Heeft iemand een idee welke jongensnaam je van Marlies kunt maken? Ik wil voor mijn zoontje de doopnamen baseren op de oma's aangezien we bij de eerste al de opa's hebben gebruikt. Ik kan echt niets fatsoenlijks bedenken of het lijkt totaal niet meer op Marlies...
Marley? Pff lastige. Ik zat ook nog te kijken naar de herkomst van de naam Marlies maar die komt van een combinatie van Maria en Elisabeth. Daar kun je weinig mannelijks van maken.
Maria is ook een doopnaam die voor jongens wordt gebruikt, maar dat is wel vrij ouderwets om te doen. Is Marlies de volledige naam van de oma? Anders kun je wellicht nog iets met haar doopnamen? Verder misschien Marcel, Marcus.
Marcel.. Marlin Marlo Merlijn Marlon Marnix Marius (Even in namenboekje gespiekt) Maar echt marlies vind ik het ook niet.. Heeft oma geen tweede naam waar je iets mee kan?
Wil je dat het echt op Marlies blijft lijken of vind je letters uit de naam gebruiken ook goed? Want anders zat ik te denken aan Lars
Wij wilde voor de 2e dochter ook voor de doopnamen de opa's gebruiken. Maar mijn vader heet W.alter en daar viel ook niks vrouwelijks van te maken. (Voor de oudste hadden we de oma's al gebruikt). Voor onze 2e hebben we in plaats van mijn vaders naam mijn vaders vader zijn naam gebruikt (dus mijn opa). Die heette F.lor(entius). Dat werd F.lorence. Misschien kun je daar nog wat mee? (niet met F.lorence, maar met de naam van jouw opa). Anders denk ik dat Maurice wel "klinkt als".