HI! Wat is leuker voor een 2 jarig kindje...Lego Duplo of Playmobil...Twijfel zo! En van Playmobil heb je dan de gewone en de 1-2-3 versie... Wat zouden jullie kopen?! Liefst wil ik een boerderijtje. Bedankt meiden! x
Gewone playmobil is in mijn ogen niet geschikt voor een 2jarige; het zijn veel te kleine onderdeeltjes en zelfs als ze het niet in hun mond stoppen (wat menig 2jarige nog wel doet), dan kunnen ze er gewoon niet zo heel veel mee met die peutervingertjes. de 1-2-3 versie, daar heb ik geen ervaring mee. duplo is in elk geval wel leuk voor een 2jarige.
Duplo! Playmobil is gewoon maar Playmobil; het doet niets,het kan niets zeg maar. Bij Duplo moeten ze zelf bouwen en bedenken etc terwijl er wel gewoon ook leuke poppetjes, diertjes en auto's bij zitten die het aantrekkelijk maken voor een wat jonger kindje.
Ik denk duplo. Tenminste dat vonden ze hier beiden leuk. Playmobile vind mijn dochter nu wel leuk, nu ze 4 is, mijn zoon heeft er nooit wat mee gedaan.
zeker duplo. ik heb altijd gezegt je moet een keus maken als ouders ik vind playmobiel leuk om te zien, maar ze KUNNEN er niets mee qua bouwen enz. en dat is goed voor moteriek maar ook voor de geest. ik zou zeker voor duplo gaan. heb ook altijd tegen familie gezegt mocht je iets voor sven kopen, alles behalve playmobiel, ik vind het onnodig om tig sorten speelgoed te hebben, maar ook kan ik zelf de boel niet bekostigen om het aan te vullen.
Duplo! Wanneer ik naar mezelf terugkijk (heullang geleden ) ik speelde ook pas vanaf een jaar of 9 of 10 met Playmobil en al veel eerder met Duplo/Lego. Okay toen hadden ze de "junior-playmobil" nog niet, maar toch..... Mijn dochters hebben ook alleen maar Duplo hoor.... en de Lego van stiefdochter staat op ze te wachten...
Ik stem voor duplo. Ook om de kleine onderdelen. Maar vind het eerder geschikt vanaf 5 a 6 jaar. Duplo blijft altijd leuk.
Duplo! Al moet ik zeggen dat beide dochters ook erg gek zijn op playmobil. Met name de oudste kan soms echt een half uur op haar kamer ermee spelen.
Gewone playmobil is idd nog niet geschikt voor een 2 jarige vind ik. Emma is 3 en heeft nu een meneempoppenhuis van gewoon playmobiel. Eerder was ze daar ook niet echt aan toe. We hebben wel 123 playmobil voor onze 1 jarige. En ook Emma vind dat nog leuk. Er is een kleine meeneemboerderij en een grote boerderij van 123 playmobiel Ook duplo is erg geschikt. Ik weet niet wat ze daarin hebben kwa boerderij (hebben hier meer losse duplo en een Winnie de poeh setje) maar vast wel wat. Vind ze dus beide geschikt.
Ik heb de Duplo boerderij (onder andere) en vind het echt een leuk ding. Spelen er vaak samen mee. Mijn oudste dochter gaat altijd snel alle beestjes in de stal zetten omdat het begint te regenen....schattig...
Onze oudste heeft playmobil en ik zie dat de jongste (is 2 1/2) er nog niet echt mee kan spelen. Het is allemaal veel te klein. Ze heeft een paar dingetjes van 123 playmobil en dat is wel beter. Duplo speelt mijn jongste ook graag mee. Ik zou voor de duplo gaan.
ik heb alle 3 in huis, mijn bijna 2-jarige speelt ook gewoon mee met zuslief met gewoon playmobil. Hij stopt niets in zijn mond, maar het is wel een gepriegel voor hem en vaak ligt het ook snel uit elkaar.ik ben er natuurlijk wel bij. Maar ik heb hier 2 duplo kinderen (oudste inmiddels ook gewone lego en ook daar speelt broer mee). En de playmobil en de playmobil 1-2-3 (ook de boerderij, de interatieve) wordt hier niets mee gedaan. ookal is hij dol op dieren. Van duplo hebben we de grote boerderij en die valt veel meer in de smaak.
Ik zou Duplo doen. Nu met 3 jaar heeft ze een leuke doos duplo waar ze graag mee speelt, en gaan we nu wat Playmobile sparen. Die kleine onderdeeltjes, poppetjes enzo, worden nu pas echt leuk.