Tsja, ik kan er ook niks aan doen dat de alle vitamines niet op verpakkingen staan. Wel weer op verse sapjes enzo, daar staat het vit.C-gehalte dan weer op vermeld. Ik ben in principe tegen supplementen en probeer alle benodigde vitamines en mineralen uit de dagelijkse voeding te halen. Het is een feit dat er veel meer vitamine A en D in volle zuivel zit en het is onzin om een gezond kind in de groei te rantsoeneren op volle zuivel, maar dat is mijn persoonlijke mening, jij moet doen waar jij je goed bij voelt!
Ik ben ook niet voor voedingssupplementen hoor en al helemaal niet bij kinderen. zag laatst een voorstukje van een tv programma, daar werd aan schoolgaande kinderen gevraagd hoe een vitamine eruit ziet. het antwoord was 'een pilletje'... Ik heb vanmiddag de volle melk gehaald voor haar, is kijken of ze dat ook lekker vind .
@sjanie Hey meis! Jij ook hier, ik heb hier even meegelezen, Fay is bijna een jaar en mag van het CB gewone koemelk gaan geven, volle melk, vanmorgen voor het eerst gegeven en het valt goed in de smaak gelukkig! Verder is haar schema, het is eigenlijk geen schema meer maar ja 07:00 200cc koemelk met pap tussendoor fruit of een rijstewafel/kracker en sap 12:00 2 belegde boterhammen met een beetje melk ( meestal wil ze smiddags geen melk. tussendoor fruit ( als ze dat sochtends niet op heeft) of een koekje en sap 17:30 avondeten met 120 cc yoghurt, vla, danootje o.i.d Dat was het, savonds krijg ik er helaas geen melk meer in. Liefs!
Helemaal met je eens, zo doen wij het ook. Ik vind persoonlijk volle zuivel ook veel beter smaken hoor.
hier krijgt emma s morgens 120 ml melk (gewone melk) en een halve tot hele krentenbol of een cracotte met smeerkaas Dan tussen de middag een boterham met een beker diksap s middags na het slapen 1 stuk fruit avondeten gewoon wat wij eten over het algemeen voor het slapengaan nog 120 ml melk Tussendoor krijgt ze wat water of diksap en een stuk soepstengel of fruitreep
Ons schema is: 's ochtends een fles van 180 en 1 tot 2 sneeën brood. 'S middags 2 sneeën brood. 'S avonds avond eten, schat zo'n 250 gram. Fruit als toetje en dan voor het naar bed gaan een fles van 240, maar die gaat meestal niet helemaal op, drinkt er 210 van. Tussendoor, fruit, komkommer, soepstengel of een koekje en door de dag heen, water en soms vruchtensap. Hier geen gewone melk, maar dieetmelk voor kma.