Hoi meiden, Mijn dochter heeft afgelopen vrijdag en zaterdag last gehad van buikgriep. Toen we zaterdag dachten dat het beter ging had ik wat avondeten voor haar gemaakt. Toen ze haar bordje met eten zag moest ze vreselijk spugen, en was daar erg van geschrokken. Sinds zondag is ze beter, maar het valt me op dat ze vreselijk begint te kokhalzen als ze avondeten ziet en ruikt. Zelfs vanavond nog, terwijl het allemaal eten is wat ze graag lust. Vanavond wilde ze dan ook echt niet eten. Het gekke is dat ze het met alle andere maaltijden van de dag niet heeft. Nu vroeg ik me af of het misschien mogelijk is dat ze een soort van trauma door afgelopen zaterdag heeft? Zijn er moeders die dit herkennen? Alvast bedankt!
Ik herken het. Mijn zoontje van 6 maanden heeft 2 weken geleden het rota-virus opgelopen. Toen hij beter was, wilde hij zijn flessen niet meer. Hij begon echt heel hard te huilen als hij ook maar de fles zag... Hij heeft ook de sonde hierdoor langer ingehad, omdat niemand er iets inkreeg. Hij raakte echt in paniek. Heel voorzichtig heb ik hem weer laten wennen aan de fles. Ik deed dat door de fles gewoon voor hem neer te zetten en er niks mee te doen. Belangrijkste hier was om het vooral niet te pushen, want dan raakte hij in paniek. Het was belangrijk om er heel rustig mee om te gaan. Heel voorzichtig (was wel schattig) nam hij opeens toch wat slokjes en besefte hij dat het niet meer eng was. Overigens blijft hij sindsdien zijn pap weigeren, dat wil hij echt niet meer...
Lisa heeft ook buikgriep gehad, maar het is een buikgriep die lang door blijft sluimeren (hoorde ik ook van een volwassene die het gehad had). Lisa leek helemaal beter te zijn, maar bleef nog diarree luiers houden en avondeten is nog steeds niet favoriet. Ik zou even een paar dagen geven wat ze lekker vind en dan weer gewoon avondeten geven. Toen Lisa ziekig was leefde ze op knijpfruit en koekjes
Wat fijn dat deze vraag gesteld is, ik zit met precies hetzelfde probleem. Mijn dochter is ook vrijdag ziek geworden en sinds gisteren gaat het eindelijk wat beter. Gelukkig geen diarree maar hield weinig binnen en erg misselijk. Ze drinkt veel te weinig, ze wordt misselijk van haar flesje melk. Ze had er erge trek in maar daarna heeft ze 4 uur niks gedronken, was erg misselijk. Nu wil ze ook geen melk meer. Groente vind ze normaal heeeerlijk nu gaat ze kokhalzen. Ik ben echt blij te lezen dat meer kinderen het hebben en het gewoon weer over gaat
Ja hoor, die kleintjes kunnen daar heel erg van schrikken.... Mijn dochtertje (toen een maand of 10) heeft een tijdje geleden overgegeven in bed, en is daar zo hard van geschrokken dat "naar bed gaan" een paar dagen lang een drama is geweest. Maar na een dag of 3 ging ze weer gewoon slapen. Idd niet te hard pushen met eten, maar wel langzaam weer aan laten wennen! Succes! (Misschien dat het inmiddels ook wel weer beter gaat??)
Ja heel bekend! onze huisarts gaf ook aan dat dat heel normaal is. Ons zoontje heeft 2 weken de papfles geweigerd toen hij een maand of 12 was toen hij gespuugd had naderhand. Hier nu ook weer buikgriep en sommige dingen wil hij dus echt niet: favoriet zijn knijpfruit, vanillevla en eierkoeken . Daar doen we het maar even mee Sterkte!
mijn zoontje heeft sinds donderdag buikgriep en had toen zijn hele bed onder gespuugd, daarna gelukkig niet meer alleen diarree. nu wil er niks in behalve verdund roosvice en pap en een beetje melk. avondeten gaat hij kokhalzen en van de rest ook. hij neemt wel een hap maar dat is het ook. ik hoop voor hem dat het snel overgaat en dat hij weer lekker gaat eten. hoelang hadden jullie kindjes er last van?
Mijn dochter ruim een week. Sinds 2 dagen wil ze eindelijk weer een beetje eten en drinken. Ze heeft nog steeds bij een paar dingen dat ze gaat kokhalzen, maar ook dat gaat steeds beter. Sterkte en beterschap met jou kleintje!!!