Ik wil zaterdag tapas gaan eten, kopen en niet te veel maken eigenlijk hahaha! Wat is hiervan lekker en toch gezond en lekker? Geen te erge dikmaker. Ik heb tot nu toe gekocht: Gegrilde paprika met knoflook (zit in een potje)... maar eet je dat gewoon op of op een toastje? Gevulde peppadew met roomkaas....hmmm maar volgens mij niet echt gezond. En verder wou ik nog kopen: Gevulde champignons... maar met wat? Iets van gerookte zalm........maar wat? Verder nog tips qua sausjes, niet te vet dus en qua stokbrood? Ik koop meestal alles bij de AH, vers of in die glazen potjes.
Ik ga met je mee lezen, ben super benieuwd! Ik kom niet verder als de simpele dingen maar wil eens wat anders. Wij hebben wel een Turks winkeltje waar je super lekkere champignons in een of andere olie kan kopen, misschien ook zo iets bij jou in de buurt
Zalm Wraps Ingredienten: plakjes gerookte zalm wraps (voor goedkopere en toch lekkere wraps kun je naar de Xenos gaan) kruidenroomkaas sla Bereidingswijze: 1. Smeer een dikke laag van de kruidenroomkaas over de wrap. 2. Bedek de wrap met een aantal plakjes zalm (of ham, cervelaat, salami). 3. Over de zalm leg je sla (ik doe er zelf altijd hele bladeren op, maar je zou het natuurlijk ook kunnen snijden in reepjes en dan verdelen over de wrap). 4. Rol de wrap op en snijd dit in stukjes. Thats all! Heel makkelijk, maar toch erg lekker! CherryFizzNL – Enjoying family life » Super easy ‘Zalmwraps’
Ik maak vaak gebakken aardappeltjes met hete paprikapoeder en een chilisausje. Daarnaast nog wat pittige wordtjes die ik stukjes snijd en opbak in hete olie. Turks brood met zelfgemaakte aioli (op yoghurt basis is gezonder) Tomatensalsa op een geroosterd stokbroodje (tomaten fijn snijden, uitje, knoflook, en basilicum en olijfolie) Succes!
Weet niet of het onder tapas valt maar nachos zijn super lekker, makkelijk te maken en gezond.. hmm dat dan weer niet zo
Champignon Prei Roomkaas Gehakt Champignons uithollen. Vullen met rauw gehakt. Zet ze in een schaal. Strooi er fijnsgesneden prei overheen. Strooi er de roomkaas overheen (eroverheen brokkelen zeg maar) Schaal afdekken met doorzichtig folie (kom even niet op de naam) Dan even in de magnetron op het hoogste Watt, minuutje of 2 a 3, totdat het gehakt bruin is. (pas op als je de folie er af haalt als je de schaal uit de magnetron haalt, want dan komt er hete stoom uit)
Of champignons in zijn geheel roerbakken met heel fijn gesneden ui & paprika en wat gehakte peterselie & knoflook, peper en zout en als laatste wat citroensap er overheen... Mjammie!
Of zelf simpel kleine prikkertjes maken met even kort aangebakken plakje salami, paprikastukje, chapignonnetje Cherrie tomaatje halveren, uithollen en vullen met krabsalade of tonijnsalade (makkelijk zelf te maken gewoon uit blikje en aanmaken met mayonaise en kruiden naar smaak) aangezien je het simpel wilt houden Pepadews zijn idd ook erg lekker! Kipkluifjes kun je ook erbij maken met een lekkere marinade hmmmm Ik geloof dat we hier ook maar weer eens de recepten erbij gaan pakken.. Krijg spontaan trek!
Olijven... kip aan stokje met marinade (hema) De hema heeft veel van dit soort hapjes waar je niks aan hoeft te doen...