (waar Milan tegen die tijd ook altijd al ligt ;)) om nog even lekker te knuffelen en kletsen met de kindjes. Rond 06:00u gaan wij met z'n 3en douchen. Daarna kleden we ons boven aan (ondertussen gaan mijn man douchen). Vervolgens gaan we met z'n allen naar beneden om te ontbijten en een kopje koffie (en de kindjes thee) te drinken. Na het ontbijt gaan de kinderen nog even spelen of tv kijken en ga ik weer terug naar boven om m'n haren te kammen, make-up op te doen en m'n tanden te poetsen. Dan weer naar beneden om de haren van de kinderen te kammen en hun tanden te poetsen.
    Dan nog even een spelletje of een boekje voorlezen. Op dinsdag en donderdag stappen we om 08:00u op de fiets, omdat ik dan moet werken, dus dan moet ik eerste Isabelle naar het kdv brengen en dan Milan naar school. Op de andere dagen vertrekken we rond 08:15 naar school.
    In het weekend hebben we ongeveer hetzelfde ritueel, alleen dan zonder op de klok te kijken en dan hoeven we natuurlijk niet naar school (maar we hebben dan meestal wel andere dingen gepland waar we naartoe moeten).

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Lees hier dat sommige pas half 8 beneden komen. Is dat dan geen stress werk om ze optijd op school te krijgen? Hier hebben we alle rust en zelfs tijd over voor leuke dingen in de ochtend omdat ik half 7 beneden ben (6.20 gaat de wekker) en heb die rust ook echt nodig. Heb me een keer verslapen en dat gejaag bleef de hele dag in me zitten. Kinderen gaan dan tegen werken waardoor er nog meer tegen zit en vergeet dan dingen als tanden poetsen gewoon omdat het allemaal gejaagd moet

7. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Afhankelijk van hoelaat het ochtendgebed is, sta ik op. En ook afhankelijk van die tijd ga ik nog terug of niet. Ook ligt het aan hoelaat de kinderen wakker worden. Ik word wakker voor zij wakker zijn, en douche dan en kleed me aan.

Zodra ze wakker zijn, bedden opmaken, rolgordijnen open en ramen op een kier.

De kinderen tegelijk de douche in en aankleden.

Naar beneden ontbijten, en dan stof ik gelijk alles.

Mondjes schoonmaken, tanden poetsen, handjes wassen.
    Schoenen en jas aan en naar school.

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Mja, sommige kinderen hoeven pas laat op school te zijn. Sarah's school begint om 8 uur, dus dan wil ik er eigenlijk om 7.45-7.50 uur zijn omdat ze het leuk vindt als ik nog een boekje voorlees. Nou ja, dan moeten we dus om iets na half 8 al weg.
    Maar ik kan me voorstellen dat ik wel later zou opstaan als ze pas om 9 uur op school hoefde te zijn ;)

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Tussen 7 en 8uur staan we op.
    Flesje geven, wat spelen, om 9uur vertrekt papa naar zijn werk.
    Even babyfacetimen met oma en opa, samen koffietje maken, fruit eten, dan dutje in de box. Dan kom ik erachter dat mijn koffie nog in de keuken staat dus dan drink ik mijn lauwe koffie op of maak ik maar een nieuwe mok koffie en na het dutje in de box begint de dag.

Dus heel relax, ik moet ook pas om 18uur beginnen met werken

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ga rond 2uur snachts slapen, sta 2 keer op voor mijn dochters gemiddelt en sta dan rond 7:30 weer op.

Vaak zet ik mijn oudste dan even in de slaapkamer bij mij en de jongste geef ik wat speeltjes in bed.
    Ik ga dan nog 30minuten wakker liggen worden.
    Ik kan niet zomaar inneens klaarwakker rondlopen, dan krijg ik een ochtend humeur.
    Daarna ga ik mijn dochters verzorgen en mijzelf.
    Daarna ga ik naar beneden ontbijt maken voor mij en mijn oudste.
    Voor ik zelf ga eten geef ik mijn jongste de fles en wat te eten.
    Zo gaat de gemiddelde ochtend ongeveer als ik niet ergens heen moet al vroeg.
    Als ik smorgens al weg moet is het vaak een grote bende in alle opzichten.

11. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    door de week:
    - 5:50 uur gaat de wekker en opstaan
    - 5:52 uur, brood uit de diepvries nemen, koffiezet aanzetten en met de honden buiten.
    - 6:20 uur staat manlief op en smeert de boterhammen voor iedereen.
    - 6:30 uur terug thuis.
    - 6:35 dochterlief wakker maken en een beker melk (ontbijt krijgt ze op school)
    - 6:37 uur maak ik mezelf klaar
    - 6:55 uur kleed ik dochter aan terwijl manlief zich klaar maakt
    - 7:10 uur vertrek ik (start om 7:30 uur) met een thermosbeker koffie voor in de auto.
    - 7:30 uur brengt manlief onze dochter weg

Meestal liggen we tussen 22:00 en 22:30 uur in ons bed.

In het weekend is het anders.
    Is onze dochter later wakker, knuffelen we met ons allen in bed.
    Is onze dochter er vroeg bij, dan staat er 1 van ons op om de andere even te laten bijslapen. De dag nadien is de andere die mag blijven liggen.
    Gelukkig staat onze dochter uit zichzelf in het weekend ten vroegste om 8 uur op, maar meestal zo 9:00 a 9:30 uur.
    Pure luxe!!! :D

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik sta zelfs meestal pas op om 7:30 en zoon begint toch echt om 8:30 op school... maar goed, hier zeer zelfstandige kindjes (3 en 5) die ook heel braaf zijn in de ochtend. Geen gestress.. zouden ze minder makkelijk zijn, dan sta ik wel eerder op. Als dochter straks naar school moet en/of ik ga weer werken dan zal ik waarschijnlijk wel wat eerder opstaan om de rust te bewaren.

Zoon is trouwens wel eerder beneden en kijkt dus een half uurtje tv (dochter sluit soms aan)

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ligt eraan of ik vrij ben of niet. Maar als ik werk is dit mijn ochtendritueel:

Wekker (of ZL) gaat tussen 06:00 en 07:00 uur. Dan ga ik eruit, en verschoon ik ZL. Dan naar beneden.
    ZL speelt terwijl ik zijn pap, mijn thee en mijn havermout klaarmaak. Dan eten (eerst hij, dan ik) en daarna gaat ZL in de box zodat ik me kan aankleden en douchen.

Daarna nog een beker thee en dan ZL verschonen, knuffelen en dan gaat hij naar bed en ik naar mijn werk. Hoelaat ik weg ga, verschilt, maar uiterlijk om 08:37 uur.

Als ik vrij ben, dan doe ik meestal hetzelfde, maar ga ik als ZL naar bed gaat, zelf ook nog even terug ;) Aankleden/douchen sla ik dan nog even over.

Hoe laat ik ga slapen ligt eraan. Ik heb niet zoveel slaap nodig doordeweeks, dus meestal pas rond een uurtje of half een ofzo. En eens in de zoveel tijd rond 21:30 uur, slaap ik weer wat bij.

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Op een werkdag sta ik om 6.45/7.00 uur op, kleed mij mezelf aan, ga naar beneden om brood te smeren voor mij een zoontje, vriend is meestal als om 5.30 weg. Als het ontbijt klaar staat ga ik naar boven om zoon wakker te maken, dan gaat ie naar de wc en kleed ik hem aan, naar beneden en ontbijten, om 7.30 naar bovenom haren te doen en tanden te poetsen, ondertussen heb ik ook zijn fruit klaar gemaakt voor de Psz, tussen 7.45/8.00 breng ik hem naar de gastouder die hem om 8.30 naar de Psz brengt. Als ik in het weekend werk (thuiszorg) dan is vriend thuis en hoef ik dus alleen voor mezelf te zorgen.

Als ik vrij ben blijf ik liggen tot zoon wakker word, dan liggen we samen nog even en gaan dan aankleden en naar beneden ontbijten.

15. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Half 6 opstaan douchen en aankleden..
    Kids zijn meestal aan t wakker worden oudste kijkt ff tv in ons bed.
    Tot ik klaar ben dan kleed ik hun aan en gaan na beneden.
    Eten een broodje en ik ga t huis houden doen , ben met 30 min klaar meestal..
    Als ik moet werken breng ik kids na de oppas rond 8 u voor die tijd laat ik se hond nogmaals plassen ..
    Deze word rond 6door manlief uitgelaten..
    Dagen dak niet werk lopen we rond half 10 ff in t bos..
    Sweekends is man thuis dan staan we rustig er en later op als t kan..

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    M'n wekker door het raam gooien.

17. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter doucht ook iedere avond, maar 's morgens wast ze zichzelf (of ik haar) ook nog even. Niet met zeep trouwens.

Deel Deze Pagina