Wat is jullie schema?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavane

    mamavane Bekend lid

    27 jan 2011
    687
    21
    18
    en anders haar aan het werk zetten: hier heb je de sleutel, doe mijn huishouden maar als ik aan het werk ben. Jij een mooi schoon huis als je thuiskomt en geen gezeur meer;):p
     
  2. timafem

    timafem Actief lid

    14 mrt 2013
    164
    0
    16
    Whahaha, ik zeg win-winsituatie :D
     
  3. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Haha, nou dt zal ze écht niet doen hoor haha.

    Ja op de vaatwasser heb ik al een timer zitten, die springt aan om 9 uur. Inruimen doe ik wel gewoon wanneer ik er zin in heb, al probeer ik wel zachtjes te doen.

    Ik loop wel iets minder op mn tenen hoor. Na een half jaar in een rommelig huis gezeten te hebben vind ik het wel leuk geweest. Ik ruim nu gewoon lekker op wanneer ik daar zin in heb, al is het 1 uur. (Ik heb net de overloop opgeruimd.)

    Maar het blijft gewoon niet helemaal van je het. Ik voel me benauwd, en kan niet doen wat ik wil. Zij gaat niet veranderen, ze is 35 en stronteigenwijs. Ze doet best aardig hoor, maar ze is wel heel egoïstisch, aan de ene kant zegt ze wel over de buren van ja het is nu eenmaal gehorig en daar moet je maar mee leven, maar aan de andere kant, als ik een scheet laat krijg ik al een boos smsje.

    Een tijdje geleden had ze een vriend, en toen was ze regelmatig weg, heerlijk vond ik het. Mjah dat is weer over en nu is ze weer fulltime thuis. Als zij op vakantie is, voelt het voor mij ook als vakantie. Stom he, maar dan kan ik gewoon doen en laten wat ik wil. En het is echt niet dat mijn kinderen 's avonds laat nog met knikkers op de grond spelen, maar ik kan zelf gewoon niet doen en laten wat ik wil. Ik kan niet rommelen en stommelen. Keukenkastjes uitsoppen? Ja leuk, maar dat maakt voor haar al herrie. Juist dat soort dingen, heb ik nooit zin in. Behalve om 12 uur of soms 3 uur 's nachts. Dan komt het spontaan in mij op, hup ik ga even de kastjes schoonmaken, mag ook weleens gebeuren. Vraag het mij om 9 uur in de ochtend en ik verklaar je voor gek.

    Uiteindelijk zit ik ermee, haar kan het niet schelen. En ze gaat er ook echt niks aan doen, daar is ze het type niet voor. Ik heb al zachtjes aangegeven dat ik het heel vervelend vind. Njah haar enige reactie was 'ach wat lief dat je aan me denkt...'.

    Ik moet dus gewoon mijn ritme veranderen, uiteindelijk heb ik er last van. Ik kan wel moeilijk gaan doen, ruzie schoppen, maar dan heb je helemaal geen fijn leefklimaat meer. Je moet het toch met elkaar doen.

    En ergens he, lijkt het me best fijn als je een ochtendmens kunt zijn. Ik ben het niet, maar het lijkt me best prettig. Enig idee hoe lang een zaterdag opeens is als je om 7 uur al up and running bent? Ik ben dan nog zwaar in coma normaal gesproken. Mijn oudste ook, das ook een typisch avondmens. Mijn jongste weet ik nog niet zo goed, tot nu toe slaapt hij meestal wat later én is hij vroeg wakker, dus dat kan nog beide kanten op.
     
  4. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je hebt dus een buurvrouw van 35 die loopt te zeiken als een oud wijf van 85!Ze is alleen,doet niets anders als luisteren of ze iets hoort waar ze over kan klagen omdat ze verder geen leven heeft,zo klinkt het in ieder geval.
    Ik heb zelf geen schema maar doe bv altijd mijn schoenen uit vanwege een houten vloer,stofzuigen doe ik overdag en verder doe ik het opruimwerk wanneer het mij uitkomt (lees,wanneer de kleine slaapt);).
    Het word naar mijn idee tijd dat je buurvrouw onder die steen vandaan komt,een hobby of nieuwe vriend zoekt en gaat leven ipv zeiken, zeker als je aangeeft dat jij al heel veel er aan gedaan hebt om rekening te houden met haar...er zijn nu eenmaal grenzen aan wat je kan doen en je moet zeker niet jezelf gaan veranderen.Een avondmens word geen ochtendmens.
    Blijft ze zeuren,geef haar een kadobon voor nieuwe gordijnen zodat ze weer naar haar oude slaapkamer kan,heb jij je rust weer.
    Volgens mij schieten ze bij de politie ook hard in de lach als ze een melding krijgen over geluidsoverlast als jij naar de wc loopt 's avonds :D
     
  5. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    een bericht van de andere kant;
    Ik zou zo een buuf kunnen zijn al zeurt de jouwe wel extreem.

