Wat is makkelijker/fijner met kleine kinderen....bad of w.c boven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mikkydj, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zou ook gaan voor een wc boven ipv een bad. Wij hebben ook geen bad ( al zou dat met een verbouwing waarschijnlijk wel passen) Ik mis dat bad ook niet. Zoonlief gaat bij oma 1x in de week op woensdag in bad (hij slaapt daar op dinsdagavond). Hier gata hij altidj mee onder de douche. En soms als hij wil stop ik een washand in de doucheput en laat de douchebak vollopen met een laagje water, vindt hij ook prima! Maar tot nu toe heb ik niet het idee dat hij dat bad echt mist. Overigens was ik hem altijd gewoon op de commode en gaat hij alleen met manlief odner de douche op zaterdag (tenzij hij echt hele dag buiten heeft gespeeld)
    En ik zou het prettiger vinden als Tycho eenmaal zindelijk is, dat hij niet midden in de nacht de trap op en af hoeft als hij moet plassen...

Een vriendin van mij heeft een opvouwbaar bad, misschien is dat nog iets? xx

2. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Als ik de keus zou moeten maken zou het een wc boven zijn i.p.v. een bad. Wij hebben nu een bad met douche en een toilet in de badkamer en beneden.
    Maar ik zou het 's nachts zelf zo irritant vinden om naar beneden te moeten naar de wc, en ik moet nogal eens ;)! En de rest van ons gezin ook denk ik. De badkamer grenst nu aan onze slaapkamer, dus binnen 10 stappen ben je er, vooral in de winter wil ik héél snel weer in m'n bedje liggen als ik eruit ben geweest.

Een bad is heerlijk, ben ik ook niet anders gewend trouwens, ik heb altijd een bad gehad ook bij m'n ouders vroeger, maar ik zit er veel te weinig in om nu echt te zeggen dat ik niet zonder zou kunnen. Met Dennis is het momenteel echt wel ideaal en wat dat betreft zou het wel een stukje lastiger kiezen zijn. Maar ik ga toch voor de wc! :p

3. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Boven w.c. en ipv een bad een douchecabine met een verhoogde rand. zodat je het water een cm of 20,30 hoog kan laten vollopen.. Snappoe:p

4. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik zou zeker voor een wc gaan.. Hier geen bad maar mannetje zit in een speciekuip.. ideaal.. Het is niet zo groot dus heel makkelijk te vullen en er hoeft niet tig liter water in. Mannetje zit er heerlijk in. Als hij weleens op vakantie ofzo in het grote bad gaat dan glijdt hij uit.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou voor een wc kiezen

6. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Wc! Maar op het moment meer voor eigen gemak.

Wij hebben een inloopdouche (met deur) en ik zet gewoon het babybadje op de grond. Zoontje past er ook nog prima in. Zijn we bijna klaar, dan trek ik de stop er uit en het water loopt dan langzaam de douchegoot in.

7. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Ik zou ook voor wc boven gaan. Wij hebben net voor de geboorte van ons mannetje de badkamer verbouwd en hebben bewust voor douche en toilet gekozen (pastte ook niet alle 3 helaas). We hebben nu een inloopdouche (zonder deur) en we zetten het babybadje op de grond, past prima. We douchten daarvoor in het bad en dat is echt waardeloos. Je gebruikt een douche toch vaker dan een bad denk ik en zelf zou ik niet graag iedere keer 's nachts naar beneden moeten voor het toilet.. Ik denk dat het voor kinderen niet zo heel veel zal uitmaken of ze in een kleiner of iets groter badje zitten, als ze maar kunnen spetteren :). Is maar net wat ze gewend zijn denk ik.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Voor jezelf is een bad heerlijk, en voor je kind als ze groot zijn.

Maar ons meisje baddert voorlopig heerlijk in een speciekuip. Ik laat voor zo'n hummel echt het grote bad niet steeds helemaal vollopen, duurt eeuwen, kost liters water, en ze zit er natuurlijk helemaal niet veilig in.

En een wc boven is wel heel prettig hoor, voor jezelf ;), en voor als ze zelf naar de wc kunnen.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hee, grappig, nog zo eentje :) Deze had ik nog niet gezien!

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    vind ik ook

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier vanaf dat hij 1jaar is (en we op dit schip wonen) babybad in het grote bad. Nu met 2 is dat erg krap dus is het wel laagje in het grote bad en alleen nog babybadje als ze apart gaan

Deel Deze Pagina