Momenteel ben ik me aan het oriënteren op de verschillende verzorgings en voedingsproducten. Omdat ik door een borstoperatie niet in staat zal zijn om borstvoeding te gaan geven zit ik vast aan flesvoeding en ik verbaas mij over de prijsverschillen. Nu ga ik er gewoon vanuit dat we met een standaard voeding van start kunnen gaan Waar hebben jullie voor gekozen en waarom? Ik heb een beetje hetzelfde met de verzorgingsproducten. Ik hou ontzettend van het luchtje van zwitsal, maar als ik dan die prijs vergelijk met shampoo van Etos eigenmerk (die ook zeep en parfum vrij is) dan begin ik toch weer te twijfelen. Dezelfde vraag dus omtrent de verzorging.. waar hebben jullie voor gekozen en waarom En zijn er ook producten waar je absoluut geen eigenmerk versie van zou gebruiken?
Ikzelf kan niet tegen zwitsal, dus ben bang dat ons meisje t zelfde probleem heeft... Overigens hadden we de zink billenzalf van zwitsal gekregen, en die vandaag op een geïrriteerd stukje huid van manlief gesmeerd (ff niks anders in huis...) en het pikte heel erg, lijkt me niets voor rode billen dus... Shampoo van zwitsal prikt ook écht wel in oogjes Qua voeding kun je ingrediënten vergelijken, volgens mij is het voor voeding wettelijk geregeld. Dus tenzij je een overgevoelig kindje krijg, kun je ook gewoon eigen merk geven hoor! Qua verzorgingsproducten koop ik nu mini's van etos en kruidvat, dan heb ik straks geen mega overschot wat we toch niet gaan gebruiken.
Over de verzorgingsproducten is al een topic in de babyuitzetpijler. Heel nuttig! Qua voeding zou ik het helaas niet weten. Ik lees wel mee, want je weet maar nooit of de borstvoeding die ik hoop te mogen geven ook daadwerkelijk gaat lukken...
Ik ga alleen de haarlotion van de zwitsal gebruiken (ja idd vanwege de geur ), de andere producten met minder parfum. Ik heb laatst ook een topic over verzorgingsproducten geopend en de belangrijkste tip was daar eigenlijk zinkOLIE van dr swaab bij geïrriteerde billetjes, sudocreme en dat soort dingen prikt. De rest is volgens mij heel persoonlijk: wat je zelf fijn vindt en waar je baby tegen kan.
De geur van de verzorgingslijn van de AH komt heel dicht bij de Zwitsal geur. Ik heb hier alles van. Ook drinkt mijn zoontje de hypo allergene voeding van de AH. Ideaal, je grijpt in ieder geval nooit mis
Geen luiers van de lidl kopen, alles gaat erdoorheen en je bent drukker met wassen dan met je kleintje. Verder denk ik niet dat er waar dan ook in nederland slechte babyvoeding verkocht word dus volgens mij is eigen merk ook prima!
Ik gebruik al 10 jaar luiers van de lidl en nooit 'lekklachten' gehad. Misschien moet je ze vaker verschonen...? Grapje hoor.. het ene kind plast nu eenmaal vaker/meer dan het andere.
Voor voeding gebruik ik kruidvat hypo allergeen voeding (h.a. omdat ik zelf allergieen heb) maar je zou ook met standaard kunnen beginnen. Heb je toevallig ook een borstverkleining gehad ivm je geen borstvoeding kan geven? Ik heb dat 12 jaar geleden gehad en mij is toen gezegd nooit borstvoeding te kunnen geven. Ben toch gaan aanleggen en wat denk je.. kwam zowaar borstvoeding op gang! Maar dit even terzijde.. Verzorgingsproducten die ik gebruik: billendoekjes: van kruidvat europrofit merk ( zit weinig parfum in) bodylotion ook van dit merk. Ruikt licht zoet en niet zo overdreven aanwezig, daar hou ik niet zo van. Baby mag gewoon naar baby ruiken wasgel ook van dit merk. Dit gebruik je om de billen mee te soppen s ochtends als je haar niet in bad doet (om de 2a3 dagen bad). Onder het mom: waarom duur als het ook goedkoop kan en net zo goed. De goedkopere hebben vaak ook minder parfum, ideaal voor als je kindje allergisch is of je wilt gewoon geen risico lopen. badolie: ik raad af die van europrofit (is een bad- en massage olie. Idd fijn voor massage, niet voor in bad) want die trekt niet goed in het water en in baby's huidje. Die van Zwitsal heb ik gekregen (wel duur) maar trekt goed in het water en in haar huidje. Alhoewel ik kruidvat merk ga proberen als dit op is, en dan zo'n lavendel badje ofzo , rustgevend! Oja als je flesvoeding geeft heb je vanaf dag 8 vitamine D druppels nodig. Ik heb die van Davitamon, heeft manlief gehaald in de kraamweek Je hebt op olie en waterbasis, maar dat maakt niet uit (heb zelf oliebasis).
