Hallo, Wat is eigenlijk jullie voedingsschema bij jullie kleintje van 13/14/15 maanden? Hier krijgt ons zoontje het volgende op een dag: 08:00 - 190 ml. melk + Bambix 12+ 10:00 - tuitbeker diksap en 1 biscuitje 12:00 - tuitbeker melk en 1 bruine boterham 15:00 - fruit (16:30 - soepstengel, druiven o.i.d.) 18:00 - warme maaltijd en yoghurt Zou 1 boterham tussen de middag niet te weinig zijn..? Groetjes, Hanna
Onze meid is dan pas 1 jaar maar dit is haar schema ongeveer: 7.30: +/- 150 ml pap (halvolle melk met bambix 12+) 9.00: klein handje rozijntjes of een halve peer, druifjes oid met +/- 100 ml sap/water 10.00: +/- 100 ml sap/water 13.00/13.30: 1 boterham met beleg en +/- 100 ml sap/water 15.00: fruit en soms een liga met +/- 100 ml sap/water 16.00: +/- 50 ml sap/water 17.30/18.00: warme maaltijd met 100/150 ml kwark/yoghurt/vla 19.30: 150 ml sap/water Alleen eerst pakte ze een slaapje om 10.00 en om 16.00 uur, maar nu is ze een nieuw ritme aan het zoeken en pakt ze sinds een paar dagen 1 grote slaap om 11.00, dus ons eetschema is compleet in de war . Maar dat is wat ze ongeveer per dag binnenkrijgt.
Zo rond de 14/15 maanden was ons ritme met de oudste twee ongeveer zo -> 06.30 - 07.00 Ruben borstvoeding, Malou 165cc kunstvoeding. 09.30 - 10.00 Fruit, vers onbeperkt. 12.00 - 13.00 Boterham met boter en beleg & tuitbeker water/thee. 15.30 - 16.00 Water/thee/sap & iets van een tussendoortje (yoghurt, fruit, koek) 17.00 - 18.00 Groenten, vers, onbeperkt & Ruben 100cc kunstvoeding, Malou 100cc borstvoeding gekolfd. 19.30 - 20.30 Ruben borstvoeding, Malou 165cc kunstvoeding. Evt nachtvoeding maar met deze leeftijd sliepen ze beide bijna elke nacht door. 1 boterham lijkt me trouwens prima, maar als ze er bijv nog een halve bij lust zou ik die ook gewoon geven. Hier eten ze nu sinds ongeveer een maand of 4 pas 1 hele boterham tussen de middag. Liefs, Hanneke!
Ons zoontje is bijna 14 maanden. Dit is zijn schema: ontbijt: 1 boterham met 120cc melk tussendoor: 2st fruit (1 groot en 1 klein)gepureerd en bij zacht fruit in stukken + 150 sap (diksap, aangelengde appel of sinaasappelsap, thee) lunch: 1 boterham (heel soms 2, maar dit is de afgelopen 2 weken niet meer gebeurt!) met 120cc melk tussendoortje met 200 sap/thee etc avondeten met 100cc yoghurt en 150 drinken Soms in de vroege ochtend nog een aangelengd flesje melk als hij snachts wakker wordt. Drinken overdag geef ik in een tuitbeker. Ik oefen met een open beker. 1 boterham is denk ik niet te weinig. Ik twijfelde ook, vooral omdat ons zoontje voorheen echt een hongerlapje was en zo 2 boterhammen weg eet. Maar ze groeien nu minder hard, dus.... Ik zelf eet er ook maar 2, als ik het daarmee vergelijk !
