Onze dochter van 15 maanden heeft zo nu en dan flinke obstipatie. We hebben gelijk opgelet bij welke levensmiddelen zij daar last van krijgt. Gestopt met banaan en chocolade, maar de obstipatie kwam af en toe gewoon opzetten. Nu hebben wij het idee dat obstipatie voor haar tandenpoep is. Echte tandenpoep zoals ik dat herkende van mijn andere dochter, dun, geel en zuur ruikend, heeft zij nooit. Maar wel verstopping op de dagen dat ze ook flink kwijlt, rode wangen heeft en op haar vingers kauwt van de doorkomende kiezen. Hebben meer kindjes verstopping als tandenpoep en zou dat dan haar oorzaak zijn? Dan kan ik haar met een geruster hart weer lekker laten genieten van banaan. Ze lust het zo graag, maar ik durf niet zo goed als ik zie hoeveel last ze er soms van heeft van de buikpijn. Alleen lactulose helpt dan nog. Arme meid.
Bananen zitten wel vezels in wat goed is voor de darmflora. Let er alleen wel op of de banaan rijp genoeg is! Een groenige banaan is niet goed en kan wel verstoppend werken. Aardbeien en druiven zijn ook erg goed voor de ontlasting. M'n dochter vind die heerlijk dus dat is erg prettig! Hihi Verder verstopping met tandjes...hmm geen idee hier alleen dunne luiers
Hier ook een zoontje die nu 7 mnd is en met zn eerste tandje een week niet poepte wel kwijlen rode wangen etc. Op de ochtend dat zn tandje door was zat zn luier ook weer vol... Normaal poept ie iedere dag meerdere keren soms... Miss is het toeval? Maar mij viel het ook op
Aan de banaan ligt het niet, zonder banaan poept ze ook moeilijk. Zelfde met chocola ( hagelslag op brood). Wij vermoeden echt sterk de tandenpoep. Echte tandenpoep zoals ik het ken van mijn oudste dochter heeft zij nooit gehad maar al wel 8 tanden en 4 kiezen rijker. Op het cb herkende ze het ook niet, dus daarom hier maar een vragen of dat de reden zou kunnen zijn. Het is zo moeilijk te peilen. Overigens, drinken doet ze voldoende en extra olijfolie heeft ook geen nut. Enige wat helpt bij verstopping is lactulose voor haar.