Kattenpis in kinderwagenbak!! HELP!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mommysince13, 19 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik zit met mijn handen in mijn haren!!
    Ruim een jaar geleden zijn wij verhuisd en sinds dien was een van onze 2 katten niet meer zichzelf, veel plassen in huis (vooral op zolder) en steeds erg onrustig. Nu sinds 2 maanden zo'n Feliway verdamper (speciaal kattengeur geval) in het stopcontact zitten en sinds dien heeft hij niet meer gepist op een andere plek dan de kattenbak.
    Maar nu zijn we de zolder aan het verbouwen en tijdens het leeghalen kom ik de kinderwagenbak tegen ZIJK en ZIJK nat van de kattenpis! Meurt als een malle natuurlijk! Gadverdamme, heb alle bekleding wat ik er af kan krijgen al geweekt met Urine Off speciaal voor kattenpis en zit nu in de wasmachine, maar het is ook in de houten onderplaat van de bak getrokken!! Heb al wel met dat Urine Off ook gespoten maar ben een beetje bang dat het al te oud is, vermoed dat het namelijk al wel ruim 2 maanden oud is..
    Hoe krijg ik dit schoon!!???

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Kun je die houten onderplaat losmaken?

Dan zou ik naar de bouwmarkt gaan en een nieuwe maken.

3. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet... Ik kocht een andere...

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.632
    5.657
    113
    Ben bang dat als het in het hout zit je het er nooit meer uit krijgt. Zo moesten wij al het laminaat uit de kinderkamer halen ( was eerst de katten kamer). Meurde ook als een gek en kreeg het echt niet uit het laminaat...

Vervelend he als je kat niet zichzelf meer is en gaat plassen overal. Al wel laten onderzoeken op blaasgruis of blaasontsteking neem ik aan?

Ik zou als ik jou was een nieuwe bak halen..

5. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel

Hij is al helemaal nagekeken ja, de dierenarts gooit het ook op stress door verhuizing. Sinds we die verdamper hebben is het ook niet meer voorgekomen. Ben echt zoo boos! Dat deed hij nou steeds op de spulletjes van E. pissen, maar dan was het iets wat niet zo duur is als een kinderwagenbak :x en dus makkelijker vervangbaar..

Heb een mail gestuurd naar de Babydump omdat dat de enige zaak is die deze wagens verkochten, of ik die reiswieg los kan kopen.. Anders word het tegen de tijd dat er een 2e komst een compleet nieuwe wagen :(

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.632
    5.657
    113
    Ken het helemaal je frustratie met een kat met stress en overal plassen. Uiteindelijk hebben wij besloten hem een beter leven te gunnen en hij is daar super op zijn plek. Beter dan bij ons. Vond het echt verschrikkelijk maar hij was in ons nieuwe huis ook niet gelukkig ( 2 jaar aangekeken)

Hoop het voor je! is geen fris idee en ik zal het altijd blijven ruiken ook al is het er niet meer.

7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Als je de bekleding wel schoon krijgt even op marktplaats kijken? Wellicht dat je dan een minder mooie hebt maar bekleding overzetten en dan ben je goedkoop uit.

Wij hebben geen katten dus wat dat betreft geen tips.

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Hij is gelukkig nog bij te bestellen, heb hem net nog met water en biotex en goed uitgespoeld.. Als dat niet geholpen heeft dan maar nieuwe bestellen, vind 't nogal een duur grapje... maar minder duur als een hele nieuwe combi-wagen natuurlijk

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik had hem niet eens meer schoon proberen te maken. Het zit er waarschijnlijk niet 1 daagje in... Bah... Ik zou echt een nieuwe kopen

10. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ik zou hem werkelijk waar niet eens meer schoonmaken...gadverdamme zeg.....ookal is alleen de geur eruit, dan nog het idee dat er behoorlijk lang katten urine in heeft gezeten....nee daar ging ik mijn kindje niet meer in leggen!!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Niet denk ik is. In een zeer indringende geur.

Sneu voor jullie en de dat dat hij plast in huis.

Nieuwe hoef je geen kinderwagen te kopen toch zat mooie wagens 2 de hand.s.

12. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Geen idee of dit al gezegd is maar bespaar jezelf de moeite. je bent waarschijnlijk via je inboedelverzekering verzekerd voor dit soort dingen.
    Bel ze even op en vraag of het onderdeel gedekt is in dit geval.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    blijkbaar doet hij het nog steeds, anders was die bak niet zeik en zeiknat.. dan was het ondertussen wel opgedroogd. maar als je zegt dat hij zeiknat is dan heeft hij er recent nog op geplast.

heeft de DA ook de urine na gekeken?

14. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Het zat deels op een plastic zak die in de bak lag, dat droogt niet zo snel op ;)
    Urine is ook nagekeken ja

15. Aynil

Aynil Bekend lid

16 okt 2015
    531
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Brabant
    Volgensmij ben je daar gewoon voor verzekerd inboedel.. ik zou t ff navragen..

16. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    die lucht ga je er denk ik niet meer uit krijgen, kattenpis is zo goor! als ik eerlijk ben zou ik het niet eens proberen. ik zou hem in de kliko gooien en een nieuwe kopen..

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    maar het blijft er ook geen weken op liggen;) dus dit is niet iets van weken of maanden. geloof me maar, heb ervaring met pissende katten. dat droogt binnen een week op.

18. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Enorm balen natuurlijk! Fijn dat de kat zich nu weer beter voelt. Wij hebben ook zo'n rare snuiter die niet tegen verandering kan en dan raar gaat doen. Onlangs zijn we verhuisd en moest hij een tijdje op zolder blijven, hij had zichzelf helemaal verwaarloosd en zijn vacht zat vol met een soort dreadlocks (hij heeft geen lang haar). Zucht, dacht ik toen, maar ja, dat beestje kan er ook niks aan doen, je hebt er gewoon aparte gevallen tussen zitten. ;)

Het is al gezegd, maar ik zou ook proberen de houten plaat te vervangen. Eerst even checken of het verzekerd is. Ik hoop dat je een oplossing vindt. Succes!

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    die mieterde ik meteen de stort op. Bah

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb om deze reden vorig jaar mijn bank naar het grofvuil gebracht en een 'nieuwe tweedehands' bank gekocht. Een kinderwagenbak ging ik dus ook direct afvoeren. Jakkie! Het idee alleen al.

Vervelend van die katten die soms even van het padje raken :(

Deel Deze Pagina