Hoe gaat het slapen? Onze zoon was ook zo, rond de 10 maanden zoals je beschrijft in de openingspost. Vanaf 11 maanden zijn we toch slaaptraining gaan geven en 's nachts niet meer ieder uur de borst. Hij slaapt nu 3 weken later effectief veel meer uren en komt 's nachts om 12 uur nog voor een voeding en dan rond een uur of 6. Ik was er tegen om baby in bedje te laten huilen, maar het heeft hier wel voor heel veel rust gezorgd. Hij is vrolijker en kan zichzelf beter vermaken overdag. Keukentje is qua speelgoed hier favoriet. Daar staat hij lekker veel aan te spelen. Ook speelgoed op de bank leggen, zodat hij daar staand mee kan spelen is fijner voor hem. Ik hoop dat deze fase bij jullie dochter snel over is. Want het put je zo uit!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen de opening heb gelezen van TS. Mijn gevoel zegt dat jullie veel baat zouden kunnen hebben bij een kindertolk. Zegt dit je iets? De PresentChild® Methode, een oplossing vanuit de kern voor kinderen én hun ouders/opvoeders Als je er niet bekend mee bent, kan het misschien vreemd aanvoelen, maar geef het een kans. Omdat jullie beiden zo geirriteerd van jullie meisje raken, zit er ook iets bij jullie. Jullie zijn degenen die geraakt worden en dat heeft weer invloed op jullie houding en gedrag en dat heeft weer invloed op Sara en zo maar door. Zij is te klein en bovendien een kind. Dus het is aan jullie de cirkel te doorbreken. Een kindertolk kan je hiermee goed op weg helpen. Veel succes en mijn compliment dat je aan de bel trekt.
Heel erg bedankt allemaal . Mijn vrouw is inmiddels thuis dus ik ga alle reacties nog eens met haar doornemen. Dan moeten we eruit kunnen komen!
Dit herken ik wel van mn oudste. Als hij op de grond mocht spelen ging hij maar door en door en door, werd steeds drukker, ging steeds meer aandacht vragen. En als ik hem in de box zette met een bak speelgoed (niet te veel/geen dingen op batterijen) kon ik bij wijze van 2u weggaan en zat hij daarna nog lief te spelen. Fles/tuitbeker drinken erbij die van lieverlee werd leeggedronken. Misschien kun je het proberen met een campingbedje als je die heb? Als je dan merkt dat het werkt kun je altijd nog kijken voor een inklapbare box, zoiets: Tweelingbox | Goedkope tweelingboxen 7,2 meter (even eerste link gepakt met plaatje). Deze kan je zo groot/klein maken als je wil en als ze op bed ligt inklappen en tegen de muur zetten. Ook ik raadt aan om de tv zoveel mogelijk uit te laten overdag. Ze word er nu wel rustig van als ze er voor zit maar het kan goed zijn dat ze er onbewust door overprikkeld word. Het drinken: tja als ze echt nergens uit wil drinken zou ik haar fruit geven waar veel vocht in zit, als ze gepureerd krijgt extra vocht toevoegen, net als bij het warm eten. Iets groter toetje.
Er is al een heleboel gezegd en geschreven maar nog één tip: Als je wilt dat er eens professionals met je mee kijken: Ouders - Integrale Vroeghulp
Mijn vrouw wil haar niet laten onderzoeken of observeren. In ieder geval nu nog niet. Ze wil wel zelf van professionals leren hoe we het best met haar kunnen omgaan. We gaan op zoek naar uitdagender speelgoed, ook motorisch en het glijbaan idee is aangeslagen dus dat gaan we zoeken. En wat vaker laten lopen. Al is het alleen maar even de straat op en neer (blokje om is nogal een eind lopen )
en een loopfietsje? dat is misschien nog net iets te vroeg, maar kom je iets verder en heeft ze ook iets om zich op te concentreren.
Ik heb in een ander topic ergens gelezen dat jullie dochter al een tijdje maar 1 slaapje overdag doet. Gaat het goed? Zij is dis langere periode wakker en wordt dus meer geprikkeld, waardoor ook drukker wordt. Je heb al aangegeven dat je dochter voorloopt qua ontwikkeling, maar misschien is het toch nog te vroeg voor haar om met 1 slaapje de dag door te komen. Ik geloof dat kinderen voor 1 jaar gemiddeld iets van 3,5-4 uur wakkere tijd hebben, dat zou bij je dochter meer zijn? Misschien haar dagindeling proberen aan te passen?
Dat ene slaapje doet ze uit zichzelf, meer slaapt ze niet. Het is wel een slaapje van ruim 3 uur en ze maakt lange nachten van 20:00 tot 9:00 aan één stuk door. Loopfietsje hebben we toevallig vanmiddag even naar gekeken. Maar volgens mij is het daar echt nog te vroeg voor.
Je hoeft echt niet naar een speeltuin om haar de kans te geven haar energie kwijt te raken hoor. Hier gaan we vaak gewoon op en neer in de straat. De frisse lucht en het zelf stappen zijn echt genoeg om weer wat rustige(re) uurtjes te krijgen.
Snap ik. Bij Integrale Vroeghulp wordt je kindje ook niet meteen onderzocht hoor! Maar er kijken dan wel mensen met je mee. Nou ja; zie maar of je er wat mee doet. Het is denk ik al goed om haar wat meer uit te dagen!
