Sinds een week best veel last van hartoverslagen alsof je je hart voelt fladderen in je borstkas zeg maar...lastig uit te leggen. Herkennen jullie dat? Ik heb het vooral in rust als ik lig in bed of tijdje rustig zit. Ik heb dit eerdere zwangerschappen nooit gehad. Wel sinds mijn laatste bevalling in 2016. En nu sinds deze week weer. Ben ik bang dat mijn hart het niet aankan ofzo . Zoek vooral herkenning en of tips.
Ik heb dat ook! Vooral als ik bewogen, gegeten oid hebt. Eigenlijk is het ook wel logisch. Je hart moet voor nog een hartje bloed rondpompen. Ik ga dan altijd even rustig zitten en dan wordt mijn hart wel weer rustig!
Heel erg gehad beide zwangerschappen. De kraamhulp voelde het ook nadien nog met pols opnemen. Echt een onregelmatige onregelmatigheid. Heb het ook als ik veel sport. Echt superirritant!! Lag er zelfs wakker van.
Hier ook, schijnt erger te zijn door meer bloed wat rondgepompt moet worden, ook bij lage bloeddruk vaak meer.. Als je het niet vertrouwt, even overleggen met je vk!
Ik heb het al jaren, heel irritant. Het helpt vaak om even te kuchen, dan gaat je hart weer normaal doen. Je kunt nog even bloed laten prikken, een lage kalium bijvoorbeeld kan dit ook veroorzaken . Maar dat zal je huisarts beter weten dan ik.
Ik had de hartkloppingen als eerste tekenen van de zwangerschap. Een vervelend gevoel en wordt er soms nerveus van, vooral als ik in bed lig.