Hey meiden, Ik heb twee stiefkinderen, een jongen van 14 en een meid van 12, ik vind het een beetje moeilijk wat nou een normale tijd is, in het weekend, om ze naar bed te sturen. Hun vader laat ze gewoon zitten dus gaan ze meestal pas om 01:00 naar bed, maar dit vind ik echt belachelijk, dit gebeurde trouwens ook toen ze nog maar 8 en 12 waren, toen ik net een relatie had met mijn vriend. Wat is nou normaal'? Of overdrijf ik? Ik dacht iets van 23:00, en dat vind ik nog laat, maar zeker die van 12 kan op deze tijd wel naar bed toch?? ben benieuwd!
ik zou eerder die van 12 om 10 uur naar bed sturen en die van 14 half 11 zo hou je toch nog een beetje het verschil tussen oudste en jongste, maar zou de tijden ook een beetje laten afhangen van hoe laat jezelf gaat slapen zodat je samen ook nog wat privacy heb.
Eens met mamavan3. Soms gaat mijn stiefdochter (11) rond half elf naar bed in het weekend, maar dit vind ik zelfs al laat. Zo hebben we samen bijna geen avond meer, en anders is het verschil met de schoolavonden (8u, half 9) veel te groot.
Ik heb een stiefzoon van 14 en die ligt er om 21.00 al in hoor! Die heeft echt zn slaap nodig Als hij er een keertje later in ligt is het lijden en last, hij moet ook om 6.45 weer op staan. Maar hij gaat nog wel altijd lezen tot en uurtje of half 10 zeker. Anders komt hij niet in slaap. Hij moet echt zn lichaam even laten rusten voor hij zelf zn ogen kan sluiten. Is per kind afhankelijk. Als je ze later naar bed brengt en alles gaat goed op school en met afspraken etc.. dan is het prima, toch!? Helaas is dat bij ons niet het geval
zoon van 12 (word over week 13) gaat om half 11 slapen zoon van 15 gaat naar bed als die moe is.. dat kan om 9 uur zijn, maar ook om 11 uur. (heeft nooit zin gehad om hem eerder naar bed te sturen, als klein kind al niet)
Ik weet van vroeger dat wij toen we 12 waren om 21 uur naar bed gestuurd werden en met 14 jaar om 21.30 uur. Ga ervan uit dat ze minstens 8-10 uur slaap per nacht nodig hebben.
Toen ik 12 was meestal tegelijk met mijn moeder. Met 14 jaar mocht ik het zelf weten. Mijn moeder lag altijd zelf al om 21.30. Ik ben een avondmens en meestal ging ik om 22.30
mijn broertje van 16 gaat rond 22u naar bed. Maar ik lag op die leeftijd allang op een oor, maar dat had ik ook nodig. Als kinderen slaap nodig hebben vind ik het logisch dat je ze eerder naar bed doet. Maar als kinderen weinig slaap nodig hebben krijg je ze natuurlijk moeilijk naar bed. Ik ken ook wel gezinnen die sturen hun kinderen om 22u naar boven, en dan hoeven ze niet meteen te slapen, maar ouders willen dan nog tijd voor zichzelf hebben. voor 12 en 14 jarige vind ik 23 u nog laat...maar dat is persoonlijke mening.
Volgens mij ging ik rond die leeftijd door de week rond 21u naar bed en in het weekend rond 22u. Ik zou denk ik ook voor een 12 jarige 22u zeggen en voor 14 jarige 22.30u als ze niet tegelijk willen.
In het weekend gaan mijn jongens van 13 en bijna 15 om 22:00 en 23:00 naar bed..altijd onder luid gemopper..........maar daar hebben ze alleen maar hunzelf mee..ene oor in..andere oor uit.. Door de weeks gaan ze om 21:30 en 22:00 naar bed...laat zat dacht ik...
mijn zoon van 13 doordeweeks als ie naar school moet 21:00,en in de weekenden 21:30. Zoon van 11(bijna 12)gaat doordeweeks(school)20:30 en in de weekenden ook een half uur later. In de vakanties mogen ze een half uur later dan in de weekenden...