Net geprobeerd een 3D gipsafdruk te maken, maar de kleine lag te spartelen terwijl de mal aan het uitharden was dus de mal is mislukt, aan het gips ben ik niet toegekomen. Nu wil ik die poeder om een mal te maken opnieuw kopen, iemand enig idee waar ik dat los kan kopen? Liefst in een winkel. Volgens het boekje heet het malpoeder, vormpoeder of Alginaat. Maar als ik dit Google vind ik alleen hele dure, duurder dan een complete 3D set met lijst en gips.
Alginaat op siliconeandmore. Daar al paar keer besteld, ik vind het tot nu toe de goedkoopste en geeft prima werk. 9.95 geloof ik voor een pak. Kan er zeker wel 6 mallen uit maken voor een kindje!
Oke dankjewel, en heb je ook een tip in welke houding een mal te maken? Want ik kan het kommetje met mengsel niet kantelen, dus de handen/voeten moeten *omlaag wijzen* zeg maar en dan 5 minuten ontspannen, vind dat erg moeilijk bij mijn drukke spartelbaby..als ze plat ligt krijg ik ze niet in het kommetje Ik meen dat de hele set gips lijst Alginaat rond de 15 - 20 euro kostte, dan is een losse zak poeder toch wel prijzig
Ik deed het met klein in een bekertje of iets en ging samen met vriend zitten en hielt haar armpje of been stevig vast. Niet te natuurlijk haha! Na ong 2 min begint het al te harden en dan kan je al wat meer speling geven om verder uit te harden. Daarna rustig loswrikken en voila. Ik vind het persoonlijk ook vrij 'duur' maar de goedkoopste wat ik tot nu toe heb kunnen vinden en prima spul om mee te werken voor kindjes, dat vind ik toch vaak erg fijn. Heb nu al heel wat gemaakt ook onze eigen handen gedaan. Als je goedkoper hebt gevonden hoor ik het graag! Wil graag het blijven doen!