Gyn of verloskundige ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hellen1971, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb in december te horen gekregen dat ik vanwege mijn overgewicht geen eisprongen heb. Prompt kreeg ik met oud en nieuw wél een eisprong en vanochtend testte ik positief 1 dag pre-NOD.

Nu maak ik me wel zorgen...ik ben erg zwaar. Moet ik me melden bij een verloskundige straks ( en wanneer?) of kan ik beter de gynaecoloog bellen. Want ik denk dat ik vanwege mijn gewicht wel een medische indicatie krijg.....

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi Hellen,

GEFELICITEERD!

Je mag onder controle van de verloskundige lopen, er zullen ivm je gewicht iets meer echo's worden gemaakt om de groei van de kleine in de gaten te houden. En waarschijnlijk krijg je een plaatsindicatie dit betekent dat je wel onder begeleiding van de verloskundige is het ziekehuis moet bevallen.
    De eerste controle vind plaats tussen de 8 en 10 weken dus bel volgende week alvast even om een afspraak te maken!

Imke

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Uiteindelijk wilde de Gyn me toch gaan begeleiden. Dus ik heb voor over enkele weken een afspraak voor een termijn-echo en kort erna voor een intake door de Gyn.

Wel heb ik een andere vraag: ik temp nog even door...want ik vind het moeilijk te geloven allemaal. Een tweede test was vanochtend, zij het vager, ook positief. Nu hoor ik dat die test wat minder gevoelig is, dus alle reden om me niet druk te maken, niet? Toch was mijn temperatuur wat lager ( dat kun je zioen op mijn kaartje van fertilityfriend). Is dat normaal...dat je na de start van je zwangerschap schommelingen hebt in je temperatuur of moet ik me toch zorgen gaan maken? Vandaag had ik eigenlijk ongesteld moeten worden....

Het blijft moeilijk....2 dagen achtereen een positieve test, een lijf dat me zwanger laat voelen en toch die twijfel en zo'n rommelende temperatuur...

Ik hoop, dat jij me een beetje meer kan vertellen, want ik vind het behoorlijk stressvol allemaal. Ik ben natuurlijk ook niet heel jong meer, dus...

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Hellen,

ik zou zeker stoppen met het meten van je temperatuur. Het heeft geen zin om die te meten omdat die van veel meer factoren afhankelijk is. Het heeft geen enkele voorspellende waarde als die nu stijgt of daalt. Ik weet dat het lastig is, maar je moet toch proberen vertrouwen te hebben in je lijf en in je zwangerschap. Elke dag testen heeft ook geen zin, mag wel natuurlijk hoor, maar dat moet je zelf weten!
    Een goede zwangerschap gewenst en bij vragen horen we het weer!

Mirjam

Deel Deze Pagina