Joleijn is 14 maanden en ik geef haar zoveel mogelijk een vast patroon, maar soms, zeker als we een dagje weg zijn, wijken we daar wel vanaf. We proberen het zoveel mogelijk zo te doen: 7:30 - Flesje Nutramigen 180ml 10:30 - Boterhammetje mèt korstjes (want die vindt ze lekker ) en een vruchtensapje 12:00 - Flesje Nutramigen 180ml 15:00 - Bordje met stukjes vers fruit (peer, banaan, mango, etc. Kan ze lekker zelf in haar mondje stoppen) 18:00 - 6 maanden maaltijdpotje (want ze lust geen stukjes door haar avondeten ) en een klein Danoontje 22:00 - Flesje Nutramigen Iedereen doet het op zijn/haar eigen manier. Is allemaal goed toch ? Je mertk vanzelf of ze nog iets lusten. Joleijn wordt altijd vervelend als ze moe is of trek heeft. Dus af en toe krijgt ze nog een Ligaatje of een stukje peperkoek tussendoor. Ik probeer al maanden lang om maaltijdpotjes mèt stukjes aan te bieden... maar die vindt ze vreselijk vies... Blijft trouwens best moeilijk, vind ik zelf... het voedingspatroon van je kindje. Tussen 1 en 2 jaar gaan ze met de pot mee-eten hoorde ik van het CB... Maarja, ik heb het een paar keer geprobeerd om haar gewoon mee te laten eten... en ze eet af en toe wel een aardappeltje of een stukje groente. Maar na enkele stukjes begint ze het uit te spugen. Is meer nieuwsgierigheid naar wat wij eten, dan dat ze het echt lekker vindt. Laatst een keer bloemkool met aardappeltjes en jus gepureerd, dat vond ze wel okay. Gehaktballetjes vindt ze verdacht... daar likt ze alleen aan voor de smaak. Het is echt een heel avontuur... eten met je dreumes
Vanaf 1 jaar en nu nog steeds ongeveer hetzelfde (20 maanden): ontbijt: 1 belegde boterham + 100 ml volle melk + fruit OF 1 bordje (of fles) pap (180ml) + fruit lunch: 1-2 belegde boterhammen + 100 ml volle melk + fruit avondeten: 200 - 250 gram met de pot mee eten + 100 ml volle yoghurt tussendoor: 2 x 300ml sterke aangelengde diksap (verder: water of thee) - 1 koekje per dag (nijntje, rijstwafel, soepstengel) - soms: rozijntjes, ontbijtkoek, stukje van mama's koek etc Fruit mag altijd tussendoor (wel maximum 4 stuks per dag) tijden? ontbijt: tussen 8:00 - 8:30 lunch: tussen 13:00 - 13:30 avondeten: tussen 18:00 - 18:30 Hij slaapt tussen 13:30 en 16:00 Alles gaat in stukjes of stukken. Voor ontbijt en lunch wisselen we soms af met: pannekoeken, poffertjes, wentelteefjes, roerei, gebakken ei, blueberry muffin, scones, soep etc etc
Hallo, onze meid is ruim 13 maanden. Ontbijten doet ze met een bord bambix granenpap (ongeveer 200cc), tussen de middag krijgt ze 1 boterham met wat diksap of ook weer een bord pap (tijdens de 'brood-weigeren-periodes'). En 's avonds eet ze meestal met de pot mee, afhankelijk van het humeur van dochterlief tussen de 150 en 250 gram.. (gokje..). En dan een toetje, yoghurt/fruit/danoontje. Tussendoor diksap, fruit, ontbijtkoek, soepstengel...
Lars krijgt: ontbijt: 1 boterham met beker melk tussendoor: 2 stuks fruit en beker sap lunch: 2 boterhammen met beker melk tussendoor: soepstengel of nijntje koekje met beker sap avondeten: met de pot mee en als toetje beetje yoghurt voor het slapen gaan: 60 cc melk in een beker
Ons zoontje is bijna 13 maanden en eet: ontbijt: 1 boterham en melk 200cc tussendoor: fruit 1 stuk lunch: 2 boterhammen met waterige diksap. Geen melk omdat hij dat niet wilt drinken tussendoor: 1 stuk fruit of liga, soepstengel, rijstecrackertje avondeten: groente met aardappel/pasta of rijst soms vlees of rijst uurte na het eten 150cc á 200cc yoghurt
Hier is het zoiets: Ontbijt: 1-2 boterhammen Tussendoor: fruit of wat lekkers Lunch: 1 boterham met een kop soep 120+4 melk Tussendoor: fruit of wat lekkers Avondeten: +/- 150gram warm + soms een toetje Rond 20:00: 180+6 melk Drinken krijgt hij wanneer hij erom vraagt, roosvicee of appelsap o.i.d.
Zoonlief is bijna 14 mnd. Hier gaat het ongeveer zo Ontbijt: 2 boterhammen + beker rijstemelk Tussendoor: 2 stuks fruit Lunch: 2 boterhammen (+ 1 stuk fruit) + beker rijstemelk Tussendoor: bakje yoghurt (biogarde meestal) en evt rijstewafel/soepstengel Avondeten: 200-250 gram + toetje (bijv smikkeltoetje, alpro soja yoghurt oid) Tussendoor krijgt hij water, thee en diksap.
13 mnd ontbijt: 1 boterham (zoet) 100 cc soja melk tussendoor: koekje + diksap lunch: 1 boterham (hartig) 150 cc soja melk tussendoor: 1 stuk fruit + koekje + sap hierin soms nog wel eens een rijstewafel of soepstengel tussendoor. avondeten: met de pot mee als dit niet gaat potje + soja toetje voor het slapen gaan 150 cc soja melk.