baby wilt geen fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sammetje, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Mijn dochtertje is nu 7 weken. Ik geef borstvoeding, binnenkort wil ik overstappen naar de fles.
    Nu ben ik een paar weekjes geleden begonnen met af en toe een fles te geven. Maar nu wilt ze helemaal geen fles. Ze krijst alles bij elkaar, en na een tijdje proberen geef ik het maar op. Want ze word knalrood en stikt bijna in het huilen (om het zo maar te zeggen). Wat moet ik nu hiermee doen? Straks moet ik weer werken en kan ik dus ook niet kolven omdat ze de fles niet wilt. HELP!!

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik denk dat je deze vraag beter bij borstvoeding kan stellen, daar zullen ze meer ervaring hebben.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Geef haar eens ongelijk, bij mama is het toch ook veel fijner??
    Een goede tip is iemand anders de fles laten geven terwijl jij niet in de buurt bent.

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik wens je veel succes.
    Heb al veel uit mijn omgeving gehoord dat ze dan waarschijnlijk geen fles pikt!
    Vanaf 4 maanden dan met de lepel gaan geven..
    Indikken. Mijn zus heb echt alle flessen geprobeerd.. Ik heb hem een keer gegeven ze deed het gewoon niet!

5. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier ook de ervaring gehad.
    Allereerst moet je het nooit dwingen. Je kindje krijgt dan een negatieve associatie met de fles. Zelf rustig blijven en erder zou ik het bij één type fles houden ipv continu wisselen.

Iedere avond eventjes oefenen door je vriend/man. Het is handig als jezelf de kamer uit gaat. Je kan haar ook laten spelen met de fles, zodat ze er niet bang voor wordt. Onze jongste wilde eerst alleen maar vanuit een wipstoeltje of kinderwagen drinken.

Als het niet lukt, dan wordt het inderdaad indikken en met een lepeltje geven. Succes!

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Idd meer tips bij bv!

Het is vaak niet willen, maar niet snappen van de fles! De drinktechniek is heel anders. Bij ons ging het ook eerst wel, daarna echt niet meer, was ze het weer vergeten!

Gewoon rustig elke dag even blijven aanbieden, bijv 20cc, dan is het ook niet steeds zo erg als ze het nog niet pakt. En idd doen als ze honger heeft, niet door jouzelf of met jou in zicht, en soms even in de speen knijpen zodat er wat melk uitdruppelt hielp hier ook.

Ineens pakt ze m ;)

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ook een beetje uitproberen, bij de ene baby werkt het als ze honger heeft, bij de ander juist als ze geen honger heeft vanwege het ongeduld. Maar veel oefenen en frustratie vermijden, bij jou en je baby. En je partner de fles laten doen.

Succes

8. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    bedankt voor jullie reacties! Vandaag heeft ze al 2 flesjes leeg gedronken, ik ben zo blij!!!!

Deel Deze Pagina