Wat is jullie volgorde 's ochtends?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamagisa, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wakker worden van Maaaamaaaaa rond 8. Samen in ons bed nog een kwartiertje tv kijken. Meestal wil ze dan drinken en krijgt ze een beker melk op bed, de koningin.
    Even op het potje, schone luier.
    Naar beneden samen ontbijten.
    Naar boven haar aankleden. Zij spelen ik douchen en aankleden.
    We zijn meestal rond 9 klaar. Ik ben meestal helemaal klaar rond 9.30.

Op een werkdag... Geen idee! Dat doet mijn man ik zit om 6.15 al in de auto. Ik leg de avond van te voren wel veel klaar voor ze.

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Tussen 6 en 7 uur wordt ze wakker, dan voed ik haar, verschonen en aankleden, vervolgens kleed ik mezelf aan en gaan we op de badkamer even haren kammen en tanden poetsen. Dan naar beneden, waar papa meestal het ontbijt heeft gemaakt. Douchen doe ik 's avonds.

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Doordeweeks: mama om 7.15 in de douche en aankleden, 7.30 zoon uit bed (is dan meestal net wakker geworden) en aankleden, naar beneden en boterhammen eten, 8.00 kdv of is mijn man binnen zodat ik naar het werk kan.

Weekend: als zoon wakker is op een "te vroeg" tijdstip hem bij mij in bed nemen (man staat altijd rond 7 uur op), afhankelijk van rest van de dag ga ik rond 8 uur douchen of luieren we nog even verder, uiteindelijk zoon ook aankleden en rond 8.30 ontbijt samen met papa.

4. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Wauw wat zijn veel papa's nog thuis als de kindjes wakker worden zeg. Luxe hoor, mijn man is altijd al weg. Niet altijd even handig, en ons ongeduldige ventje vind het soms ook te lang duren hihi.

5. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen 8 en half 9 wakker. Ik fris me eerst op en kleed mij aan. Dan is de kleine man aan de beurt. Die fris ik ook op en kleed ik gelijk aan en dan naar beneden. Hij krijgt eerst pap en gaat dan spelen ik maak Mn eigen ontbijt klaar. Dan zijn we om 9 uur klaar om de dag te beginnen.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    6:00 oudste word wakker -> tv kijken of knuffelen in mijn bed
    7:00/7:30 jongste word wakker.
    Hierna gaan we naar beneden en we ontbijten met zn allen
    8:30/9:00 boven aankleden, jongste naar bed
    Ik doe huishouden, oudste speelt zelf
    10:00/10:30 fruit eten
    Naar buiten -> boodschappen doen/speeltuin/kinderboerderij
    12:00/13:00 eten en de jongste fles melk en naar bed
    Soms nog wat huishouddingen soms ook niet, in ieder geval met de oudste iets doen

En dan was de ochtend al weer om :)

Wat ik veel zie is dat de kindjes aangekleed worden voordat er wordt ontbeten. Scheelt het veel in tijd? Ik douche overigens altijd 's avonds heel uitgebreid en vlieg er 's ochtends vaak in en zo onderhand meteen weer uit hahaha.

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wakker tussen 6.30 en 7.00 (als we mazzel hebben).
    Knuffel geven aan mijn zoontje en ik spring onder de douche terwijl hij in zijn bedje speelt. Manlief draait zich nog even om...
    Zoontje aankleden en manlief gaat ook douchen.
    Papfles klaarmaken en gezellig op de bank opdrinken met de t.v. op het RTL-nieuws.
    Manlief gaat naar het werk, ik drink een kop koffie en eet een broodje. Zoontje speelt en kruipt lekker rond.
    Tegen 8.00 uur vlieg ik door het huis, doe mijn haar en make-up, prik de kat met insuline en geef haar medicatie.
    Om 8.30 uur vertrekken zoon en ik naar de gastouder of opa en oma.
    9.00 uur op kantoor! Ff bijkomen met een kop koffie!

8. Aloe

Aloe Niet meer actief

6:00/ 7:00 jongste wakker. Schone luier, aankleden naar beneden voor de fles. Dit allemaal met papa.
    Ik, aankleden.
    7:15 oudste wakker maken (als ze dat al niet is geworden door de jongste). Mama helpt oudste waar nog nodig.
    Papa douchen.
    7:30 met zijn allen aan het ontbijt.
    8:15 oudste naar school meestal door papa en soms door mama en jongste.

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Tussen 07.00/08.00 wakker
    Eventjes 10 minuutjes in de box zodat hij z'n luier vol kan......... :D
    Flesje
    Rond 09.00 weer naar bed
    10.30 wakker
    In de box
    Wassen
    11.00/11.30 flesje
    Uit buiken/hazenslaapje in de box
    En dan gaan we meestal op stap.

Dit is op m'n vrije dag..

Op een werkdag:

06.00 Sem wakker maken, luier verschonen
    Snel in de auto naar oma
    Daar krijgt hij zijn fles van oma
    En dan weer slapen etc.

10. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier nog een week verlof en manlief die thuis zit dus ons opstartschema is nog heel relax.

6.15 Peuter en baby wakker
    Ik neem baby, verschonen en beneden flesje maken/geven
    manlief neemt peuter, beneden tv aan, peuter luier uit, wc op
    dan ontbijt maken voor peuter en mij.

Baby gaat meestal rond 8.30 weer slapen. Helaas zijn het sinds de wintertijd geen uitslapers meer...

11. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier gaat de wekken om half8. Manlief gaat er dan uit.
    Als hij zich heeft gewassen enzo, kom ik er uit. Hij neemt onze dochter mee naar beneden, na dat ze een schone luier heeft gekregen.
    Ik ga mezelf even aankleden en opfrissen, als ik beneden kom zit dochter al lekker te eten.

Rond half9 neem ik haar mee naar boven om de kleren aan te doen.

12. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Ik vind het soms wel lastig hoor! door de week als ik vrij ben, ben ik altijd alleen. Als ze wakker wordt gaan we nog even in ons bed en beetje wakker worden. Zij spelen en ik wakker worden haha. Dan in pyama's naar beneden en ontbijten. Na het ontbijt gaan we naar boven om aan te kleden. Voorheen liet ik haar altijd in de gang een beetje rond lopen maar als gevolg vooral in de badkamer dat ze overal aan zat pfff.. Nu heb ik een andere methode dat ze dus op haar eigen kamer gaat spelen, ik ga dan snel tandenpoetsen en me even wassen. Meestal gaat dit goed, soms hoor ik der wel jammeren maar ja er is genoeg speelgoed op der kamer!

13. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    als ik moet werken: wekker gaat, ik douchen, naar beneden tafel klaarmaken, ondertussen haalt man kleine uit bed, schone luier, aankleden en naar beneden. na eten ga ik naar werk, kleine naar de opvang. ondertussen man gedouched en ook klaar.
    als ik vrij ben, naar beneden, tafel klaarmaken, man haalt kleine uit bed, schone luier, eten en lekker beneden in de pyjama. dan douchen.
    als manlief thuis is, hetzelfde als ik thuis ben, maar hij doet de kleine dan na het slaapje in de ochtend in bad.

Deel Deze Pagina