Wat kopen jullie tweedehands? Afhalen/verstruren, slechte ervaringen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ivvy, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ivvy

ivvy Lid

14 jun 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Wat kopen jullie tweedehands?
    Letten jullie op speciale dingen bij de aankoop?
    Afhalen of versturen met de post?
    Indien met de post: Wat als er toch iets niet in orde is? Slechte ervaringen?
    Wat zou je nooit tweedehands kopen? Waarom?

Zelf koop ik veel speelgoed tweedehands, na 2 weken is het 'nieuwe' er toch vanaf. Ook wel eens kleertjes, als ze dan vuil zijn is het toch niet erg. Onze autostoel is ook tweedehands, ik heb er wel zelf een nieuwe overtrek voor genaaid. Ik ga altijd afhalen, dan kan ik alles eerst eens bekijken of uittesten. Heb nog niet met de post gekocht, dus ook nog geen slechte ervaringen.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik koop met name buitenspeelgoed nu 2de hands. (Glijbaan etc). Die bekijken we bij de mensen thuis en nemen het dan te wel of niet.

Verder koop ik via mp wel eens wat. Bijvoorbeeld zwembroekjes voor de kleine. Ze worden zo weinig gebruikt,groeien snel en waren in Jan/febr in de winkels niet te krijgen. Nu heeft mijn zoon een Tommy hilfiger zwemshort zo goed als nieuw voor 6,- bijv.

Verkopen doe ik wel veel via mp.
    Ben box/maxi cosi/badje/kleertjes allemaal al kwijt. Vaak ook snel, er dus veel vraag naar baby uitzet op mp. Groot gelijk hoor, want het kost veel en gaat maar kort mee.. (Al had ik zelf dus wel alles nieuw)

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ik koop veel via mp " nog geen " slechte ervaring met het versturen ben wel altijd bang dat er iets mis gaat hoor ..

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik heb wel wat grotere spullen van marktplaats, zoals de box en een fietsstoel. Ook houten speelgoed wat ik op kan knappen vind ik leuk.

Kleding en klein speelgoed vind ik zelf een wat minder prettig idee. Moet altijd denken dat een vreemd kind erin gepoept heeft ofzo, of aan heeft liggen sabbelen..

Ik ga over twee weken wel voor het eerst zelf wat op mp zetten. Heb echt zakken vol goede kleren die ik nu niet gebruik. Ik verwacht in november een zoon dus alle meidenspullen ga ik toch maar wegdoen. Mocht er nog een dochter komen dan koop ik wel nieuw.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik koop veel tweedehands. Speelgoed, box, ledikantje, kleding, opbergmeubels, draagzak, draagdoek etc etc. Vrijwel alles eigenlijk hahaha!

Ik verkoop vrij weinig, omdat we nog een tweede kindje zouden willen. Alleen de dingen die we zelf weinig hebben gebruikt verkoop ik weer door. Soms zelfs met winst.

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik koop heel veel tweedehands. Bijv. kinderwagen urban jungle voor 85 euro.. en nog echt heel netjes. Kleertjes ook, maar dat haal ik over het algemeen alleen op. Dan kan ik gelijk zien of het ok is. Ook speelgoed koop ik veel op marktplaats. Dingen als rompers, slaapzakken en dekentjes koop ik liever nieuw.

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Eigenlijk niets

8. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

ik hoop veel via mp , nog geen 1x slechte ervaring mee gehad.

loopstoel , nadat onze nieuwe(!!) al na 3 weken stuk was, deze doet het nog steeds super.
    campingbedje, kinderwagen en nog veel meer

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik koop zelf veel 2e hands. Veel kleertjes, speelgoed, kinderstoel. Ik koop ook wel online via MP ofzo en dan verzenden, maar ook vaak afhalen ( Of van een kennis overnemen, of ruilen ) of op een beurs. Wat ik echter nooit 2e hands zou kopen, is een autostoeltje. Qua veiligheid is dat echt niet geadviseerd.

Deel Deze Pagina