Ik vind dit zo'n raar antwoord. Knap dat jij niks nodig hebt, maar dat is de vraag toch helemaal niet? De vraag is wat luxe is. Nu is het net alsof de rest oppervlakkig is omdat ze onder luxe 2 auto's, dure kleding en vaak op vakantie gaan noemen.
Ik heb in de schuldsanering gezeten. Dubbeltjes omdraaien en eindjes aan elkaar knopen. Wat een luxe als je dan eens iets toegestopt krijgt wat voor anderen vanzelfsprekend is. Dat iemand even zijn auto leent, zodat je de boodschappen makkelijk thuis krijgt. Of dat je bij iemand een warme hap mee kunt eten. Of een shopper vol boodschappen. Of een bon voor een uitje. Nu staan de zaken er anders voor. Ik heb het erg goed voor elkaar. We wonen in het buitengebied, twee auto's, paard voor de deur. Ik vind het luxe dat ik iets voor een ander kan doen, zonder er zelf een boterham minder om te eten. Luxe is dat minder ben gaan werken. Af en toe naar een restaurant of terrasje. Luxe dat je niet dagelijks stress hebt over geldzaken. Luxe is een netwerk om je heen hebben van mensen die er ook voor je zijn als het leven soms zwaar is.
De boodschappen niet hoeven op te tellen tijdens het winkelen. Groot kunnen inslaan als er eens een hele goede aanbieding is. Kleding nieuw kunnen kopen en niet via mp. De mogelijkheid hebben om te sparen. Grotere luxe zou zijn om in Zuid-Frankrijk een vakantie bungalow te kunnen huren.
Moet ik natuurlijk ook nog even zelf reageren voor mij in luxe dat ik lekker parttime kan werken zonder dat ik daar iets voor hoef te laten. Heb echt alles wat ik wil. Het is ons duidelijk niet aan komen waaien maar misschien geniet ik er daarom ook wel meer van.
Luxe is voor mij dat ik als ik in de stad ben, gewoon spontaan kan gaan lunchen. Of dat ik als ik op vakantie ben, niet hoef op te letten met geld. Dat ik dan gewoon kan doen wat ik wil.
Maar dat is dus precies luxe. Ik kan ook wel zonder mijn vakanties als het moet (het hoeft dus niet) maar dat het wel kan, dat is voor mij luxe.
Ons huis, met meer kamers dan bedden. Onze auto. De boodschappen doen die we willen. Netflix. Een tablet.
Dit ..eten en niet hoeven op te ruimen (dus uiteten) Een douche nemen zonder op te ruimen, kamer niet hoeven op te ruimen (hotel)
Luxe is voor mij elke vrije dag leuke dingen kunnen doen met de kinderen zoals uitstapjes en vakanties en dingen. En ik denk ook niet dat ik zonder mn wekelijkse sushi zou kunnen haha! Verder hecht ik weinig waarde aan geld of spullen dus ik heb wat ik nodig heb en vind het al luxe dat ik alles gewoon kan halen wanneer ik het nodig heb dus hoef daar ook niet zo zeer meer van.
Lekker op vAkantie gaan,een mooie auto rijden, kunnen kopen voor de kleine man als ik iets zie. Uiteten etc dus alle dingen die je niet persé nodig hebt maar het leven leuker maken!