Wat is moeder zijn toch zwaar, even klagen (lang verhaal)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleinesara, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meelezer

meelezer Niet meer actief

Niet lullig bedoeld hoor maar als je er bij had gezet dat je Asperger hebt (niet iedereen is actief en weet dingen van elkaar) had je misschien alle negatief reacties kunnen besparen.
    Respect dat je het nu zo goed kan spiegelen!

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Tis zonder asperger soms al lastig de controle kwijt te zijn maar toch fijn dat deze topic je inzicht heeft gegeven in je relatie tot je dochter :)

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ja heel stom misschien, maar dat doe ik niet zo snel. Ik voel me dan zo'n aansteller als ik het erbij zet... Als iemand anders er dan over begint durf ik het wel te uiten, maar zo uit mezelf? Dat vind ik heel moeilijk, om van een probleem te zeggen dat het door mijn Asperger komt. Alsof ik een uitvlucht zoek, een excuus. Maar misschien denk ik gewoon teveel na.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dan ben je echt geen aansteller hoor!!!
    Maar goed dat iemand zo oplettend was en er over begon, jij had er waarschijnlijk ook niet aan gedacht. Nu je het weet kan je er gemakkelijker iets aan doen en het wat meer loslaten.

Ik heb officieel geen asperger (me nooit laten onderzoeken) maar heb wel heel veel kenmerken en gemakkelijk is het niet.
    Ik ben bijvoorbeeld niet echt spontaan, mijn vriend kan Dylan met de stomste dingen laten schaterlachen, ik kan dat moeilijker. Moet dit gedrag van mijn vriend echt observeren en kopiëren maar wanneer ik het eindelijk redelijk goed kan kopiëren zit Dylan al in de volgende fase en vind hij het al niet meer grappig pfff haha

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Die spontaniteit heeft m'n man ook niet en ik vind het bijvoorbeeld ook moeilijk de controle en het overzicht kwijt te raken, denk dat we allemaal tegen dingen aanlopen en dan is het fijn als je partner je aanvult en/of dat je hier herkenning vindt...asperger of niet :)

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja asperger of niet. Elke ouder kan bepaalde dingen beter als de andere.
    Kleinesarah u vriendin is misschien minder snel in paniek dan u maar jij hebt weer andere dingen die je vriendin niet heeft. Zo vul je elkaar aan

7. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Mijn vrouw is over het algemeen heel kalm en rustig maar dat is schijn, ze kropt het op en dan eens in de zoveel tijd komt het er 's avonds laat uit en tref ik haar huilend aan in de slaapkamer omdat ze het niet meer weet. Zij heeft helemaal geen ervaring, Sara is haar eerste dus ze maakt alles voor het eerst mee en dan speelt er ook nog een enorm cultuurverschil. Ze woont nog maar anderhalf jaar in Nederland en komt uit een cultuur waar iedereen borstvoeding geeft, waar alle baby's en peuters gedragen worden en kinderwagens en buggy's op straat zeldzaam zijn, waar kinderen nooit alleen worden gelegd op te slapen, waar kinderen heel anders opgevoed worden. Ik ben gewend aan hoe het hier gaat en het ideaal van Nederland en ondanks dat ik het er niet altijd mee eens ben kan ik het wel overzien en me erin staande houden, de meeste tijd. Mijn vrouw begrijpt nog steeds helemaal niets van Nederland als het op het grootbrengen van een kind aankomt en dat is best verwarrend. Maar zo vullen we inderdaad elkaar aan. Zij helpt mij wanneer ik in huis het overzicht kwijtraak (ze geeft me bijvoorbeeld een schop onder m'n kont als ik het niet voor elkaar krijg overeind te komen om een wandeling te maken met Sara) en ik help haar om zich staande te houden in een cultuur waar van kinderen totaal andere dingen worden verwacht dan zij gewend is.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dan komt er wel heel veel op u schouders terecht ( of hoe zeggen ze dat) daar kan je vrouw natuurlijk helemaal niks aan doen en dat valt haar ook niet kwalijk te nemen maar het lijkt me wel ook heel zwaar voor u. Zeker in combinatie met asperger!

Ik had eerlijk gezegd ook een beetje een verkeerd beeld over u :) niet negatief hoor maar je komt soms een beetje onzeker over met de combinatie dat het soms lijkt/leek alsof je graag wil laten weten dat je dochter heel erg voorloopt.
    Maar ik heb je dus helemaal verkeerd ingeschat dus mijn excuses daarvoor!

Je doet eigenlijk het meeste, ik bedoel niet qua opvoeding maar je moet leren omgaan met je dochter en je moet je vrouw helpen met de cultuurverschillen en de heimwee en dat is heel moeilijk en zwaar voor iedereen maar zeker voor mensen met asperger dus veel respect.

Dus als je vragen hebt of het niet weet. Of je verhaal kwijt wil dan zet het zeker op het forum zodat iedereen met je mee kan denken!

Sorry voor mijn vooroordeel

Deel Deze Pagina