Ik kies niet meer voor Nutrilon. Door de hel China-hype is het nergens meer te krijgen. Je wilt niet elke week misgrijpen en het is vaak niet leverbaar nu.
Voeding gebruikte ik de eerste vijf maanden nutrilon ha, omdat dit in het ziekenhuis ook gebruikt werd. (ik wilde bv geven, maar mocht/kon niet omdat ik te ziek was, hellp syndroom) daarna overgestapt op kruidvat ha en als er een tweede mag komen ga ik dat gelijk geven. Luiers heb ik van de aldi, ben begonnen met pampers, maar die dingen stinken zo erg. Van tien meter afstand kan je de plasluier al ruiken, echt vies! Helaas kan ze niet tegen de kruidvatluier, die ik verder het fijnste vind, maar aldi luiers zijn heel goed en nu ze verbeterd zijn ook heel zacht en dun. (kv is wel goedkoper met de aanbiedingen) Verzorgingsproducten. Ik vind rituals heel erg fijn en lekker ruiken, daarna gebruik ik ook vaal Lief! producten en zwitsal haarlotion. Sudocreme en zinkzalf gebruik ik voor haar billetjes, om en om eigenlijk. Maar toen ze uitslag had van de kv luiers heb ik zinkolie gehaald van dr swaab en dat is helemaal fijn spul. Ik denk dat het een kwestie is van uitproberen....
Nee, ik ben geopereerd ivm cystes en daardoor hebben ze helaas mijn melkklieren kapot moeten maken. Ik zie hier in ieder geval al een hele hoop goede tips voorbij komen en ben blij dat over het algemeen de eigen merken ook goed worden ontvangen. Ik wil niet dat ons kindje iets te kort komt, maar als ik hier en daar een euro kan besparen vind ik dat ook wel erg fijn.
ik ben altijd erg tevreden over Etos huismerk, qua geur ook Gebruik hiervan zinkzalf, schuimbad, wasschuim enz.. Dingen van zwitsal koop ik gewoon zo nu en dan, als het in de aanbieding is, heb nog een grote fles shampoo ervan bijv liggen...ach daar doe je lang mee... Vind de lavendellijn wel erg lekker, haarlotion had ik in het begin ook ervan, maar mijn zoons hebben bossen haar dus hun gebruiken inmiddels allerlei haarproducten. Ik vind van weleda bijv het gezichtscrème heel fijn, maar dat koop ik niet altijd standaard...heb gewoon van alles in huis.. Kids smeer ik standaard in met vaseline op gezicht eigenlijk... Bepanthen ook standaard in huis, voor elk ruw plekje of uitslag Qua voeding gebruikte ik bij beide friso ( maar dat was omdat ik mij heb laten vertellen dat het ook een lekker zoetig melkje was ivm combi borstvoeding) Maar ooit had man per ongeluk huismerk etos of kruidvat gehaald ipv friso, zoon had er niks van door! Maar toch daarna gewoon weer friso gehaald... Billendoekjes vind ik zwitsal en kruidvat huismerk heel fijn voor het begin, wanneer de bijvoeidng begint...vind ik eigenlijk pampers het beste, zijn natter...maakt net wat beter sneller schoon... MAar heb ook vaak zat etos huismerk in huis...vind het allemaal niet echt veel verschil joh... Haal gewoon steeds wat mijn portemonnee mij toelaat...ligt aan aanbiedingen... Luiers trouwens pampers ( newborn en babydry alleen) tot en met maat 3...daarna over naar kruidvat huis, echt superluiers vind ik...Maar de luierbroekjes weer totaal niet, dus gewoon de pampers voor de oudste snachts
de voeding van kruidvat is onlnags getest en bleek bijna hetzelfde als nutrilon mbt de samenstelling. deze heb ik nu vast in huis. en mijn jongste heeft het ook gehad. bij de oudste hadden ze het nog niet..... luiers van de lidl zijn heel fijn vanaf een jaar ongeveer vond ik. daarvoor heb ik kruidvat gebruikt. deze keer weer,
Melkkliertjes kunnen zichzelf weer herstellen. Heb zelf een borstverkleining gehad en was ook in de veronderstelling dat het niet zou kunnen tot dat mijn verloskundige zei; hoezo niet? Gewoon proberen. Ik ben dus heel erg benieuwd straks.
