Hallo allemaal, Mijn dochtertje is nu bijna 9 maanden en is eigenlijk al vanaf haar geboorte een moeilijke drinker. Soms zijn er dagen dat ze opeens heel goed drinkt. Maar vaak moeten we met haar rondlopen terwijl we haar de fles geven, zodat ze tenminste wel iets binnen krijgt. Sinds 2 dagen wil ze alleen helemaal niet uit de fles drinken, ze begint al heel hard te huilen als ze hem ziet en als ze hem in haar mond heeft zit ze er een beetje op te kauwen maar drinkt er niet van. Nu is het natuurlijk wel belangrijk dat ze genoeg vocht binnenkrijgt, en eten met een lepeltje gaat gelukkig wel heel goed! Dus nu doe ik haar melk in een bakje en dik ik het aan met Nutriton, zodat ik het met een lepeltje kan geven. Dit gaat dan ook helemaal op. Alleen er moet dus aardig wat nutriton bij om het dik te krijgen. Nu vroeg ik mij af of dit wel goed is, of ze hier geen obstipatie van krijgt, want ze huilt wel meer dan anders. En hebben jullie misschien een idee waardoor ze opeens helemaal niet meer uit de fles wilt drinken? Ik dacht zelf eerst aan tandjes, maar op haar speentje zuigen doet ze wel... Alvast bedankt! Liefs Marlinde
probeer het anders een met een gewoon bekertje of zo`n rietjes fles. ik hoef hier thuis namelijk ook niet met een fles aan te komen, maar als ik het zo aanbiedt vindt ze het machtig en trekt die beker bijna uit mijn handen. grtjes joyce
oh dat is hier ook gebeurd met mijn jongste rond haar 9e maand... het cb zegt dat het niet erg is en je die flessen moet vervangen voor andere zuivelproducten... 500 cc op een dag... in de vorm van kaas, yogie, kwark, yoghurt en dat soort dingen... mijn jongste drinkt geen enkele fles meer nu... ze eet gewoon met de pot mee, en eet een broodje, fruit en kaas, yoghurt en yogiedrink die zonder suiker....
wil je je dagschema qua eten eens opschrijven, want ik geef `s ochtends en `s avonds bv en voorheen ook om 13.00. maar nu heeft madam bedacht dat ze om 13.00 geen bv maar wil. dus ik naar de winkel voor fv en dat maar geven in een bekertje omdat ze ook geen fles wil. maar nu begrijp ik dat ze helemaal geen fv meer hoeft, maar wat zou ik haar dan ipv kunnen geven. even ter verduidelijking dat is haar schema: ontbijt bv en 1 boterham koekje met roosvicee lunch 2 boterhammen met 180 fv fruitje met roosvicee warme hap met yoghurt na bv alvast bedankt grt joyce sorry ts hopelijk vind je het niet erg.......
Ik zou ook gewoon een bekertje proberen. Difrax heeft bekers met een rand en en gat voor de neus, die zijn wij met 6 maanden gaan gebruiken, ging prima met de melk-nutriton 1 op 1. En als je het zo dik als pap aan het maken bent kun je beter rijstebloem oid proberen en niet zoveel nutriton. Of anders een tuitbeker, zodat ze het zelf kan leren doen? Misschien heeft ze ook gewoon niet zo'n honger meer. Bij ons hebben ze toen in het ziekenhuis aangegeven dat als ze niet wil dat we dan niet van alles moesten proberen om het erin te krijgen. Als ze honger krijgt drinkt ze de volgende keer wel meer. Groeit ze verder wel goed?
Hai meiden Bedankt voor de reacties! Het is inderdaad een goed idee om eens met een beker te proberen. Tuitbeker had ik al geprobeerd, maar die duwt te meteen weg. En vervangen door andere zuivelproducten kan helaas niet omdat ze een koemelkallergie heeft. Ze heeft ook een overgevoeligheid voor rijstebloem en ik had ook granenpap geprobeerd en daar reageert ze ook op:S Dus er blijft weinig over helaas, fruit en groente gaan gelukkig goed en daar zit natuurlijk ook vocht in.
Pila79: We hebben dat inderdaad ook geprobeerd, om gewoon geen drinken te geven, maar de volgende fles wilde ze alsnog niet:S en eerlijk gezegd raar ik daar nogal gestresst van (miss dat ze dat ook wel aanvoeld..)
Ik ben op die leeftijd ook overgegaan op vast voedsel en andere zuivelproducten. Dochter hier was ook geen fan van de fles. Maar idd kun je een beker proberen ipv een fles. Hoeveel cc drinkt je dochter nog per dag?
Nu drinkt ze dus niet uit de fles, maar als ik het aangedikt met een lepel geef komt ze ongeveer op 550 cc.
@Mammalinny: Mag ze wel soja? Anders zou je sojamelk en sojapudding kunnen geven. Aaron krijgt dit ook als hij zijn opvolgmelk niet wil.
Introduceer de nieuwe beker als héél mooi en fantastisch Leg een antilekbeker naast het speelgoed, wedden dat het wel een keer opgepakt wordt? Succes!
550cc is nog wel netjes vind ik hier kom ik kwa opvolgmelk tegen de 300 aan , hier ook een slechte melk drinker vanaf het begin. Tips die ik heb gehad. voeden onder een laken zodat ze alleen oog heeft voor jou en het drinken,gewone beker,rietjesbeker,tuitbeker. las dat ze kma heeft das wel balen want ik deed het ook in de yogurt etc. wsat je ook kan doen is bvb als het heel slecht is met de melk een dag wat schepjes voeding door dr fruithap etc doen zodat ze toch de vitamines krijgt die ze die dag nodig heeft. evt pap proberen om te lepelen