tempen met nachtdienst?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door stopcontact, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hoi allemaal!

1 x in de zoveel tijd heb ik een paar nachtdiensten. Zoals ook nu.
    En ik had me eigenlijk voorgenomen om dan gewoon maar niet te tempen tot nod maar kon het natuurlijk niet laten ;)

Ik heb dus vanmiddag om 14.15 getempt toen ik wakker werd na 6 uur slaap. Eigenlijk geen verschil met anders, alleen het tijdstip is anders.

Is die temp dan toch betrouwbaar?
    Ik heb hem wel ingevuld op ff maar Discarged aangevinkt zodat er geen lijntje word getrokken. Wat denken jullie??

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Volgens mij is het belangrijker dat de hoeveelheid slaap overeen komt, dan het tijdstip. Het is wel handig om bijvoorbeeld een slaapkamer op de zon de verduisteren om zo de warmte buiten de deur te houden. Want als je kamer warmer of juist kouder is dan normaal, zul je wel verschil merken.

3. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Dank je voor je reactie Babke!

Temperatuur van de kamer is zoals de laatste dagen denk ik. Misschien wat koeler zelfs omdat het vannacht best wel is afgekoeld buiten. En wij hebben de zon er alleen eind van de middag op staan. Een graat meer of minder zal niet zo veel uitmaken. Anders was mijn temp de pan uit gestegen 2 weken geleden toen het zo heet was ;)

Ik merk zelf zowiezo dat hij hoger is als anders. Zelfs vannacht de hele nacht geen vest aangehad tijdens de rustige momenten in de nachtdienst. Normaal heb ik dat wel nodig als ik een poosje zit want dan is het in de zaal waar we dan zitten wel fris.

Donderdag kan ik weer normaal tempen... ben benieuwd!

4. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    ik denk dat het ook niet veel uitmaakt, maar dat inderdaad de hoeveelheid slaap belangrijk is. Misschien dat de eerste meeting dan niet helemaal punctueel is, maar de volgende omdat je lijf misschien dan ook het andere ritme op heeft gepakt?? Maar dat is even een hersenspinsel dat bij mij op komt.

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja dat kan wel kloppen Biancs, want toen ik naar Florida ging, sloeg mijn temp om 6 uur 's ochtends nergens op. Maar ja, mijn lijf dacht natuurlijk dat het 12 uur s middags was. :D Na 3 dagen was hij toen weer normaal. Ik balen joh, dacht dat ik mijn eisprong gemist had. Maar ja, had uberhaupt geen ei. Al wist ik dat toen niet natuurlijk.

6. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Op ff staat hier ook een stukje over. Zal even de link plaatsen: BBT and shift work

Volgens mij doe je het goed zo!

7. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Thanx!! Heb hem net gelezen. Mooi zo!

Morgen kom ik uit de nachtdienst en normaal zet ik dan wél mijn wekker omuiterlijk 13 uur zodat ik dan savonds het snelst weer in ritme ben. Maar dat scheeld weer 1 uur slaap.
    Ik trakteer mezelf morgen dus op slapen zonder wekker zodat ik iig weer minimaal 6 uurtjes kan slapen ;)

Deel Deze Pagina