Nou ik dan ook, misschien omdat er bij jou een langere tijd overheen is gegaan? Mijn operatie is vrij recent. Maar we zien het wel, als het wel lukt, helemaal geweldig maar ik ga er maar vanuit van niet. @Nala, ik snap dat ik moet uitproberen waar mijn kindje straks tegen kan maar dit gaat meer over het "beter' uit de test komen in praktijk van a merken en eigen merk producten. Zou het heel erg zonde vinden als ik een hele hoop dure producten in huis haal, terwijl een eigenmerk variant net zo goed in gebruik is.
Babyvoeding ga ik gewoon van Kruidvat gebruiken. Scheelt echt veel in prijs, en zeker als je een bus per week gebruikt! Tegenwoordig moeten ze allemaal aan strenge eisen voldoen, dus is echt niet slechter dan Nutrilon of Friso. Bij Nutrilon en andere A-merken betaal je ook voor de reclamekosten. Mn zoontje heeft ook altijd Kruidvat voeding gehad en deed het er prima op! Nooit ergens last van gehad. Wat betreft potjes voeding vind ik Olvarit wel echt het beste. Ziet er gewoon een stuk beter uit! Voor fruit maakt het niet zoveel uit, maar wel de maaltijden-potjes. Luiers hetzelfde. Kruidvat luiers zijn prima. Geen uitslag en bijna nooit doorgelekt (was ik gewoon niet op tijd). Pampers zijn gewoon ontzettend duur vind ik. Voor verzorgingsproducten heb ik vaak wel Zwitsal, omdat het zo lekker ruikt Etos en Kruidvat eigen merk ruiken ook lekker hoor, maar de geur blijft minder lang hangen. Daarnaast is er vaak wel ergens een aanbieding en doe je redelijk lang met douchecreme/bodylotion etc (ik althans) dus dan valt het wel mee. Van eigen merk moet je meer gebruiken om evenveel geur te krijgen.
Hier in het begin nutrilon gebruikt maar de kinderarts raadde aan om gewoon kruidvat eigen merk te geven. Zij gaf aan dat alle voeding tegenwoordig aan hoge eisen moet voldoen. Allemaal na genoeg hetzelfde. De 1 doet alleen iets meer van het ene ingredient erin dan wat het andere merk heeft. Leuke slogan erbij en voila, je hebt een nieuwe en "eigen" formule. Kruidvat schijnt de formule van nutrilon gejat te hebben dus is praktisch hetzelfde. Je betaald bij de bekende merken vooral voor de dure reclames en de mooie verpakking. Verschil tussen nutrilon en kruidvat is zo 3 a 4 euro per pak/week. Op kdv hadden ze nutrilon en thuis kruidvat. Geen probleem.je moet alleen kijken waar je kind het goed op doet. De ene doet het goed op nutrilon, de ander gaat er van spugen. Hetzelfde met huismerken. Die van mij en haar neefje kon niet goed tegen jumbo voeding. Gingen ze juist van spugen. (Terwijl vele beweren dat nutrilon en jumbo exact gelijk zijn en uit zelfde fabriek zouden komen.) Hetzelfde met andere dingen als luiers en shampoo. Hier altijd eigen merk van kruidvat gebruikt. Altijd prima. Bij de ander lekt hij door. AH lijn lijkt inderdaad op zwitsal. Ik gebruik wel zwitsal maar uit de aanbieding. Haarlotion van AH. Potjes heb ik enkele van gebruikt. Net wat in de aanbieding was. Kruidvst, olvarit of AH. Meeste zelf gekookt en fruitprakjes ook. Billencreme gebruik ik alleen van df swaab. De zink OLIE. Sudocreme brand en prikt als de hel en is niet zo hypoallergeen als ze zeggen.
Ik geef borstvoeding maar ook af en toe een fles. Als afkolven niet lukt geef ik friso standaard, dit kreeg mn zoon in het ziekenhuis ook. Alle flesvoeding in nederland schijnt van goede kwaliteit te zijn,dus denk niet dat t veel uitmaakt. Ik gebruik veel produkten van Zwitsal, mn kindje kan er tegen. Maar er zijn ook andere produkten die heerlijk ruiken hoor. Die van de albert hein lijkt er erg op. Ik koop meestal aanbiedingen of vroeg het als kraamkadootje. Kwestie van proberen en niet teveel ineens kopen. Of wat lenen van een vriendin ofzo
Ik heb AH huismerk voeding en luiers geprobeerd, maar was er helemaal niet over te spreken. Ik gebruik nu: - Etos verzorgingsproducten en tot voor kort ook luiers - Lidl luiers maat 4 (net iets breder dan Etos, zitten beter bij onze dikbil) - Nutrilon Standaard 2