hij houd niet van fruithap..

Discussie in 'Voeding' gestart door Marieken, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    de meeste baby's zullen liever fruit eten maar onze meneer niet, hij heeft liever bruine bonen, doperwten, sperziebonen enz
    fruit krijg ik er eigenlijk amper in, hij blijft het uit tuffen en heel vies kijken terwijl de groente zo leeg is.

* moet hij perse ook fruit eten? nu doe ik het ook wel eens door zn melk zodat die toch aan de smaak een beetje went. dan drinkt die het ook wel maar met minder enthousiastme.

* ook heeft hij het hapje liever heel dik dan dun maar met alleen een baby koek red ik de ideale dikte niet, iemand tips?

* daarnaast houd die niet van stukjes, hij eet graag een stuk baby koek maar dan echt sabbelen. stukjes tuft die uit, ook brood enz. hoe leer ik hem dat?

bedankt
    groetjes marieken

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Geef je het uit een potje? Vind je dat zelf naar fruit smaken?
    Ik zou het lekker vers maken. Maak het in het begin nog een prakje als hij niet van stukjes houdt. Maak 1 soort per keer, dan weet je waar zijn voorkeuren liggen.

Die bruine bonen, doperwten en sperziebonen, komen die ook uit een potje? Een babypotje of gewone pot? Is vaak erg zout. Probeer eens of hij die ook niet liever vers heeft. De sperziebonen worden nu weer goedkoper. De meeste baby's vinden broccoli en worteltjes ook erg lekker. Gewoon koken zonder zout, beetje langer dan normaal en prak het desnoods en beetje.

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    hij krijgt inderdaad alles uit kant en klare baby potjes,
    hij heeft al wel verse banaan gehad maar die lust hij ook niet.

4. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Sommige babies houden niet van zoet, komt niet veel voor maar mijn halfzusje was ook zo. Je kan hem ook eens een avocado geven, deed ik bij mijn zoontje ook en ging er in als koek. En misschien kan je hem ipv fruit een geprakte zoete aardappel, wortel of paprika geven? Zo went hij toch aan de zoete smaak.

P.S. Wel oppassen met paprika, het produceerd de meest stinkende luiers!

Succes!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou nog lekker even wachten.
    Als hij het nu niet wil misschien wel nadat hij 6 maanden is.
    Hij heeft het nu nog niet echt nodig (na een jaar hebben ze het pas echt helemaal nodig en is het geen bijvoeding meer)

Als hij wel groentes eet...prima...dan doe je alleen even dat!
    Wij zijn ook begonnen met groentes alleen dan omdat Finn reflux heeft en de diëtiste (ivm zijn KMA) afraadde met fruit te beginnen omdat dat wat zuurder is.
    Hij heeft dus de 1e maand alleen groente gehad en vanaf 7 maanden pas fruit.

Misschien toch ook wat meer vers proberen...uit een potje smaakt het vaak allemaal hetzelfde...wie weet vindt hij gepureerde peer wel lekker...of meloen ofzo.

Finn krijgt trouwens ook avocado...vind ie heerlijk! Alleen krijgt hij het op brood. Maar je kan het ook als hapje geven!

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    thanks, mitch heeft ook reflux dus misschien dat hij het zurige dan ook niet lekker vind daardoor. hij lijkt ook meer te spugen na fruit.
    ik hou het dan nog even op groente en zal wat vers proberen tussen door.

7. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    One dochter wilde ook geen fruit. Wij kregen de tip van de kinderarts om het warm te maken. Zelf pureren en dan in de flessen warmer. Onze dochter wilde het ook alleen uit de fles drinken. Nog steeds, maar we gaan binnenkort toch weer met de lepel proberen. Brood e.d. als je kindje er aan toe is gaat hij het vanzelf eten. Sommige kinderen zijn er iets later aan toe en sommige eerder. Gewoon af en toe eens aanbieden en je kindje gaat het vanzelf niet allemaal meer uitspugen. Dit is wat de kinderarts ons heeft meegegeven, en het lijkt bij onze dochter te kloppen. Die eet nu ook ineens heel goed brood en stukjes. Pas sinds deze maand.

Groetjes

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ohja en stukjes eten kan je een kind niet leren. Dat heeft met het braakcentrum in de mond te maken. Die zit in het begin erg aan de voorkant van het mondje en gaat steeds verder naar achter. En een kind kan geen stukjes eten als dat nog vrij voor in de mond zit. Wat waarschijnlijk bij jou kindje zo is, want hij is pas 5 maanden... Onze dochter kreeg dat toen ook nog niet weg. Het komt vanzelf goed. Gewoon af en toe aanbieden. EN om te beginnen op een broodkorst laten sabbelen.

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    thanks! ga ik proberen.
    oh een korst sabbelen vind die heerlijk.

Deel Deze Pagina