Is dit een sprongetje??!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bryan2013, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

onze zoon is nu 22 weken oud maar bijna 3 weken te vroeg geboren. dus is hij nu tussen 19 / 20 weken.
    Ik heb altijd begrepen dat je dat er dan af moet trekken...

Ik heb het boek Oei ik groei en daar staat in dat je +/- 19 weken een sprong hebt.

Hij wil niet meer slapen overdag. de nachten zijn ook een stuk onrustiger en hij wil zoveel eten! kan maar met moeite 3 uur tussen de flessen houden. Hij zat op 5 flessen van 180+5 en dan in de middag een hapje fruit en in de avond een warm hapje groente.

Hij lijkt wel onverzadigbaar! hij kan ook ineens vreselijk krijsen en ik krijg hem alleen maar stil met een fles...

Is dit een sprong? Hoelang duurt dat en heeft iemand tips om het hem gemakklijker te maken?

Alvast bedankt!

2. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Wij hebben de 19 weken sprong net achter ons gelaten. 6 weken lang hel gehad ;) Nee, beetje overdreven maar het was wel heel erg zwaar.
    Voor de sprong sliep Finn van 19u tot 08.30 door ik maakte hem om 23u wakker voor zijn flesje en kon hem zo weer neer leggen.
    Ineens werd hij elk uur wakker, soms elk half uur en zo hangerig en huilerig.
    Inderdaad ook onverzadigbaar. Flessen van 240 en met moeite 3 uur er tussen. Zelfs met rijstebloem erdoor.
    6 weken hier dus!Pffffffffff Succes ;)

3. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje! Das wel lang inderdaad! En dan te weten dat de volgende sprong weer met 26 weken komt. ..

Ben namelijk bang dat hij teveel eten krijgt!
    Maar jij geeft dus ook gewoon de fles als hij wil ookal komt ie dan over een liter uit?

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik heb onze oudste ook meer gegeven dan hij 'mocht'. Eerste 4 mnd bv op verzoek, daarna geleidelijk overgegaan naar fles. Maar na een fles van 180ml melk ' voor hongerige baby' was het altijd huilen. Dus maakte ik 220, en dat vond ie wel OK. Op cb zeiden ze dat dat echt niet kon en dat 220 te veel was. Ik heb ze lekker laten kletsen. Zoon is nu 5 en nog nooit te zwaar geweest.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Niet te hard stressen over die liter. Je kindje heeft gewoon even wat meer nodig. Komt wel weer goed.

6. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ok bedankt!
    Dan gaan we ons hier ff doorheen bijten ;)

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Klinkt als sprongetje.
    Gelukkig heeft Elissa er niet heel veel last van. Nu bijna 19 weken.
    Ze slaapt iets minder lang sochtends, maar nog niet te klagen. En merk dat ze sneller uit haar doen is, chagrijnig, verveeld.

Deel Deze Pagina