wat is kerst voor jou?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Voor mij zijn het gewone werkdagen. Krijg er dan ook weinig van mee, aangezien ik tot 's avonds laat moet werken. Het ziet er wel altijd heel gezellig uit allemaal, al die kaartjes op de kast vind ik ook erg leuk. Maar een kerstboom opzetten enz gaat me dan weer te ver. We zijn er toch niet en doen er verder ook niks aan. Ik ben ook niet gelovig, dus heb ook niks met de betekenis van kerst, heb het natuurlijk wel ooit geleerd op school, maar heb er totaal niks mee.

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier als het feest van het licht (zoals kerst van oorsprong was), met een kerstboom vol lampjes :D Verder gezelligheid met familie, en niet teveel consumeren. Eigenlijk gewoon net als anders eigenlijk....

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Voor mij is kerst heerlijk met mijn gezin en verdere familie zijn. Lekker samen ontbijten, eten, een klein cadeautje onder de boom, leuke film kijken of spelletje doen...
    Gewoon genieten van de gezelligheid met elkaar...heb er nu al zin in!

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb net op het werk mn voorkeur voor kerst 2012 ingevuld....werken :D en dat gs ik dit weekend ook doen....FIJN :D

5. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Kerst voor ons is de verjaardag van mijn zoon en nog meer genieten van ons gezinnetje dan we al deden ;)
    Ik weet wel de oorsprong van kerst maar doe er eigenlijk niets mee, ben verder niet gelovig opgevoed dus vandaar. Wel gewoon een boompie in huis en lichtjes maar voor de rest niets. Ik vind kerst op zich leuk maar ik hou absoluut niet van verplichtingen die dit feest met zich mee brengt.

6. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Met kerstmis wordt de geboorte van Jezus gevierd. We gaan altijd naar de kerk en eten met familie. We doen geen cadeautjes. Dit jaar heeft mijn schoonfamilie wat cadeautjes voor ons gegeven maar dat is voor 1 keer omdat ze niet Sinterklaas bij ons hebben gevierd. Volgend jaar wil ik dat niet. Cadeautjes dus alleen met Sinterklaas.

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Oorsprong van kerst heeft niks met het christendom te maken ;) maar dat maakt ook niet uit, ieder geeft er zijn eigen betekenis aan. Vind het altijd een ontzettend gezellige periode.

8. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Voor mij betekent kerst vooral het gezellig samenzijn met de mensen van wie ik hou, lekker met ons gezinnetje en/of naaste familie eten. Geen vreetfestijn, wel iets speciaals maken. Spelletje doen, kaarsjes aan, cadeautje onder de boom, het huis supergezellig maken. Ik vind de aanloop naar kerst zelfs nog gezelliger dan kerst zelf, gek genoeg vind ik dat best saaie daagjes, overdag dan. 's Avonds maken we het wel heel gezellig. En kerstavond..mijn jeugdherinnering is dat mijn ouders wel 100 kaarsjes aanstaken en voorlazen uit de kinderbijbel..geweldig vond ik dat. En dat terwijl ik niet gelovig ben opgevoed. Ben 1 x naar de kerst mis geweest maar vond het echt zo'n lange zit..alles er omheen vind ik wel iets hebben maar dat hoeft van mij niet meer persé. Ben veel liever thuis..nu ik zelf moeder ben vind ik het wel belangrijk om onze kindjes iets mee te geven van het kerstverhaal, we hebben al een kerststalletje van little people, haha. Vind de gedachte erg mooi, en kan me er inderdaad ook af en toe wel aan storen dat bijna niemand de echte gedachte achter kerst nog ziet..rennen en vliegen in de winkels, uitzonderlijke 10 gangen diners, de allerduurste kado's..het is zo amerikaans allemaal, jachtig en oppervlakkig. Nee, voor ons een simpele gezellige kerst..wel met lekkere dingetjes maar niet overdadig. Samenzijn, dat is waar het omgaat;).

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.765
    904
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik ben ook gelovig en dat beleef ik dagelijks,niet alleen met kerst;)
    Kerst is voor mij verder wel gezellig samenzijn met familie(maar dat doen we de rest van het jaar ook),het is voor ons meer een soort "thanksgiving".

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Een gezellige bende. :D
    En op kerstavond zing ik altijd mee in de kerk, ik zit in het zogenoemde 'gelegenheidskoor', wat betekent dat we alleen met kerst zingen.
    Het eerste nummer is meteen mijn solo. ;)

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb niet zoveel met kerst en mijn vriend al helemaal niet. Ik ben het van huis uit ook niet gewend,het hele familiegebeuren er omheen. Bij ons kwam er nooit familie met kerst,het was alleen ons eigen gezin. M'n moeder heeft het,vooral toen wij jonger waren,wel altijd gezellig gemaakt met een uitgebreid kerstontbijt,kaarsjes aan en s'avonds lekker gourmetten. Eerlijk is eerlijk: bij ons draaide het dus vooral om het lekkere eten en snoepen..
    Ik vind het zelf best gezellig allemaal,vooral met ons kindje straks dus dan ga ik er bij ons thuis ook meer aandacht aan besteden.

Deze kerst heeft mijn vriend 3 late diensten (alle dagen van 13.30 tot 23.45 uur weg) dus ik zou naar m'n ouders gaan maar nu heeft m'n moeder weer griep en m'n vader liep ook al te snotteren..;) Ik kan nu echt geen griep gebruiken dus hopelijk zijn ze op tijd beter anders zit ik dus alle dagen alleen..:( Ondanks dat ik geen kerstfreak ben zou ik dat toch niet zo leuk vinden.

12. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Van huis uit was kerst n verplichting, maar dat is meer omdat ik niet zo heel goed kan met mijn familie.
    Bij mijn schoonouders is kerst 1 groot feest... Mijn sm is net n kleine meid in n snoepjeswinkel... Ze heeft allerlei huisjes, lampjes, muziekgevalletjes en ga zo maar door... De kleine van mn schoonzus is er helemaal verzot op...

En bij ons, tja, wij gaan gewoon voor de gezelligheid... Helaas hebben we t nog niet eerder echt samen kunnen vieren, ik werkte in de horeca en mijn vriend heeft onregelmatige diensten die op feestdagen gewoon doorgaan... Maar aangezien ik morgen t zkhuis in ga om de bevalling in te laten leiden, vieren we dit jaar kerst met t gezinnetje (hoop dat k dan weer thuis ben in ieder geval)...

t Eten is met kerst vaak een gezellige extra, maar belangrijker vind ik om samen te zijn met de mensen waar wij ons goed bij voelen... Zo heb ik persoonlijk meer met kerstavond, want als klein meisje ging k dan vaak met mijn oma mee naar mn favo-tante...

Heb elk jaar n boom staan, meestal liggen er geen kadootjes onder... Maar dit jaar wel n aantal (kraam)kado's en wat dingetjes voor de kleine meid van mn schoonzus zodat ze niet in de schaduw verdwijnt bij de aankomst van onze baby...

Deel Deze Pagina