Apart Of Normaal?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mama 2 Beeeeeee, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama 2 Beeeeeee

27 feb 2009
    49
    0
    0
    Hey Meiden,

Ik zit met een vreemde kwestie. Ik heb altijd gezegd dat ik een aparte naam voor mijn kindje wil hebben. Zelfs toen ik klein was. Nu ben ik dus zwanger en begin te twijfelen.

Wat zou er straks in de toekomst gebeuren als het kind een aparte naam heeft, en naar een baan solliciteert? Word hij dan misschien om de naam al afgewezen? :oops: Misschien een beetje te ver gezocht, maar ik begin er toch echt aan te twijfelen.

Nu heb ik al een paar aparte namen die ik mooi vind. Maar ook Nederlandse namen die ik mooi vind.

Wat moet ik doen volgens jullie?

Trouwens de namen kan ik hier nog niet vertellen. Misschien dat er een bekende van me mee leest.

Alvast heel erg bedankt.

xxx

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Je moet gewoon lekker zelf je naam kiezen die je mooi vind.. apart of normaal dat mag niks uitmaken..

Het lijkt me heel sterk dat hij of zij afwezen word voor een baan vanwege een naam..

Gewoon lekker de naam geven die je het eerst te binnen is geschoten en waar jij en je vriend het mee eens zijn :) Als andere mensen de naam niet mooi vinden moet je maar denken dan heb je pech!

Succes!

3. ducie

ducie Bekend lid

15 feb 2008
    662
    0
    0
    zelf een keuze maken
    die mooi is gewoon nemen anders krijg je misschien spijt
    anja

4. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ligt er natuurlijk aan wat je precies met apart bedoelt......
    Mijn zoon heeft ook een 'aparte' naam maar de naam is wel goed uit te spreken voor de gemiddelde Nederlander.

Verder moet je natuurlijk gaan voor de naam die je leuk vindt.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    En tja, apart en normaal zijn ook zulke relatieve begrippen. Wat nu 'apart' is voor veel mensen, kan over 10 jaar heel normaal zijn...

Zo waren de oudere familieleden wat verbaasd toen ze een geboortekaartje kregen met de naam 'mika' , ze wisten niet of het een jongen of meisje was. Ik vind het zelf niet zo'n aparte naam (meer) voor een jongen ;) en voor hen was het wel heel apart.. Dus tja..

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Tja, Alyna vinden veel mensen ook apart en redelijk uniek,maar het is ook gewoon een naam die makkelijk uit te spreken is enz...

Je hebt 'apart' en 'apart' zeg maar. ;)

Zolang het niet iets is als jgoeihdeiu zou ik gewoon je hart volgen. ;)

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik sluit me bij de reacties aan dat er apart is en apart ;)

Je kunt je kind tegenwoordig de meest rare naam geven die zowat niemand kan uitspreken en altijd gespeld moet worden en waar een kind mee gepest kan worden. Of een naam die apart is omdat hij (in Nederland) niet zoveel voorkomt.

Voor het eerste zou ik zeker niet kiezen maar wat je ook doet, hou er rekening mee dat je kind later groot zal worden en vraag je af of hij/zij er later zelf blij mee zal zijn.

8. Mama 2 Beeeeeee

27 feb 2009
    49
    0
    0
    Thanks meiden voor jullie reacties. Ik heb er veel aan. Het zou toch geen naam worden die moeilijk uit te spreken is. Want daar zitten er al genoeg van in de familie. :p

xxx

9. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Kijk een Vlinder of een Bloem zou ik niet leuk vinden.
    Maar verder kan er toch weinig 'apparts' aan zijn.

Ik ken een Diesel, was even wennen die naam maar nu is het ook een echt Dieseltje hoor. :p

10. Mama 2 Beeeeeee

27 feb 2009
    49
    0
    0
    Ja je hebt wel gelijk runner. Er zijn natuurlijk altijd namen die je in eerste instantie niet leuk vind. Maar later als je ze eenmaal vaker hoort, gaat het wel.

xxx

11. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik heb zelf een aparte naam gekregen van mijn ouders (geen rare, maar eentje die je bijna nooit hoort). Als kind vond ik het vreselijk omdat ik toendertijd het liefst net zoals de andere meisjes een 'gewone' naam wilde hebben zoals Astrid of Monique ofzo. Ik ben er overigens nooit mee gepest.

Na mijn schooltijd ben ik er eigenlijk steeds blijer en trotser op geworden, juist omdat ik een naam heb die bijna nooit voorkomt. Ik hoor tenminste niet bij de eenheidsworst. En heel vaak hoor ik dat mensen mijn naam erg mooi vinden. Dat is toch leuk om te horen?
    Mensen vergeten OF mijn naam gelijk omdat ze m te moeilijk vinden (of denken: o ja, dat is degene met die moeilijke naam) OF vergeten het nooit meer!

12. fruitella

fruitella Actief lid

28 jan 2009
    119
    0
    0
    marketing en communicatie
    Dordrecht
    misschien is het een mogelijkheid om een tweede, meer 'doorsnee' naam met dezelfde beginletter toe te voegen. Dan kan je zoon/dochter als hij of zij echt last zou ondervinden van de naam altijd de tweede naam gebruiken zonder dat er iets aan de initialen verandert. Bijvoorbeeld Vlinder Valerie Jansen die zich later Valerie Jansen kan noemen (en Vlinder voor intimi).
    (ben trouwens best een beetje nieuwsgierig naar die aparte naam van Charmed72 ;) )

Succes met je keuze en een voorspoedige zwangerschap iig!

Deel Deze Pagina