Even een korte vraag: wij willen binnenkort naar een kerstmarkt met onze zoon van dan ongeveer 11 maanden. Het is wel 2 uur rijden, en dus ook 2 uur terug. Onze zoon slaapt wel in de auto als hij echt moe is, maar in de buggy (kinderwagen hebben we al weg gedaan) slaapt hij echt niet. Hoe doen jullie dat met slapen? Onze zoon slaapt nog wel echt 2 (maar vaak ook wel 3) keer per dag..
Of in de wandelwagen slapen of in draagzak, ik heb een mei tai en een ergonomische draagzak en daar slaapt ze ook zo 1,5 of 2 uur in Maar wij zijn daar ook wel makkelijk in slaapt ze niet dan niet, Wij moeten met onze middelste af toe in Gouda onder controle hebben en dat is voor ons 2 uur rijden en dan kunnen we de jongste moeilijk thuis laten ? De kinderen moeten school moeten opghaald worden zwemles voetbal dansen logopedie speel afspraakjes, dus onze dochter is het al wel gewend om op sleeptouw mee genomen te worden en slaapt dus vrijwel overal
In de auto slapen hebben wij afgelopen weekend gedaan. Twee slaapjes in de auto. Vertrekken dsn ongeveer rond slaaptijd.
Als het kan vertrekken rond slaapjestijd, pakt ie in ieder geval een slaapje mee. Zelf ben ik nooit echt thuis gebleven om slaapjes, hij sliep in de auto, buggy of niet.
Ik heb een Maxi-Cosi die in slaapstand kan (Pearl) en een kinderwagen die helemaal plat kan met een Lodger Bunker (die is heerlijk warm) Het is even investeren, maar ze slaapt altijd prima op die manier en kan ik makkelijk een hele dag met d'r weg.
Hier sliep ze nooit in de buggy, op een gegeven moment dus wel voor een half uurtje. Het zij dan zo! Dan op de terugreis meestal nog een tuk en op tijd naar bed.
Inderdaad gewoon in de auto. Zoontje slaapt normaal ook nooit in de buggy maar als we echt een dag weg zijn valt hij er uiteindelijk toch wel in slaap. Verder laat ik me nooit zo leiden (beperken) door de slaapjes. Wij gaan regelmatig dagjes weg en ze gaan gewoon mee en slapen wanneer ze moe zijn, en zo niet, dan niet. Halen ze dat de volgende dag wel weer in.
Of in de auto, of in de draagdoek! Dat laatste is echt een uitvinding hoor! Daar slaapt onze zoon van 2 jaar nog graag een tijdje in smiddags!
Maar worden jullie kids dan niet huilerig als ze niet slapen? Onze zoon wordt helemaal hysterisch als hij niet slaapt..
Ik lees ff mee want herken jou verhaal. Als mijn zoontje van 10 maanden moe word en het lukt hem niet inslaap te vallen jn de wagen word hij helemaal hysterisch.. Meestal pak ik hem dan op en loop met hem beetje rond en als hij dan in mijn armen inslaap valt leg ik hem in de wagen.
Wij gaan gewoon weg en zien het wel. Als hij gaat huilen hup in de draagzak(beco butterfly) en rondlopen. Maar in september zijn we in de dierentuin geweest met beide kids en overdag heeft hij helemaal niet geslapen. Alleen in de auto (was een uurtje rijden voor ons). Ik zou gewoon gaan en zien hoe het komt. Ga er zelf ontspannen mee om, want als je zelf gespannen bent werkt dat ook tegen. Neem voldoende gezond lekkers mee (druifjes e.d.) die kun je dan geven als het even niet lekker gaat.
Wij zijn net terug van weekendje weg, 3uur rijden. Gisteren, laatste dag, zijn we nog naar de dierentuin geweest daar, voordat we terugreden. Onze zoon slaapt ook heel weinig in de wandelwagen en in de auto. Uiteindelijk in de wandelwagen 30min geslapen en in de auto ook 30min, dus tussen 10u en 19u. In de auto was hij jengelig, maar ik denk maar zo: er zit nu eenmaal geen slaapknopje op. Toen hij op den duur echt moe was viel hij wel in slaap. Onze zoon doet alles om maar niet in slaap te vallen overdag, ook thuis. Hij slaapt overdag sowieso maximaal 90min over de gehele dag, nooit anders geweest. Dit was voor ons wel een uitzondering, normaal plannen we uitstapjes zo mogelijk om slaaptijden heen. Maar een enkele keer kun je niet anders. Ik zou gewoon gaan en als hij in de auto slaapt, je zegt dat je 2x 2uur moet rijden. Dat lijkt mij voldoende, zeker als het en dagje is. Inderdaad zelf ontspannen blijven, afleiding geven als hij jengelig is dmv draagzak, dragen, wat voor hem werkt.
Misschien kan ik beter de buggy in de auto laten (neem hem wel mee voor de zekerheid) omdat die paden daar erg hobbelig zijn. Lijkt me ook niet echt fijn slapen, als hij dat al doet in de buggy (heb het hem nog nooit zien doen). Ik heb een Ergobaby draagzak dus daar zal hij wel in gaan, maar of hij gaat slapen... Geen idee! Ben zo bang dat hij helemaal hysterisch wordt als hij niet kan slapen, en dat wij dan een rotdag hebben. Maar ja, misschien moet ik die gedachte maar laten varen en gewoon gaan en kijken waar het schip strandt..
Mijn dochter sliep ook nooit in de buggy. Maar toen wij afgelopen zomer op vakantie waren deed ze dat prompt wel. Anders konden we geen kant op. Nu slaapt mijn dochter nog maar 1 keer per dag, vanaf 11 maanden. Ik durfde ook nooit iets te plannen, bang dat ze dan zo moe zou zijn dat ze 's nachts zou gaan spoken. Maar dit is nog nooit gebeurd. En jouw zoontje is geen kleine baby meer, dus ik zou het gewoon uitproberen. Vaak als ze echt moe zijn vallen ze uiteindelijk echt wel in slaap.