Het drinken zou ik loslaten. Zet een drinkbekers neer en geef mandarijnen meloen druiven alles waar vocht in zit. Niet dwingen, niet eer eten en dan pas drinken dat snapt ze n iet, hoeveel ze ook voor mag lopen. Geen muts op, dat is dan pech dan maar koud. In de metro staan lopen, nee absoluut niet. Gil de wereld maar bij elkaar maar je blijft zitten. Consequent blijven dus. Gillen thuis zou ik negeren, als jullie niet reageren of ze wordt er misschien zelfs wel schor van is de lol eraf. Door haar steeds voor de tv te nemen, beantwoord je haar wil en dat is niet de bedoeling. Het kan wel maar met mate. Kies een dagelijks tv moment en houdt je daaraan. Gillen gek doen ze doet maar maar blijf consequent. En sja ontelbaar keren mama en erop los babbelen ontdekken ed daar zou ik juist op in spelen. Ontdek met haar mee. Wees actief ik heb het idee dat zij dat een beetje mist. Verder lees ik niet veel bijzonderheden. En vind ik buiten het lopen om dat ze niet (veel) voorloopt misschien verwachten jullie teveel?
Ok, ben ik de enige die haar kinderen tot nu toe geen muts op heeft gedaan?? Zo koud is het toch helemaal niet? Zeker niet als je ook nog veel in de auto of OV zit. Volgens mij smoort zo'n uk met een relatief groot hoofd als je d'r een muts op zet (en winterjas, en wss warme broek etc) als het buiten 6-8 graden is. Ik heb het hier niet eens geprobeerd deze winter (wel in huis hoor). Wantjes alleen op de fiets bijv in de wind. Maar oudste steekt liever handen in de zak.. Dus mijn tip voor je eigen frustratie, dus niet per se je dochters gedrag: stop met die muts en wantjes. Als het vriest overdag kun je weer eens opnieuw kijken. Maar dan nog zou ik het pas proberen als je al een tijdje buiten bent en niet al binnenshuis. En ik liet de kinderen wel stapjes zetten in de bus trouwens.. Ik had ze natuurlijk wel vast. Maar tja, wat is het ergste wat er kan gebeuren behalve vieze kleren? Daar heb je een wasmachine voor vind ik. (En voordat mensen beginnen over rondvliegende kinderen tijdens een ongeluk, in de buggy laten zitten is net zo gevaarlijk of zelfs gevaarlijker).
Ik weet niet, ik hoor zo vaak van mensen dat ze zo snel is. En mensen die vragen hoe oud ze is en dan niet geloven dat ze pas 9 maanden is. Ze schatten haar rond 14 maanden. Zal ook wel meespelen dat ze vrij lang is. Maar goed, nieuwe kans. Mandarijnen en meloen voor het vocht. En we hebben een glijbaan en een tunnel gekocht. En natuurlijk een eind gewandeld. Nou waren we vandaag allebei thuis en dan gaat het sowieso beter. Morgen ben ik alleen met Sara en ga ik kijken hoe ver ik zelf kan komen met haar.
Nyn, gisterochtend was het erg koud hoor om 8 uur, vooral wanneer ze stil zitten en je een stuk moet lopen. Mensen waren ook flink aan het krabben. Maar hier willen ze ook geen muts en handschoenen, maar bij aankomst dan wel rood verkleumde handjes.
Trouwens met 9/10 mnd is het heel normaal dat er niet veel anders wordt gedronken dan melk. Mijn dochter nam af en toe een slok en soms wat meer. En rond 11 mnd dronk ze opeens veel water. En mijn dochter is qua lengte altijd gemiddeld geweest. Maar ze schatte haar ook al 2 jaar een paar maanden terug. En waarom ? Geen idee. Zelfs toen ze nog niet liep dachten ze al dat ze 2 was. Misschien door dr haren. Want dat heeft ze veel een mooie bos krullen met brutale ogen. Dus ontwikkeling hoeft niks te maken hebben met denken dat ze 14 mnd is. ondanks ze al kan lopen is ze echt nog maar 9 maanden. Ik weet niet in wat ze nog meer voorloopt of in wat jullie denken dat niet normaal is voor 9 mnd
Moet eerlijk zeggen dat ik het een bizare regel vindt : eerst drinken, dan eten. Kind is 9 maanden, die snapt dat toch nog niet. Als mijn kind honger heeft, krijgt ze gewoon haar lunch of warm eten, en ga ik niet zeggen : neeeeeeee eerst drinken, dan eten. Wanneer jij zo gefocust bent op dat drinken, zal je kind alleen maar slechter gaan drinken. Probeer eens niet zo gefocust te zijn op dat drinken. Je geeft aan dat ze 9 maanden is, maar qua ontwikkeling verder dan 9 maanden is, maar.................je behandeld het kind wel gewoon als een kind van 9 maanden. Why ?????????????????????????? Als het kind een ontwikkeling heeft van bijvoorbeeld 11 maanden, doe dan ook iets met haar wat voor 11 maanden bestemd is. Waarom tegen houden in haar ontwikkeling. Ik begrijp even dat hele stuk niet, sorry.
Vandaar mijn toevoeging over de auto of OV Tuurlijk is het 's ochtends kouder, afgelopen week ook moeten krabben. Maar hier brengen we kindjes weg naar KDV met de auto omdat we daarna naar werk doorrijden. Dan probeer ik het niet eens. Als we tien minuten moesten lopen/fietsen zou ik het na twee minuten wel proberen.