Welk uitje?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sophie221, 3 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    we zijn alvast dagjes uit aan het plannen voor onze vakantie in september. We wonen in het midden van het land dus kunnen alle kanten op.

We gaan sowieso naar julianatoren en het dolfinarium.
    Daarnaast twijfelen we tussen de volgende parken:

Bobbejaanland
    Familiepark Nienoord
    Dippiedoe
    Avonturenboerderij molenwaard
    Plopsaland Coevorden

Kindjes zijn 4 jaar en 2 jaar.

Wie heeft tips? Welk park is geschikt voor deze leeftijden?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Dippie Doe en Plopsaland zijn op die leeftijd super leuk (voor die van 4 in ieder geval, voor die van 2 is er een stuk minder).
    Molenwaard hoor ik ook goede dingen over en ws voor beiden leuk.

Bobbejaanland ken ik alleen van reclames ed, maar lijkt me meer voor wat oudere kinderen? Dan kun je nog beter naar de Efteling, dan is oa het sprookjesbos gewoon erg leuk. Nienoord ken ik helemaal niet.

Plaswijckpark is ook erg leuk op die leeftijd. Dierentuin ook. Kinderboekenmuseum ook en misschien het Nijntje huis in Utrecht? Afhankelijk van hun interesses het spoorwegmuseum (en dan met de trein er naar toe). En gewoon gaan zwemmen of de kinderboerderij natuurlijk.

Sophie221 vindt dit leuk.
  3. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Dank je! Dat bij de grotere parken veel minder te doen is voor de tweejarige valt mij ook op. En dat zou ik sneu vinden.

Plaswijckpark ga ik bekijken. En inderdaad zwemmen en naar kinderboerderij en picknicken etc staat ook op planning.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Molenwaard is heel leuk voor die leeftijd.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Die van mij keek haar ogen uit op die leeftijd, ze lag er geen moment wakker van dat ze minder kon doen dan haar zus.

Is nu, vijf jaar later, trouwens nog steeds zo. :D

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Als je jongste groter als 90cm is dan mag je bij Toverland ook bijna alles mits onder begeleiding van een volwassene.
    Zijn maar paar attracties waar va 90cm niet in mag.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.191
    23.277
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij zijn laatst in Drievliet geweest en dat was ook erg leuk! Ook voor de 2-jarige. Leuke achtbanen, schommelschip is weer leuk voor de oudste.

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.103
    12.084
    113
    Het is ook een beetje afhankelijk wat je kinderen leuk vinden.

Molenwaard is voor die leeftijden erg leuk en educatief, maar affiniteit met de boerderij/ dieren is wel handig. Ik vind het wel heel mooi opgezet!

Mijn man is vandaag met mijn zoontje van 4 naar drievliet en ze hebben een hele leuke dag!

Efteling vindt mijn zoontje al 2 jaar geweldig, is echt ook al heel leuk voor 2 jaar. Sprookjesbos, trein, droomvlucht, shows, oude auto’s, bootje varen. Ik verwacht via de Duitse groupon binnenkort ook weer een aanbieding :)

Duinrell is ook nog een leuk park waar ze ook veel voor de kleintjes hebben. Mijn zoontje ging vorig jaar in de kikkerachtbaan en heeft het nog steeds over het Tikibad. Voor je 2 jarige hebben ze ook een leuk ondiep speelbadje.

Tip: de Albert Heijn dagje uit zegels geven 2e kaartje gratis op best veel uitjes.

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Wij zijn 1 meer bij dippie doe geweest en vonden het erg tegenvallen, oude zooi en het stonk er binnen erg. Ik zou het dus niet aanranden.
    Toverland is wel erg leuk voor beide kinderen.
    Ik weet niet of tivoli in de buurt is? Dat is voor die leeftijd ook erg leuk!
    Met de rest geen ervaring

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Avonturenboerderij is zeker aan te raden in die leeftijdscategorie.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.132
    113
    Nienoord is wel geschikt qua leeftijd en een leuk park, maar zou er niet te ver voor rijden. Vind het gewoon een grote speeltuin en niet te vergelijken met Plopsaland of Julianatoren.

12. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wij zijn vandaag bij avonturen boerderij molenaars geweest met onze dochter van 3. Super leuk, ook de shows die ze doen. Iedereen is erg vriendelijk daar. Hou wel rekening mee dat je er geen hele dagvulling aan heb. Wij zijn er ongeveer 4.5uur geweest en hebben alles gezien, alleen modderpad hebben we overgeslagen maar dat is meer omdat onze doxhter daar niet van houd

13. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.805
    4.585
    113
    Toverland, plopsa, tivoli, allemaal erg leuk voor die leeftijd. Dippiedoe vond ik erg tegenvallen qua attracties.

Mattelplay in sevenum is ook echt leuk voor die leeftijd.

Irrland zeker een aanrader, alleen geen idee hoever rijden.

Efteling is 4 of 5 dagen geleden op de duitse groupon geweest! 32,00 per kaartje.

14. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Dierenpark Amersfoort heeft ook speeltuinen en een watertje om in te spelen.

Een vriendin gaat vaak naar Linneaushof met haar jongens van 5 en 2,5 jaar.

Griftpark heeft een kinderboerderij, vlakbij zit de torteltuin deze is speciaal tot 7 jaar en is omheind. Wc aanwezig en iets om te eten/drinken. De speeltuin in griftpark is meer voor de grote kinderen. En je kan lekker picknicken in het park. Ijsje halen bij robert gelato.

De pyramide van austerlitz is ook een aanrader. Boswandeling en daarna lekker de speeltuin in.

Dagje naar strand.

15. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Sprookjeswonderland is ook een erg leuk park voor deze leeftijden.

16. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Plopsa Coevorden vonden wij erg tegenvallen!!

We zijn van het weekend naar Oud Valkeveen geweest. Prachtig park.
    Ook julianatoren vonden wij erg leuk :)

17. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Duinoord is ook erg leuk (Brabant)

Deel Deze Pagina