Ervaringen met prednison na onderzoek herh.miskramen in Gent?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nars, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nars

    Nars Nieuw lid

    5 feb 2019
    4
    1
    3
    Vrouw
    Dag dames,

    ik ben op zoek naar ervaringen met het gebruik van prednison na herhaalde miskramen. Na 3 miskramen zijn wij naar Gent gegaan voor onderzoek. Hier is uit gekomen dat mijn immuniteit verhoogd is. Daarom moet ik nu vanaf de eisprong 10mg prednison per dag slikken.
    Wij waren heel tevreden over de gesprekken in Gent, maar na 3 pogingen met prednison, vind ik de bijwerkingen toch lastig (o.a. misselijk, slecht slapen, cyclus in de war). Ik zou liever pas beginnen met de prednison bij een positieve zwangerschapstest.
    Wie heeft er ervaring met de prednison, wat waren de bijwerkingen en wanneer zijn jullie gestart met slikken (vanaf eisprong?). Alvast dank!
     
  2. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb het 1x vanaf positieve test gebruikt en dat werd weer een miskraam.
    En bij de 2 zwangerschappen van mijn zoontjes vanaf eisprong.
    Ik zou het dus niet meer aandurven vanaf positieve test, ook al heb ik bijwerkingen, maar ken ook meiden bij wie het wel werkte.
     
  3. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb er veel aan te danken. Zonder de prednison had ik mijn zoontje niet en de huidige zwangerschap ook niet.

    Ik kreeg diabetes als bijwerking op de prednison, dus ook ik begon pas bij positieve test.
     
  4. Nars

    Nars Nieuw lid

    5 feb 2019
    4
    1
    3
    Vrouw
    Hoi Nijntje, dank voor je reactie. Fijn om te horen dat t bij jou uiteindelijk wel gelukt is, met prednison. Wat voor bijwerkingen had je?
    Inmiddels hebben we besloten het volgende maand toch weer vanaf de eisprong te slikken, wil het risico niet lopen dat t mis gaat en ik dan denk “wat als...”
    Heb je het tot 12 weken zwangerschap door geslikt? Gr. Nars
     
  5. Nars

    Nars Nieuw lid

    5 feb 2019
    4
    1
    3
    Vrouw
    J
    Dank voor je reactie! Wat heb je veel mee gemaakt zeg!! Heftig. Heel fijn om te horen dat het wel ook goed kan gaan dus!! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    De huisarts heeft me laatst gebeld om te zeggen dat ik me regelmatig moet laten controleren op suiker. Dat hebben ze in Gent niet gezegd. Hoe hoog was de dosis die je slikte?
     
    Nuage vindt dit leuk.
  6. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    10 Mg ook vanuit Gent ;)
    Ik had gelukkig zelf een metertje en bleek het in week 6 dus al te hebben door die prednison. Toen ik na week 12 stopte was het gelukkig over (en kwam week 27 weer terug).

    Had jij vroege miskramen of late? Ik vaak een hartje wat stopte na week 7/8. Daarvoor was starten na positieve test dus vroeg genoeg. Als je hele vroege miskramen hebt dan zou ik inderdaad ook vanaf eisprong doen.
     
  7. Nars

    Nars Nieuw lid

    5 feb 2019
    4
    1
    3
    Vrouw
    Ik zal mn suiker binnenkort dan toch maar eens laten checken bij de huisarts.. bij mij is t een keer mis gegaan bij 10 weken, daarna twee keer bij 6 weken. Ik merk dat mijn menstruatie uit blijft door de prednison, daar door elke maand een mind fuck..want dan toch niet zwanger. Wanneer ik dan stop met prednison komt menstruatie de volgende dag. Zou daarom
    Eigenlijk na positieve test willen starten maar durf dat niet goed aan.
     
  8. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    En je gebruikt geen utrogestan? Want ik had dat vooral daardoor.

    Ik snap je angst. Het enige wat ik kan zeggen is volg je gevoel hierin. Dat zit gewoon heel vaak goed.
     
  9. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    De voornaamste bijwerkingen waren heel moeilijk in slaap vallen en dan ook snachts lang wakker liggen, was dus heel moe, en kreeg er honger van.
    Ik mocht stoppen met 12 weken, maar ben het vanaf toen rustig af gaan bouwen. Of nog iets later volgens mij, na het afbouwen van de utrogestan.
    Kreeg ook aspirine tot 36 weken trouwens.
     
  10. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zit ook aan de Prednison. Ik heb ivf gedaan via Dusseldorf. Ook ik bleek een verhoogd immuunsysteem te hebben in mijn baarmoeder. Nk-cellen waren 700, bleek na onderzoek. Ik ben begonnen met 10 mg op cyclusdag 1 en bij positieve test werd dat opgehoogd met 5 mg per week naar 20 mg. Inmiddels 14 weken zwanger en moet nog 20 mg per dag blijven slikken t/m week 24 en dan mag ik afbouwen met 5 mg per week, dus helaas nog 14 weken en dan ben ik er pas helemaal vanaf. Echte ernstige bijwerkingen ervaar ik er niet van, behlave dan dat ik wat meer vocht vast hou en wat meer honger lijk te hebben. Maar dat kan ook van de zwangerschap komen ;)

    Utro trouwens er ook bij gehad tot en met 12 weken.
     

Deel Deze Pagina