Mijn zoontje heeft vrijdag en zaterdag koorts gehad tegen de 39graden aan. Zondag was dit ineens wegmaar hij zit u helemaal onder de bultjes/vlekjes. In zijn gezicht, achter zijn oren, plooitjes in zijn nek buik en rug. Op zijn armen en benen heeft hij het niet. Vanochtend al de dokter gebeld en die gaf me het advies om mentholpoeder er op te doen. Zou dit van de warmte zijn of toch 1 van de kinderziektes? Het lijkt op zonneallergie wat ik ook heb maar het jeukt niet bij hem heeft er voor de rest ook geen last van. Koort is nog steeds weg. Doktersassistente zei ook als het vijfde of zesde kinderziekte is dat daar niks aan te doen is. Wat denken jullie?
Mentholpoeder? Ik dacht dat dat niet mocht met zo'n kleintje? Mijn dochter heeft nu ook wel bultjes van de warmte, maar niet op haar benen en armen. Meer in de plooitjes zeg maar. Ik denk dat het inderaad de 5e of 6e ziekte is
Hoi foxter, Bedankt voor je antwoord. Dit is niet iets waar ik me zorgen over hoef te maken toch? Op zijn armen en benen heeft hij het ook niet maar zijn gezicht en rug des te meer. Denk ook als het zonneallergie is dat het hij op zijn armen en benen moet hebben. Dus mentholpoeder mag niet? Heb wel tegen de assistente gezegd hoe oud hij is.
finn zit ook helemaal onder de rode bultjes, volgens de arts waren het warmtebultjes, omdat hij geen koorts heeft gehad.Maar jouw kindje heeft dus wel koorts gehad, dus heb je idd best kans dat het de 5e ziekte is!
Mijn zoontje heeft vorig jaar de zesde ziekte gehad. Hier was het een paar dagen koorts, en toen die vlekjes/bultjes. Hij had ze hoofdzakelijk op zijn rug en buik en als hij het warm had werd het erger. Het is niks om je zorgen over te maken, meestal hebben ze er zelf geen last van. Menttholpoeder mag volgens mij niet voor die kleintjes, je kunt wel talkpoeder in de plooitjes doen, maar doe het eerst op je hand en dan pas op je kindje, ze mogen het niet inademen.
Hier ook een meisje met de 5e of 6e ziekte (weet het verschil niet echt) Ze heeft 3 dagen koorts gehad van 39.1 en daarna was het over en kwamen er rode bultjes in haar gezicht, achter haar oortjes en op haar lijfje, armpjes en beentjes. Ze heeft niet echt last van maar ze is wel erg hangerig, huilerig en jengelig geweest ( en nog steeds een beetje).
Hier ook. Ik dacht ook de warmte tot ik hoorde dat bij de oppas er al 3 met de 6e ziekte waren.. Schijnt te heersen (hier in elk geval)
Iedereen bedankt voor de reactie. Hij heeft n og steeds maar heeft er voor de rest geen last van. Ik heb er even een foto van gemaakt Bekijk bijlage 81945
Sem heeft vorige week de 5de ziekte gehad maar stond veel meer onder de rode bultjes. Bij de 6de ziekte hebben ze koorts erbij. De 5de of 6de ziekte gaat binnen een weekje over
Ditis duidelijk de 6de ziekte... jamie heeft dat laatst ook gehad. begint met koorts plotseling. koorts ook opeens weg en dan rode vlekjes op voornamelijk de romp. gaat vanzelf weg na een paar dagen, niets om je zorgen over te maken... metholpoeder heeft geen zin want t jeukt niet.
Zoals jij het omschrijft is het ook gegaan. zomaar koorts, toen ineens weg en toen die bultjes en het jeukt inderdaad niet.