Wat is jullie vakantiebudget?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door shahrazed, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Wij geven op vakantie eigenlijk niet veel uit aan uitstapjes.
    De meeste uitstapjes die we maken zijn gratis. ;) We hebben gewoon niet zoveel zin om in het buitenland naar attractieparken/dierentuinen te gaan. Dat doen we in NL wel.
    Met wintersport komen we het dorpje niet eens uit en zijn we alleen geld kwijt voor warme broodjes in de ochtend en wat boodschappen voor 's avonds. We gaan niet snel uit eten, want dat is best druk met 5 kids. En dan kan ik ook niet ontspannen zitten eten. Dan ga ik liever in NL relaxed uit eten met mijn man alleen.. :)

In de zomer kamperen we 3 weken met onze eigen tent, meest op kleinere campings en zijn dan per nacht gemiddeld 45 euro kwijt. Aan boodschappen geven we wel veel uit, 't is net een walhalla in die grote Franse supermarkten!
    Ik hou het verder niet bij trouwens, dus een echt budget hebben we niet voor de vakantie.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wij gaan dit jaar in sept waarschijnlijk, nu nog teveel aan huis doen. Stappen in de camper met gewoon voedsel aan boord. En gaan dan rijden, wij slapen voornamelijk op camper plaatsen gratis/ tot 10 euro per nacht. Pakken af en toe een camping tussendoor en waarheen is net waar de zon schijnt en het diesel geld reikt.

We rekenen zo'n 500- 900 euro maar precies geen idee en maakt ook niet uit, niets staat vast en als het geld minder word blijven we dichterbij huis en zoeken we de gratis plaatsen. gaan waarschijnlijk 2 weken.

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

stageld op de camping ongeveer 650 euro, we gaan naar de sprookjescamping dus denk dat de rest van de kosten mee gaan vallen. Gewoon eten, wat vaker de bbq..
    verder dagje efteling en dat is het wel...

4. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dit hebben wij al geboekt, midweekje VIP voor €300,-

Exclusief Felicitas aanbod

Verder voor dit jaar nog niets geboekt.

5. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Vorig jaar (juni) hadden we een 6 persoonshuisje met grote omheinde tuin voor 14 dagen voor 600 euro in Denemarken. Daar kun je voor een leuk bedrag aan een huisje komen, in tegenstelling tot Nederland, Duitsland etc.

Dit jaar gaan we met de nieuwe tent kamperen binnen een straal van 500 km (wel buiten NL). Wij gaan altijd voor kleine campings met weinig luxe. Weet nog niet wat we dit jaar kwijt gaan zijn. We hebben daar geen vast budget voor.

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ga met mijn vriend, zijn 2 kids, mijn dochter 2 weken naar portugal in een appartement. Wij zijn in totaal 3830 euro kwijt incl. huurauto voor 2 weken.

Het was iets (lees: veel) hoger dan het budget, want er moet ook nog geld mee! En dat zal zo'n 1000 in totaal zijn.

Wel voorgenomen niet elke dag uit eten te gaan, aangezien we een superdeluxe keuken hebben en mijn vriend heerlijk kan kopen! :D

De auto is wel noodzaak!

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    2900,-
    2 weken in Sept naar Tenrife, 3k. appartement groot resort tegenover het strand, grote zwembaden.
    eten, drinken, autohuur, uitstapjes komen er nog bij.

3500,- vinden wij het max voor een vakantie.

van alle extra´s (13de maand, bonus, winstuitkering, vakantiegeld, teruggave belasting) geven we de helft aan vakantie uit en de rest gaat op de spaarrekening.

In Nov gaan we nog een paar daagjes naar Eurodisney land.

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wij juist wel! Bijzondere dingen zien en doen is juist de reden waarom we op vakantie gaan :D

Maar goed, dat zijn wij natuurlijk! Ik begrijp ook wel dat niet iedereen hetzelfde plant en verwacht van een vakantie ;)

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Grappig dat iedereen een ander idee er bij heeft. Toen we naar Frankrijk gingen, hebben we we ook van alles bekeken. Heel leuk maar waren eigenlijk de hele vakantie op pad en daar voelde ik een soorten druk net als thuis, moeten, moeten, moeten.

Voor ons is vakantie juist lekker niks doen. Niet hoeven schoonmaken, niet hoeven koken, geen boodschappen halen gewoon helemaal niks. Al is het bij het resort waar wij heen gaan wel genoeg te doen anders zou ik gek worden.
    De eerste dagen vind ik het lastig dat we niks moeten maar daarna kom ik echt tot rust.

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, ik vind uitstapjes ook juist leuk. Maar geen attractieparken oid. Daar heb ik echt geen zin in. Juist cultuur en natuur. Al valt het met de kinderen toch vaak weer 'tegen' wat je kunt doen.

