Hoi allemaal, Wij zijn er nog lang niet aan toe om een naam te bedenken voor ons kindje maar een beetje inspiratie kan geen kwaad. We weten wel dat we graag gaan voor een Scandinavische naam. Voor meisjes hebben we al een best leuk lijstje maar voor een jongen vinden we het heel erg moeilijk. Hebben jullie leuke ideeën? Het mag best een beetje gek zij. Zo staat bijv. als jongens naam Tyr op het lijstje (spreek je uit als Tuur). Groetjes!
De Scandinavische jongensnamen die ik kan bedenken zijn: Bjorn Lasse Sverre Lars En wat meer apartere zijn Ragnar en Rollo. Deze komen uit de serie Viking. Misschien kun je daaruit inspiratie opdoen.
Hopelijk een beetje in de goede richting: Ingmar Arne Brent Ralf Twan Jorn, Jort Sverre Kjell, Kjeld Jeppe Mika Rune Sten Bjarne Espen, Esben Torben Ole Tord Lasse Ebbe
Een van onze meisjes namen is Gyda.. drie keer raden waar die vandaan komt haha Alvast bedankt iedereen. Meer ideeën altijd welkom!
Jongens: Stig Kjeld Aren Esben Faas Halle Kjell Loki Malin Odin Orn Søren Stian Sverre Thor Turi Meisjes: Tove Thora Nissa Meja Maj Lova Loa Linna Lis Freja Freya Erla Elvi
Dan geef ik nog een lijst met meisjesnamen en ook nog wat jongensnamen Lotta Ditte Ronja Annika, Anika Dagmar Maren Marte Runa Ylva Janna Tyra Svea Mette Freya Gulla Siv Bodil Tuva, Tove, Tova Silje Malin Alvar Kalle Nils Stian Timo Roald Runar Olaf, Olav Thorian Odin Einar Tore Vidar Bjarte Viggo Kars
Bijna alles wat ik kan bedenken is al genoemd, behalve Bengt en Maus (jongen) en Ingvild en Solveig (spreek uit als Ingwil en Solveej) voor een meisje.
Jongen: -Esben (van het oud noorse Ásbjorn) -Odin -Nils -Vidar -Torfinn -Olan -Turi -Tord -Jyri -Jöri -Nilas -Vigi -Iri -Lodin meisje: -Syrith (oud zweedse naam) -Ebba/Eba -Ragna -Marthe -Ida -Silje -Synne -Yrsa -Freja -Svea -Asta -Vilja/Venja -Estri -Sirin -Asa
meisjes: Bodine Eivor Elin Elvi Erla Gunvor Loa Ylwa Josta Tilda Jongens: Aaren Alrik Bertel Birger Faas Geir Kirk Rorik Ulric Vidar Frode Bosse Leif Verner
Neem eens een kijkje op de site Nordic Names Nordic Names Wiki - The comprehensive site on Scandinavian first names
Ik zie Linnéa nog niet genoemd . Verder ken ik twee beide Half Noorse meisjes die Synne en Solveig heten. Solveig met haar tweede naam volgens mij Gunhild als ik het me goed herinner. Synne haar tweede naam is Bodil. Voor een jongen weet ik niet zeker of ik Birk al voorbij heb zien komen. Die staat hier op het lijstje voor als er ooit een tweede zoontje komt. En verder misschien nog, maar ik weet niet of ze al genoemd zijn: Thorsten Thorben Sverre Rune Runar Kjell Kjeld Olaf Sirle Silje Signe Bente Marin Maren Tordis Malena Ronja