    Ik heb ook n topic geopend over ons gehorige huis. En ik voel mij net als jij maar dan andersom. Ik heb last van de buren. Die draaien de radio hard 's avonds of gaan idd stofzuigen om 21u. Ik heb n klein meisje wat daar wakker van wordt dus dat irriteert mij zeer.
    Maar het is lastig, het moet van twee kanten komen en rekening houden met elkaar maar ook wat door de vingers kunnen zien.
    Ik tel af tot wij dit huis in de verkoop gooien en kunnen verhuizen want ik heb t wel gehad met de slechte privacy van deze huizen. Als je zelfs elk geluidje hoort wat op de wc wordt uitgevoerd door je buurman... thats the limit.
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb je een baan? Dan is het logisch dat je savonds het huishouden doet.
    ik werk 32 uur en ik doe het huishouden als ik vrij ben zo vroeg mogelijk zodat ik dat alvast heb gehad en als ik werk doe ik na het eten stofzuigen.
    zolang je niet midden in de nacht herrie doet maken moet ze niet zeuren.
     
  7. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat is geen rekening willen houden met anderen, ts geeft aan dat ze wel rekening wil houden met haar buuf maar dat die al klaagt als ze een kopje in de vaatwasser zet...ik heb je topic gelezen idd,jij hebt de pech dat ze geen rekening willen houden met je wat me op zich een kleine moeite lijkt...
     
  8. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Ik ben ook verre van een ochtendmens maar helaas door de week standaard om zes uur en in het wknd om zeven uur gewekt door de buren die de deuren nooit zachtjes kunnen dichtdoen of naar elkaar schreeuwen welke was er in de wasmachine doet en de andere buuf houdt van de radio vroeg lkkr hard zetten (wat niet eens zo hard is maar je gewoon te goed hoort) en lekker te roddelen over de telefoon met weet ik wat wie die ook van vroeg opstaan houden.
     
  9. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    dat bedoelde ik ook. Zij houdt er al veel rekening mee maar haar buuf gunt dr nix. Dat is niet van twee kanten inderdaad.

    Ts Ik zou nog eens om de tafel zitten en afspraken maken waarbij je elkaar wat tegemoet komt. Hier heb ik met ze afgesproken dat ze het echte lawaai zoveel mogelijk tot 20u doen en daarna willen opletten.
    Aangezien je buuf geen kids heeft kunnen julllie toch best een tijd van bijv 21u afspreken?
     
  10. Thunder

    Thunder Bekend lid

    30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik ben ook een avondmens, altijd al geweest en ik kan je vertellen ik zal nooit een ochtendmens worden. Zelfs niet met kleine kinderen nu. Ook ik krijg in de avond ideeën en word actief en 's ochtends probeer ik tot het laatste moment in bed te blijven liggen. Het zit in me en ik krijg het er echt niet uit, dus als ik eerlijk ben denk ik dat het je ook niet zal lukken om dit gemakkelijk te veranderen.

    De oplossing die het meest voor de hand ligt en het meest rechtvaardig is, is dat de buurvrouw weer ergens anders gaat slapen. Misschien kun je gordijnen voor haar kopen?

    Andere oplossing die ik kan bedenken: een schoonmaakster inhuren die het overdag doet.
     
  11. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Precies, zo ben ik ook !

    Njah het gaat niet om de gordijnen, dat zegt ze wel, maar dat is niet zo. Ten tweede heeft ze een inkomen wat zeker 3x het mijne is. Ze kan ze prima zelf kopen. Daarnaast is het niet zo dat er niks hangt, er hangt gewoon een op maat gemaakt rolgordijn. Ze is gewoon egoïstisch en staat er niet eens bij stil. Veranderen zal ze dan ook niet. Ze klaagt ook dat het huis veeeeeel te klein is, nergens ruimte. Ze woont alleen waar ik met twee kinderen en 3 katten woon. Zoooo klein is het niet.

