Nog even snel... we gaan maandag weg. De koffers zijn gepakt. Ik zie op de ticket staan 20 kg voor me gup. Nu zijn onze koffers 23 kg en 21 kg. Handbagage voor ieder 5 kg. Buggy van 7 kg. Moeten ze vast niet moeilijk over doen he? Hoe was dat bij jullie?
Helaas heb ik wel die ervaring. Ik zou voor de zekerheid kijken wat je nog uit kunt pakken. Fijne vakantie!
ik dus 23 kg man lief 20 kg Dus ons guppie haar spullen zit bij ons in de koffers. Ik hoorde dat sommige zeggen maar 10 kg We lezen op de ticket 20 kg bij haar. 7 kg is de buggy van haar en handbagage. Ach...anders checken we een handbagage in mocht t echt nodig zijn. Of gooien we wat koeken weg.
Ik dacht dat het ook 10 kg was als ze nog geen eigen stoel hebben. Maar goede vraag heb je. Ik vroeg me ook af of je koffers zwaarder mogen zijn als je minder koffers bij je hebt. Ik wil namelijk potjes groente en fruit meenemen en die wegen wel wat. De handbagage word toch niet bij het gewicht van je koffer berekent ?
Handbagage wordt apart berekend. Verder hangt het af van de vliegmaatschappij hoe streng ze zijn. Mijn man en ik wilden een koffer delen, onze koffer was daardoor 27 kg. Helaas bleek bij het inchecken het max gewicht per koffer 23 kg te zijn en konden we óf 100 euro bijbetalen óf een en ander in de handbagage stoppen. Gelukkig hadden we bijna geen handbagage dus stopten we het daarbij. Op de site van de vliegmaatschappij staat overigens altijd vermeld wat de maximum hoeveelheden zijn die je mee mag nemen.