Maaltijdvervangende shakes gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door yaro, 24 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Wie kan mij helpen. Er zijn zoveel verschillende soorten!

Ik zoek een maaltijd vervangende shake. Door hectische dagen schiet eten er soms echt bij in en dat wil ik voorkomen met een snelle makkelijke optie. Dat is de shake voor mij helemaal dus vandaar dat ik echt shakes zoek.

Ik wil dat er geen of maar heel minimaal suiker in zit. Mag niet teveel maar ook zeker niet te weinig kcal en voedingsstoffen bevatten.

Welke past binnen deze eisen?

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    De Tuinen heeft een aantal heel goede producten daarvor!

Zoals Phd Meal Replacement, er zitten wel voedingsstoffen in maar weinig suikers.
    Meal Replacement Strawberry | De Tuinen

Of Sci-mx Diet Pro Meal, zelfde verhaal.
    Diet Pro Meal Vanilla | De Tuinen

Heb je geen mogelijkheid om bijvoorbeeld 1x per week in grote hoeveelheden vezels, groenten, fruit en bijvoorbeeld amandelmelk te blenden en dan in porties in te vriezen?

3. yaro

yaro Niet meer actief

Dank je! Ja de mogelijkheid tot vooraf maken en invriezen van shakes heb in wel. Maar ik ben echt erg vergeetachtig en vergeet het dan geheid uit de vriezer te halen.

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Kan je niet gaan juicen?
    Dat kan je ook prima invriezen en allerlei echte voeding in stoppen!

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    En wat nou als je bevroren fruit en groente door de blender smoothies maakt? Dan krijg je en je vezels en je bent net zo snel klaar.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Op zulke dagen pak ik en hele grote kom met yoghurt en doe daar lijnzaad...moerbeien en bessen in....

Erg lekker en gezond.

Ik doe dat ook wel in een beker om mee te nemen met een apart bakje voor de dingen die ik in de yoghurt doe. Bij de action hebben ze van die bekers o.a. super handig.

Hoef je ook niet zo'n chemische shake te nemen

7. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Misschien heb je iets aan deze tip? Bij de appie hebben ze in de vriezer kant en klare smoothiemixen met groente en fruit erin. Hieronder de link. Beetje amandelmelk toevoegen en je hebt een supergezonde en makkelijke shake. Ik gooi het bevroren en al in de blender. Net zo makkelijk, maar veel smakelijker en gezonder dan een maaltijdvervangende shake.

Albert Heijn

8. Logan

Logan Niet meer actief

Dit zou ik ook doen. Dat heb ik ook een hele tijd als lunch genomen als ik onderweg was voor het werk.

9. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Ze vraagt om shakes met zo min mogelijk suikers. Smoothies zitten daar vol mee...😯

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Atkins shakes hebben geen suiker.
    Body en fit Shop heeft ook eiwit shakes waar bijna niets inzit aan suiker

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    #11 siriel, 25 apr 2016
    Laatst bewerkt: 25 apr 2016
    Ik weet het niet hoor, maar volgens mij kan je beter een fruit of groente smoothie drinken met fruit suikers. Dan chemisch in elkaar geknutselde kant en klaar shakes..:(
    Geur,kleur en smaakstoffen..
    Dan is fruitsuiker altijd beter!

12. Veera

Veera Niet meer actief

Bij body&fit (online)

13. Logan

Logan Niet meer actief

Nou inderdaad. Lekker zo'n chemische smoothie, in plaats van suiker zit dat vol met suikervervangers die vaak nog erger zijn.

14. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Atkins is troep nooit aan beginnen. Hun zeggen dat er geen suikers inzitten maar die zitten er zeer zeker wel in alleen hun hebben er een andere benaming voor.

En idd shakes zijn niks
    Kun je beter een smoothie maken met wat eiwitpoeder erbij. Dat is veel gezonder. Bij xxlnutricion hebben ze whey delicious die is lekker 😊

15. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Uiteraard zijn fruitsuikers gezonder dan geraffineerde suikers, maar suiker blijft suiker en zet dus gigantisch aan.
    Fruitsmoothies zijn helemaal niet gezond, je kunt dat fruit veel beter normaal eten, dan is het vele malen gezonder.

Ik zou shakes en smoothies als vervanger voor een maaltijd altijd afraden. Zeker als je een druk leven hebt, is goed eten heel belangrijk. Tijd voor maken dus.

16. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou zoeken naar shakes die gezoet zijn met stevia en niet met chemische zoetstoffen zoals aspartaam etc..
    Maar goed.. Volgens mij heb je net zo snel wat fruit/groenten en yoghurt door de blender gegooid dan een chemische shake gemaakt...

17. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Dit is echt onzin, misschien als je 2 kg fruit op een dag eet dat het niet goed voor je is, maar ik Neem al jaren fruit/groente smoothie als ontbijt. Ik Ben 39 en hartstikke slank. Soms Neem ik 2 smoothies op een dag. 3 of 4 stuks fruit op een dag kan echt geen kwaad hoor!:D Ik eet verder heel gezond en gevarieerd, sport ook en voel me superfit. Bewerkte/toegevoegde suikers laat ik zoveel als kan staan, maar helemaal ontkomen lukt bijna niet.
    Als ts dagelijks een fruit of fruit groente smoothie maakt eventueel in combinatie met Franse kwark oid lijkt me dat echt een stuk gezonder dan die chemische shakes.

18. Veera

Veera Niet meer actief

Shakes drink je vanwege de eiwitten. Dat is heel wat anders dan een fruitsmoothie :(
    Bovendien gebruik je shakes niet omdat je zo gezond wil afvallen, gezien je dat met voeding en sport doet, maar omdat je wil dat het een tikje sneller gaat.
    Fruit moet je trouwens vanwege de suikers inderdaad niet onbeperkt eten, groentes kunnen wel

19. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Juice plus, 100% natuurlijk :)

20. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Jij bent natuurlijk ook representatief voor de hele mensheid...
    Dat het bij jou niet aanzet, wil niet zeggen dat het dan DUS gezond is.
    Voedingsexperts zijn hier heel duidelijk over.

En chemische shakes zou ik niet aan beginnen idd. Maar dat geef ik al aan: gewoon normaal eten, dat is het gezondste.

Deel Deze Pagina