    Misschien moet ik gewoon weer herrie gaan maken tot 10 uur, en afwachten tot ze weer een smsje zal sturen. Dan zorg ik dat de machine's uit zijn voor 10 uur, en na die tijd ga ik dan nog gerust rommelen en stommelen. Op een gewone manier de afwas in de machine zetten, gewoon koffie zetten in de avond, en gewoon de vloer vegen of de ramen lappen.

    Het is geen doen zo. Ik voel me echt opgesloten in mijn eigen huis, en daar ga ik nu mee stoppen. Ik betaal veel meer huur dan zij voor hetzelfde oppervlak. Rot op.
     
  12. mumija

    mumija Niet meer actief


    Jaaa, zo ken ik je weer!;):D
     
  13. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ben jij mal?? Je gaat toch niet je complete schema omgooien omdat je buurvrouw daar last van heeft. Gewoon beetje normale tijden aanhouden, na 9 uur pas stofzuigen en 's avonds na 8 misschien dan niet meer, maar kom op zeg: sommige dingen gaan toch gewoon door.

    Ik zet altijd 's nacht de wasmachine of droger en de vaatwasser aan. Kijk, als ze daar last van zouden hebben, zorg ik dat ik dat soort dingen overdag zou doen, maar me helemaal aanpassen....echt niet!
     
  14. Mienemuisje

    Mienemuisje Fanatiek lid

    17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Goed zo!

    Ik had destijds ook zo'n buurvrouw. En buurman.
    Zat ik gewoon op de bank tv te kijken samen met mijn moeder, kwam madame naar boven gestormd dat er kinderen liepen te stampvoeten :(
    Mijn moeder bleef er aaaaltijd kalm onder. Maar ik ben een keer compleet uit mijn vel gesprongen nadat de buurman mij weer is aansprak en wij de desbetreffende dag niet eens thuis waren! Als klap op de vuurpijl noemde hij mij aap (ben getint, halfbloedje). Nou toen kon die het krijgen van me :)
     
  15. Thunder

    Thunder Bekend lid

    30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    whaaaaat??!:x Wat een idioot.
     
  16. Mienemuisje

    Mienemuisje Fanatiek lid

    17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Ja, erg hé?
    Terwijl zijn eigen kleinkinderen ook halfbloedjes zijn en net als mij een donkere vader hebben ;)
     
  17. misa

    misa Niet meer actief

    Tjonge wat een nare buurvrouw..! Begrijp ik goed dat ze onder jullie woont? Ik snap dat het dan misschien iets anders is qua geluid en rekening houden dan in een rijtjeswoning oid. Maar zoooooveel rekening houden? Als jij een keer wilt stofzuigen om 20:00 of laat staan je wasmachine of vaatwasser klusjes doen, dan heeft zij gewoon pech als ze daar last van heeft.

    Ik denk namelijk dat je ritme omdraaien je geen blijer mens maakt. Ik 'moet' het voor mijn jongste, maar oef...! Al ben ik zelfs eerder een ochtend mens dan een avondmens.

    Ik zou de gulden middenweg kiezen. Dus ook savonds het een en ander. Misscien kun je voor jezelf een schema maken wanneer je wat doet? Ik heb er sinds kort ook eentje, maar ik kan er nog niet zoveel mee. Elke da een beetje.... Lijkt handig maar eigenlijk niks voor mij. Natuurlijk wel een wasje of vaatwasser, keertje vegen oid. Maar de echt hh klussen kan ik beter allemaal zoveel mogelijk achter elkaar op 1 dag doen. Dan ben ik het mees productief..!

    Succes!
     
  18. misa

    misa Niet meer actief

    Goed zo! Rekeinng houden is prima. Maar niet eens koffie kunnen zetten? Of je vaatwasser uitpakken? Omdat zij loopt te zeiken en in de woonkamer wil slapen om 20:00? Moet niet gekker worden!
     
  19. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Pfft wij wonen in een 300 jaar oude boerderij die we delen met mijn ouders. (Wij rechts, hun links) mijn ouders vinden ons en dit huis een verademing ten opzichte van hun vorige huis. Het enigste wat we over en weer echt horen zijn de beide trappen en dan die van hun nog meer als die van ons. (Gelukkig slapen ze beneden hahaha)

    Gewoon lekker je normale ding blijven doen op jouw normale tijdstippen. Hoogstens geen harde schoonmaak geluiden voor 8 uur in de ochtend en 9 uur in de avond?. Als ze erna of ervoor zeikt haar gewoon melden dat ze ook haar slaapkamer weer kan omruilen want jij doet al genoeg om haar tegemoet te komen, zij mag ook wat doen.
     

Deel Deze Pagina