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik bewonder dit soort dingen echt heel erg in mensen, want ik kan het niet :) ik word juist heel onrustig van de hele tijd niets doen (en geloof me: ik heb het geprobeerd!).... Ik moet dus dingen ondernemen en dat is mijn "ontspanning" :) Al benijd ik je (= mensen die zo hun rust kunnen vinden) soms wel.....

@ Lindangel: hmmm.... op zich ben ik het wel met je eens, maar afgelopen vakantie ben ik in Disneyworld geweest (FL) en dat was toch écht wel super! :D Vooral met kinderen trouwens ;)

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wij zijn per vakantie tussen de 2500 en 3000 euro kwijt en gaan 3 x per jaar dus zo'n 7500 tot 9000 per jaar en met wat pech moeten we nog een 4e keer dus er staat nog een budget van 2000 op de reserve rekening.
    Onze dochter heeft een longziekte waardoor we het liefst iedere 4 maanden minimaal een week naar het buitenland gaan zodat ze bij kan tanken.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Moet eerlijk zeggen dat het de eerste jaren ook niet lukte hoor. Ik heb altijd wel een paar dagen nodig gehad echt er aan toe te geven. Het is dat ik met een vliegtuig mee was anders had ik naar huis gereden. Afgelopen jaar voor het eerst echt genoten van de rust. Komt misschien ook dat de jongste wat ouder is en al wat zelfstandig. Heerlijk twee weken externe prikkels en gewoon wij en de kids en alle tijd voor alle 3.

14. Tese

Tese Niet meer actief

2000€ stageld voor het betuwestrand haha daar staan voor altijd met de stacaravan. Dus elk weekend en de vakantie gaan we ernaar toe. Tot nu toe niets anders dan heerlijk weer gehad...

15. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik heb werkelijk geen idee. Ik bepaal van te voren geen budget. Ik boek meestal gewoon een vakantiehuis. Ik vind daarin overigens € 500,- wel de max, maar wij hebben nog het geluk dat we buiten het seizoen kunnen.

16. Fransa

Fransa Niet meer actief

We gaan maar een weekje dit jaar en hebben gekozen voor een 5 sterren camping met veel faciliteiten voor de kinderen aan de Franse Atlantische kust. Helaas weinig andere keus dan in de allerdrukste week van het jaar (1e week van Augustus) te gaan dus de camping was wel een kostbaar grapje, zo'n 500 euro voor een week met onze eigen tent.

Maar verder gaan we in onze tuin relaxen en misschien nog wat dagtripjes doen..

Ik reken de normale dagelijkse boodschappen trouwens nooit bij ons vakantiebudget, die zou ik namelijk ook gewoon doen als ik thuis was gebleven...

17. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik stel geen budget. Gewoon doen wat we willen zonder onnodig veel geld uit te geven.

18. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

wij gaan dit jaar 3 weken op vakantie naar Turkije, we hebben een huis dus hebben we zo ongeveer 2500 voor ons drieën waarvan 500 euro voor een huur auto.

Denk dat dat wel genoeg is zo niet kunnen we altijd nog geld opnemen.

19. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    2 weken met de hele schoonfamilie naar een park in nederland.
    met boodschappen en uitjes erbij zijn we dan ong. 2000 euro kwijt.
    de kinderen vinden het 14 dagen lang 1 groot feest.
    lekker elke dag zwemmen, buiten spelen, ijsjes eten enz.
    geweldig als ik ze zo zie genieten. heel cliche, maar dan geniet ik ook.

20. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Wij zien ook veel bijzondere dingen hoor, maar die zijn vaak gewoon gratis! ;) We maken prachtige bergwandelingen met de kinderen, we zoeken leuke verlaten strandjes op (ja, die zijn er ook aan de Cote d'Azur) we gaan naar leuke kleine stadjes met schattige dorpspleintjes met heerlijke fonteintjes waar de kinderen in kunnen spetteren.
    Normaal gesproken doen we deze dingen in NL niet, dus dit is voor ons echt vakantie!
    Natuurlijk plannen we ook wel wat betaalde uitstapjes, zoals een boottocht, een avonturenklimpark oid, maar echt maar 2 keer.
    Ik zie wel eens van die vakantieprogramma's op tv en die mensen plannen hun hele dag vol met betaalde uitstapjes. En zitten 's avonds alweer te plannen wat ze de volgende dag gaan doen.
    'k Zou er gek van worden.... ;) vakantie is voor ons rust en we zien wel wat we gaan doen, maar echt niet elke dag en ook niet voor een heleboel geld. :)

Deel Deze Pagina