Allebei leuk, blijdorp vond ik iets groter en het aquarium is zo mooi in blijdorp...dat is niet te vergelijken met artis..dus ik zou blijdorp doen
Voor mij is Artis leuker, omdat ik er lekker dichtbij woon en dus niet eerst een uur in de auto hoef met de kinderen. Verder is het de dierentuin waar ik als kind ook al vaak kwam, en het is mij gewoon heel dierbaar. Ze zijn heel anders. Blijdorp is groter en heeft een fantastisch aquarium. (en de prairiehondjes zijn ook heel leuk). Artis is compacter wat ik met kleine kinderen veel beter te doen vind dan Blijdorp.
Hoewel ik een jaarkaart heb voor Artis zou ik toch zeggen.. Blijdorp. Het is eigenlijk heel anders. Blijdorp is heel uitgestrekt vergeleken met de echte stadsdierentuin van Artis. Flinke stukken lopen dus (minder geschikt voor lopende dreumessen of peuters) Pluspunt van Artis.. je zit midden in de stad...
Denk dat dit heel persoonlijk is. Zelf kies ik voor Artis, maar dat is niet alleen omdat het mooier is, maar ook omdat het voor mij aantrekkelijker is (kan wat moeilijk lopen) en vind het in de zomer met al die mooie paadjes en de groene bomen gewoon een knus park.
Blijdorp..veel en veel mooier. Artis is eenvoudiger, ook leuk maar ik vind het altijd zo naar om te zien hoe klein de hokken van sommige dieren zijn (zoals van de zwarte panters, schandalig gewoon). Ikzelf vind Blijdorp tien keer mooier.
Hier een abbo voor Blijdorp, elke keer zien we toch weer wat nieuws en de kinderen vinden het altijd leuk! Ook de jongste drentelt de hele dag lekker los, is geen probleem!