Nekplooimeting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selin, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Gisteren zijn we op het ziekenhuis een nekplooimeting gaan doen en de arts zei dat de kleine op de echo een nekplooi had van 0,9. Pas over 10 dagen krijgen we de uitslag van het bloedonderzoek en de echo.

Wat was de dikte van de nekplooi bij jullie?

2. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Bij mij was het iets boven de 1. 1.3. of zo precies weet ik het niet meer. Ik weet wel dat er meteen gezegd werd dat dat er heel netjes uitzag. Uiteindelijk had ik toen een uitslag van 1 op 5400. Dat is in combi met leeftijd en bloed. Als ik het goed heb is de dikte die jij aangeeft dus heel netjes.

3. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik twijfel zo erg of ik het moet laten doen, i ben bang dat het alleen maar angst brengt. Dat ze een verdikte nekplooi zien en dat naderhand blijkt dat er niets aan de hand is. Ik ben bang dat ik dan helemaal in de stress zit. en we moeten het zelf betalen, en ik ben pas 24

4. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Peetje,

Ik heb het bij onze eerste ook niet laten doen om de reden die jij aangeeft. En je bent inderdaad nog jong dus de kans is heeeel klein.
    Deze keer wilden we voor een beetje zekerheid gaan.

Groetjes,

Selin

5. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik twijfel zo erg, zelfs in het foldertje van het diagnostisch centrum staat dat in de meeste gevallen waar ze een verhoogd risico zien, na vruchtwaterpunctie vaak alsnog niets aan de hand blijkt te zijn.

6. gipsy68

gipsy68 Lid

9 feb 2007
    40
    0
    0
    vlissingen
    hoi
    ik heb ook een nekplooimeting laten doen een kansberekening dus!
    bij mij was de kans 1op 194 maar ik doe er verder niets mee ik ben nu 39 en het is zoals er staat een kansberekening het zegt dus helemaal niets!

7. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    jij mag dan dus wel een vruchtwaterpunctie laten doen toch? maar daarbij heb je risico op een miskraam geloof ik.

dat zei mijn man ook, het is maar een kansberekening. zou ik gelukkig zijn te weten dat de kans 1 op 895 is bijv? ik denk dat ik me meer zorgen zou gaan maken

8. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Bij mij was het 1,2/1,3
    Ik was 12 weken zwanger toen ik de nekplooimeting liet doen, dat scheelt ook, bij 11 weken is de nekplooi natuurlijk iets dunner nog maar ze kunnen dan wel gewoon al goede berekening maken.
    Binnenkort krijgen we de bloeduitslag maar de nekplooimeting was dus prima

Liefs

Syl

9. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik kreeg de nekplooimeting in combinatie met het bloedonderzoek wij hadden een kans berekening van een op 11.150

10. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Het is en blijft een kansberekening... En zelfs al heb je een 50-50 kans, wat dan? Laat je het dan weghalen, in de wetenschap dat je kindje ook 50% kans heeft om een gezond kind te zijn?

Als je in het ziekenhuis ligt in een levensbedreigende situatie en je moet een levensbedreigende operatie ondergaan met 50% kans dat je het overleeft dan doe je het ook toch, neem ik aan?

Ik heb er dus niet voor gekozen, vind het zo'n onzin... uiteindelijk...

En trouwens; wederom een mooie manier om centen te verdienen voor de medische/pharmaceutische industrie, maar jij zit met de bewuste of onbewuste (stress) zorgen in je zwangerschap..;)

En trouwens, een voorbeeldje van een feiten statistiekje; je hebt een kans van 1 op 1000 om te overlijden tijdens een operatie of anestetische ingreep (dus met verdoving en pijnbestrijding), daar vallen een keizersnede, pijnbestrijding tijdens de bevalling of een curetage óók onder dacht ik...

Snap je wat ik bedoel?

;)

Groet Hilde

11. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ik heb op 12 weken een nekplooimeting laten doen omdat ik zware medicatie moet nemen en die was 0,1. Enorm dun, dus ook enorm goed.
    Die van jou zit ook goed hoor.

12. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    doordat het een kansberekening is, en omdat wij allebij jong zijn en er bij ons in de familie niets ernstigs voorkomt hebben wij gekozen om er ook niet voor te gaan. Want ik zou misschien alleen maar meer in de stress schieten, en zou het misschien niet eens weg laten halen..

Liefs Kiss

13. xje

xje Actief lid

26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Bij mijn dochter was hij 1 en de echoscopiste vertelde dat alles onder de 3 goed was. Over 2 weken doen we de meting voor deze...

14. Shelly

Shelly Actief lid

23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    klinkt misschien gek, maar ik vond een extra echo alleen maar leuk.
    Ik zag het niet zo eng, hoe groot zou de kans zijn...
    In de familie zit ook niets om me zorgen over te maken.
    De echoscopiste zei ook al, wat zou zelfs 1 op 10 zijn?
    10%? nou, dan zou je nog 9 gezonde kindjes hebben he?
    Ik bleek 1 op 19324 te hebben.

15. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo dames,

Ik heb vandaag de uitslag van de nekplooimeting gekregen, en ik ben erg tevreden; de nekplooi was 1.4 mm en de uiteindelijke uitslag is 1:4188.
    Ik heb besloten de vruchtwaterpunctie niet te doen.

Liefs Kari

16. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Kari dat is toch een hele mooie uitslag! De kans is nu zo klein, lekker genieten hoor!

17. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    2.9 en de uiteindelijk uitslag was 1 op 24
    En ze heeft geen down dus ze hoorde bij de 23 :)

18. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    tja ivonne zo zie je maar weer het is maar een kansberekening op zich zegt het niet zoveel

19. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ja dat is ook maar een kansberekening, dat ik zo hoop zat in het risiko komt door leeftijd en doordat ik suikerziekte heb.
    Heb ook geen punctie gedaan, ik ging gewoon op mijn gevoel af. Zou ook van het kindje hebben gehouden als het wel down had gehad. Want als ik dat niet had gewild had ik wel een punctie gedaan

Deel Deze Pagina