Anderhalf jaar en nu al geen middagslaapje meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetvienna, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ons zoontje is altijd al een slechte slaper geweest overdag, sliep vanaf het begin 's ochtends een half uurtje en 's middags een half uurtje. Rond zn eerste verjaardag ging hij naar 1 slaapje en dat ging een tijdje heel goed, hij sliep langer dan een half uur en dus waren wij al blij. Sinds een paar weken, hij is nu anderhalf jaar, heeft hij overdag weer moeite met slapen. Hij valt heel moeilijk in slaap en is nu na 3 kwartier alweer wakker. Het is nu ik dit typ tien voor twee en hij ligt er al bijna 3 kwartier in en ligt nog te kwekken en te brabbelen. Zou hij al toe zijn aan geen middagslaapje meer overdag? Zijn er nog meer kindjes die al vroeg geen slaapje meer overdag deden?

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Zolang hij niet gaat huilen zou ik hem gewoon in bed leggen 's middags. Dan komt hij toch tot rust en heb jij ook even een moment voor jezelf.

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Dat dacht ik eerst ook. Maar nu slaapt hij de laatste tijd 's nachts ook weer slechter, is iedere nacht wakker, gaat dan huilen en wil niet meer gaan slapen. Dus ik dacht misschien dat hij dan ook weer beter slaapt 's nachts.

4. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Niemand verder ervaring mee? :(

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    dit had mijn dochter ook.
    Sliep overdag niet meer vanaf 1,5 jaar.
    Geen probleem zolang ze 's nachts maar genoeg slaap pakken.
    ik zou zeggen: blijf nog wel ff proberen. Al liggen ze maar eventjes..

6. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Als hij niet meer wil is het niet anders, maar ik zou het wel blijven proberen hoor. Hij is nog zo klein.

Liefs

7. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    ik vind het wel erg jong om nu al het middagslaapje er af te halen! Kan het geen sprongetje zijn? die van mij slaapt ook in fase's soms weer een periode heel goed en dan weer een periode heel matig. Hier heeft zoontje ook wel eens middag dat hij niet gaat slapen maar blijft kletsen. Dan maar een dagje niet en slaapt hij de volgende dag wel weer wat langer.

8. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ja ik vind het zelf ook wel erg jong. En voor mij is het ook wel even lekker zo'n pauze tussendoor. Maarja, hij slaapt nu ook 's nachts slecht, is iedere nacht wakker en kan maar moeilijk weer in slaap vallen. Dus ik dacht misschien dan toch maar geen slaapje meer overdag dan slaapt hij misschien 's nachts weer beter...Tja, het kan een sprong zijn maar ik dacht dat hij ze allemaal al gehad had??

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    HIer ook zo'n tante hoor. Vanaf 9 maanden doet ze al 1 slaapje, en nu (13 maanden ) is het middagslaapje nog max 1 uurtje met veel pijn en moeite.
    Tja, het is niet anders. De nachten slaapt ze van 19.00 tot 08.30 dus daar zijn we wel weer blij mee.
    Ik zou wel proberen hem weg te leggen, al rust ie maar even een uurtje

Deel Deze Pagina