wat is jullie ontbijt ritueel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door susan28, 30 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik vraag me af hoe andere mensen dat smorgens doen met ontbijd. wij werken beiden en amy krijgt nu meestal de fles nog lekker op bed. (als ik vrij ben) zodat we lekker rustig wakker kunnen worden. als ik moet werken drinkt amy zelf de fles en ondertussen kleed ik haar aan om net op tijd bij de oppas te verschijnen, niet echt gezellig dus. ook vraag ik me af of ze niet allang brood moet eten smorgens ipv die fles maar ik heb daar smorgens gewoon geen tijd voor alsik moet werken. ik vraag me af hoe jullie dat doen?

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    hier is het
    smorgens bordje pap (07.15-07.30 uur)
    08.30-09.00 flesje melk (200)
    10.00-10.30 broodje (1,5 ong.)+ 100
    12.30-13.30 fruit (of brood als ze smorgens fruit heeft gehad)
    15.00 koekje oid plus flesje melk (100)
    17.00-17.30 groente plus toetje
    18.00 flesje melk (100)
    19.30-20.00 papfles (drinkt maar 150)

fles melk wil ze sochtend niet vandaar een bordje pap, dat wil ze wel, en dat gaat hier nog sneller dan de fles.
    als ik naar het vershil in tijd kijk van de fles naar brood tja tuurlijk duurt het brood iets langer maar kan je dan niet wat eerder je bed uit, of toch de oppas het brood laten geven. ikzelf zou niet gauw de fles zo in handen geven om haar die zelf op te laten drinken, ze worden al zo snel groot en voor je het weet ben je al niet meer nodig, ik zou gewoon het ritme van jezelf en haar wat aanpassen zodat je zelf tijd genoeg hebt om haar haar fles of brood te geven.

ik ga om 6 uur mijn bed uit om alles voor de kinderen klaar te zetten (ontbijt) dan leg ik hun kleren klaar en haal ik mijn jongste dochter uit bed en was ik haar en kleed ik haar aan en zet haar even in de box, in de tussentijd zijn de andere 2 aangekleed zodat ik die kan wassen en hun haren kan doen. Dan gaan ze eten en geef ik mijn jongste haar pap, maar dat zou net zo goed brood kunnen zijn wat betreft de tijd die ze er over doet. Dan breng ik mijn dochter naar school want die moet om 8 uur op school zijn. Ik weet niet hoe laat jij op je werk moet zijn, maar de meeste moeders die ik ken die werken komen altijd zo rond een uur of half 9 - 9 uur op hun werk want of ze moeten eerst hun kind(eren) naar school (en of oppas)brengen en dan pas werken.

misschien zou je toch iets met je werk kunnen regelen dat je wat later begint ofzo? ontbijt is toch eigenlijk het belangrijkste maaltijd van de dag.ze is 10 maanden dus ze had allang al brood mogen hebben. misschien heb je een beetje iets aan mijn schema, misschien heb je iets aan het schema van andere? wat eet ze de rest van de dag dan allemaal als ze bij de oppas is (of in het weekend?)

3. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ja eerder opstaan zou wel een mogelijkheid zijn. het is ook zo dat amy als ze wakker is alla minuut wil eten. dus dat znou ik savonds het brood moeten smeren. ik begin om half 8. het gaat mij er meer om of fles nog afdoende is voor ontbijd. om een uur of 10 krijgt zxe meestal wat fruit of een rijstewafel rond half 1 2 boterhammen en thee. smiddags meestal een flesje sap, savonds warm eten en voor het na bed gaan nog een fles. en de fles drinkt ze altijd zelf bij mama op schoot. hoe oud is jouw kleine dan?

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    dat is natuurlijk ook verschillend, die van mij (bijna 10 mnd) wil en hoeft niet direct te eten, die zet ik eerst nog in de box en help dan de andere en in de tussentijd speelt ze gewoon, zou ik haar pas om half 9 eten geven of 9 uur, zou je haar nog niet horen denk ik.

misschien is het geven van een bordje pap een optie? ik had eerst bambix en nutrix maar die wilde ze niet, vandaar dat zij ook best wel lang alleen maar de fles kreeg \'sochtends maar vanaf dat ik die pap gevonden heb met biscuit (pyjamapapje) is dat anders want dat gaat er zo goed in, dan lijkt ze net een jong vogeltje dat gevoed wordt door moeders want die mond blijft maar open staan zo snel kan ik ze er niet inwerken hahaha de pap gaat nog sneller naar binnen dan de fles ;)

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Mijn kleintje is dan nog wel veel jonger, maar ik sta om 6 uur op zodat ik smorgens tijd genoeg heb om ook op normaal tempo met de kleine om kan gaan. Mijn man staat dan mee op, die kan eigenlijk een uur blijven liggen, maar dit puur zodat we wat quality time hebben smorgens en de dag niet zo gehaast begint.
    Went vanzelf en je dag is echt veel minder gestresst

6. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ja nou goed misschien is dat wel een optie inderdaad. maarja sta nu al 6 uur op haha. ik vroeg me alleen af of de fles als ontbijd nog goed genoeg is, maar niet dus?

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij staan aardig vroeg op als we moeten werken, kleden we haar aan en nemen haar mee naar beneden, mijn man laat de hond uit en ik maak haar papfles klaar (gaat een stuk sneller dan een papbord, dus even uit gemakzucht) en we geven haar de fles.
    Daarna gaat ze naar het kdv, meestal tussen 7.15 en 7.30 uur.

8. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Wat voor fles geef je nu? Gewoon melk fles? Zou je dan niet een papfles kunnen geven? Heb je toch de toevoeging van granen, maar wel het gemak van een fles :)

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik zorgde er altijd voor dat ik helemaal kant en klaar was voordat ik Kyra uit bed ging halen, dat scheelde een hoop vond ik, dan had ik echt de tijd voor haar.

Deel Deze Pagina