WOZ waarde - OZB aanslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Dushi, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dushi

Dushi Niet meer actief

Wat voel ik me genaaid zeg !

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar wij hebben gewoon een stijging van WOZ waarde van 8% met een waarde van ruim 16.000 euro.

Dit terwijl de kranten volstaan met het bericht dat de OZB aanslag lager uit zou vallen !

Hoe had ik mezelf kunnen foppen!

Wat ben ik een ezel zeg om twee keer te denken aan een meevaller.
    De afrekening van de NUON viel bij ons ook al niet voordelig uit :rolleyes:

Wel een goede tip gevonden in de krant: Bezwaar maken !!

Als de Gemeente ook maar iets niet of niet goed uitvoert wat het woongenot kan bederven, melden !
    Volgens een colomniste in de krant gaat dit (zo is gebleken) echt werken!

Succes

Groet,
    Danielle

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik heb een lange tijd die bezwaren afgewikkeld en geloof me, het is heel erg moeilijk om er iets af te krijgen. Zolang de huidige ozbwaarde overeenkomt met de huidige waarde is er weinig aan te doen.
    Realiseer je ook, dat je dan zeer waarschijnlijk 'rijker' bent geworden. De waarde van je woning is toegenomen.

Maar niet geschoten is altijd mis. Succes!

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, mijne is ook fors gestegen: ruim 10.000 euro! Weet niet hoeveel procent dit is eigenlijk.. Op zich vind ik het aan de ene kant ook wel gunstig: de waarde van mijn huis is gestegen, wat bij een evt. verkoop ook wel prettig is.

4. linmar

linmar Lid

26 feb 2007
    85
    0
    0
    juf
    de mijne met 2.000 euro vergeleken met september met de taxatie in 2006! erg he?Wij zijn toen verhuisd naar dit huis. Dus in 4 maanden is hij 2000 gestegen..VAAG! Nou ja, het is dan maar weinig....
    wat betalen jullie? Wij iets van 550 euro...en we mogen het in 3en betalen...

5. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ze vinden idd dat onze woning meer waard is geworden.

Deze mening deel ik niet, want ik kan in zowel mijn voor- als achtertuin niet normaal genieten. Aan de voorkant komt de 'luizendrek' naar beneden, waardoor je twee keer per jaar kosten hebt om dit met een hogedrukreiniger schoon te maken.
    Gelukkig was ik aan de voorkant wel zo slim om niet te proberen groene beplanting neer te zetten... of gras, wat ook een ramp had geweest.
    Aan de achterkant hebben we de tuin 30cm opgehoogd en hebben we een stukje gras. De veel te hoge waterstand - laks beleid van de gemeente - heeft er voor gezorgd dat het gras is gaan rotten...
    Zo hebben we weer kosten om het gras ook maar voor tegels te vervangen....

Nee, van waardevermeerdering en woongenot kun je na afgelopen jaar niet meer spreken.... :(

Groet,
    Danielle

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Dushi, hebben ze dan geen goede onderbouwing erbij gaan. Vergelijkende verkoopcijfers?

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Nee, wel een begeleidend schrijven dat ze aan de hand van luchtfoto's en laatste verkopen een waarde hebben bepaald.
    Zo is het huis naast ons vorig jaar met flinke winst verkocht. Echter, dit afgelopen jaar zijn er een hoop problemen ontstaan.
    Ze zijn wel aan het werk met de riolen en afvoerleidingen en ook baggeren ze de sloten nu overal flink uit. Het leed is al geleden.
    De waterstand kunnen ze bij het Hoogheemraadschap heel goed regelen. Alleen zal de beste man/vrouw hier zelf niet wonen of er wordt niet genoeg geklaagd, waardoor je na een buitje flink aan het soppen bent in je achtertuin....

.... zucht.... ik weet dat ze niet zomaar zeggen, 'tuurlijk mevrouwtje u heeft gelijk.

Het liefste heb ik dat morgen die luizenbomen weg worden gehaald, dat ze de oude grespijpen eindelijk vervangen voor eigentijdse leidingen en dat ze dat gemaal eens de andere kant op zetten ;)

Keep on dreaming, right 8)

Groetjes,
    Danielle

8. linmar

linmar Lid

26 feb 2007
    85
    0
    0
    juf
    Dushi...heb jij dan ook bezwaar gemaakt?
    Zou ik wel doen..wij willen dat misschien volgend jaar proberen...verta wel...we wonen hier met alle liefde, maar onze tuin heeft een recht van overpad door de buren omdat hun schuur elders staat...dat is al erg...maar ja, daar tegen je voor, maar zij staan om de 1,5 uur te roken buiten! Met zn 3en...lekker, slaapkamerraam kan dan nauwelijks open, tuindeur doe ik dan dicht...lekker woongenot dan...pfff...de tuin gaan we nu afschermene met een schutting...dat roken kun je helaas niet weghalen...maar ja om na 4 mnd al bezwaar te maken...doen we misschien volgend jaar wel...

9. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik zou ze gewoon schrijven.

Er is wel een maar. Deze problemen leg je normaliter voor aan de wijkagent. Als deze niets of nauwelijks iets voor jullie doen, dan kun je in je bezwaar tegen de WOZ waarde melden dat de wijkagent dus weinig uitvoert en dat het woongenot is afgenomen.

Succes!

Groet,
    Danielle

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik ga ze morgen schrijven.
    Heb net de beschikking binnen en heb er eerst voor gezorgd dat ik deze periodiek netjes ga betalen ;)

Groetjes,
    Danielle

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Voor de problemen die jullie ondervinden, moet je wel goed in je bezwaar duidelijk maken dat het niet kan worden afgedaan zonder hertaxatie ter plaatse!

Nogmaals succes

12. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Onze woz waarde ligt ongeveer 7000 euro hoger dan vorig jaar... ons huis is dan ook wel meer waard geworden omdat we het flink opgeknapt hebben. Maar toch is het niet leuk om een rekening van 600 euro te krijgen :rolleyes: ;)

13. Niet meer actief

Onze WOZ-waarde is met 16% gestegen (dwz €27000,-)vergeleken met vorig jaar en we hebben er ook ineens 33m3 extra inhoud bijgekregen! Dat is best raar want we hebben in het najaar verbouwd (inderdaad een aanbouw gezet, maar er staat op onze aanslag dat de datum van de waardepeiling 01-01-2005 is en toen was die verbouwing er nog niet). Manlief gaat het straks even uitzoeken en waarschijnlijk ook bezwaar aantekenen. Onze aanslag was nu €733,-, maar dat is inclusief €50,- hondenbelasting. We mogen het gelukkig over 10 termijnen betalen.

Liefs, Tanya

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Heb die van ons net geopend...wij zijn met 54.000 omhoog gegaan...om eerlijk te zijn, klopt dit ook.

Tantan: Alle verbouwingen tot 31-12-2006 tellen mee. Alles aangebouwd/ verbouwd na deze datum niet.

15. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    wij stijgen ook 13000 euro

16. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Tantan: Alle verbouwingen tot 31-12-2006 tellen mee. Alles aangebouwd/ verbouwd na deze datum niet.[/quote]

wij hebben helemaal niets verbouwd... :(

17. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Hier ook een vermeerdering van 21000,= :confused:
    Gelukkig mogen we het in 8x betalen.

Liefs,Claudia

18. Niet meer actief

Ja, maar ze zetten wel datum waardepeiling 1 januari 2005 erop, dus dan komt het op mij zo over als de hoogte van de waarde van je huis op 1 januari 2005. Dan vind ik dat ze duidelijker moeten zijn en als datum waardepeiling 1 januari 2007 moeten gebruiken. Manlief gaat aan de buren vragen straks wat hun WOZ-waarde is, want we hebben heleboel verschillende soorten woningen in de straat. Zo hebben de linkse buren echt alles uitgebouwd (zolder met giga dakkapel, voorkant uitgebouwd, achterkant uitgebouwd en schuur groter gemaakt) die buren daarnaast ook + dat is een hoekhuis. Het enige huis wat nog een beetje bij ons in de buurt komt is van de rechtse buren, alleen die hebben een serre in plaats van een stenen aanbouw. We hebben op de site van Roosendaal gekeken en dan op het WOZ-portaal en we worden vergeleken met een heel ander huis hier in de straat en 2 huizen uit een wijk achter ons die ook compleet anders zijn.

Liefs, Tanya

19. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Nou vind dat allemaal nog erg meevallen mij verschil tussen 2006 en 2007 is 55.00 euro. Gaat het niet...

zonder verbouwingen of wat dan ook. Heb het huis wel in 2002 gekocht (nieuwbouw), echt asociaal.

20. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Jeetje, schrik wel van sommige bedragen hoor!

Wij hebben nog geen bericht gekregen, maar wordt er wel een beetje bang van moet ik zeggen.

Groetjes Miep

Deel Deze Pagina