Haha, heel herkenbaar. Dochtertje is net zo blij met de 5 euro jurkjes van H&M, maar ik vind de mimpi jurkjes fantastisch. Is ook echt een beetje mijn hobby. En de boeken ook!
Mimpi is hier op het moment favoriet. Er zijn zoveel leuke merken, maar Mimpi vinden de meiden ook geweldig, dus dat is een mix van wat ik leuk vind en wat zij leuk vinden. En laatst ging hier in de buurt een boekenwinkel weg, dus die verkocht alles met 50% korting...dan kan ik niet niet naar binnen lopen. (En hoewel ik ze het liefst direct alle boeken gegeven had, heb ik ze weg gelegd voor als we op vakantie gaan en/of voor een regenachtige dag of anders voor met Sinterklaas of kerst ofzo. )
Ik vind een kind vooral verwend als het gaat lopen zeiken en zaniken bij anderen zoals ooms, tantes, buren etc. En als ze geen nee accepteren
Ik ben zelf van huis uit wel echt verwend, wel veel materieel omdat simpelweg mn ouders er niet altijd waren. Maar ook liefdevol verwend zonder spullen. We kregen en kochten alles wat we wilden, of het nodig was of niet. Onze kinderen zijn qua aandacht verwend, ze komen niets te kort. Maar financieel en qua spullen krijgen ze niet alles. Er is gewoon geen geld ( En noodzaak ) voor elke maand een barbie of een doos lego. Daar mag ze best even naar uit kijken. Kleding hebben ze voldoende, zowel merk als geen merk, gekregen als gekocht.
Ik vind mijn kinderen niet verwend, en ik wil ook niet dat ze zo worden dat ze genieten van de dingen die ze krijgen of we gaan doen ipv dat alles maar normaal is. Speelgoed krijgen ze met name op verjaardagen en sinterklaas (veel)of een prestratie bijv zwemdiploma behaald, in de vakanties mogen ze vaak wat kleins uitzoeken. stiften potloden en knutselspul vallen daar buiten en koop ik als het nodig of op is. nieuwe kleding vind ik onder bassis behoefte vallen, dit krijgen ze 2x per jaar heel veel en zo nu en dan koop ik er wat bij omdat ik dat zelf erg leuk vind om te doen. sporten doen ze beide en 1 per keer. vakanties doen we in de zomer 1 week soms ook een zomer niet, heel af en toe en weekendje weg 1x in de 3 jaar Wij gaan minimaal 1x per jaar naar een pretpark, de kids gaan ook met school naar een pretpark of met opa en oma genoeg leuks dus Af en toe sla ik wat groots voor ze in bijvoorbeeld een tablet of een wii, ook hebben ze beide een tv op de kamer maar dat is tegenwoordig ook al normaal
Nou sommige reacties vind ik echt wat overtrokken sorry. Onze dochter en zoon hebben heel veel speelgoed, maar wel veel van hetzelfde zodat er ook echt mee gespeeld/gebouwd kan worden, een houten trein duplo en toet toet auto's voor onze zoon. Ook heeft onze dochter een iPad. Dat wil niet zeggen dat ze hele dagen op de iPad zit. Ja ze is verwend maar dat wil niet zeggen dat ze verwaand is. Ze zeurt vrijwel nooit om dingen en in een speelgoed winkel ziet ze genoeg leuke dingen die ze vervolgens niet krijgt. Ze weet dat als wij nee zeggen het ook nee is en nee blijft. Met Sinterklaas kerst en haar verjaardag kan ik genoeg leuke cadeau's verzinnen. En ik vind het dat aan de ouders ligt hoe het kind reageert. Als zij iets krijgt wat ze niet leuk vind en ze laat dat duidelijk merken dan heeft ze wel een probleem. Wij leren haar dat ze blij moet zijn met alles wat ze krijgt. Klein of groot ze is overal even blij mee.
Oh ja zo herkenbaar. Dochtertje vindt mimpi ook leuk, vooral de driehoekjes haha. Heb dit seizoen bijna de hele collectie (jammer genoeg bijna niet gedragen door het "prachtige" zomerweer). Gelukkig heb ik maar 1 meisje haha.
Een kind raakt niet meteen verwend of verwaand door het vaker krijgen van speelgoed denk ik. Kinderen die heel veel zeuren, en waar ouders keer op keer in meegaan, dat zijn verwende kinderen in mijn ogen. Of het nu om speelgoed, stickers, stiften, een ijsje, een bepaald kledingstuk of wat dan ook is. Ik verwen mijn nichtjes op en top. Ik vind het heerlijk om te zorgen dat we een leuk gevulde speelgoedkast hebben, waar regelmatig wat nieuws ligt. Ik vind het heerlijk om samen met hen te knutselen, een broodje knakworst te eten, of een ijsje te halen. Ook lekker naar de speeltuin of kinderboerderij. Of gewoon een wandeling maken. Als ze bij ons zijn worden ze door ons super verwend. Maar ze zijn absoluut niet verwend of verwaand. En leren ook bij ons, dat hun wil geen wet is. Ze krijgen niet alles wat ze zich bedenken. En leren prima omgaan met teleurstellingen daarin. Het gaat er, naar mijn mening, niet om hoeveel of hoe vaak je ze wat geeft. (en ik vind dat daar alles onder valt, van stickers, tot kleding, ijsjes, pannenkoeken, stiften, stickers, lego, kleurboeken, nieuwe inrichting voor de kamer enz.) Maar de manier waarop. Geef je een kind altijd z'n zin? Dan wordt het verwend/verwaand. Dan leert het niet om om te gaan met kleine telleurstelling. Dat houd niet op bij speelgoed..
Ja, hier ben ik het wel mee eens, en ook met Tuc. Maar soms vind ik het wel moeilijk. Wij hebben 1 kind, en er komt geen 2e. Ik wil echt oppassen dat ik die niet verwen zeg maar. Gebeurt nu al een beetje, maar ze heeft het nu nog niet door, haha. Maar ik wil er wel bewust van zijn dat het niet vanzelfsprekend moet worden dat alles maar kan en mag. Dat ze snapt dat het niet allemaal aan komt waaien, maar dat wij hard moeten werken voor ons geld.
Ja denk wel dat we de kids verwennen .. Dit jaar 2 weken Italië en 2 weken Spanje Speelgoed in overvloed .. Allemaal iPads .. Oudste Zoon iPhone 5 ( mijn oude ) Schuur staat vol .. Maar als ik iets niet kan dan doe ik het ook niet .. En dat weten ze .. Pretparken gaan we ook veel heen .. Grote / kleine .. Deze week hopelijk Dolfinarium .. Afhankelijk van het weer .. Gister terug gekomen uit Spanje 😊
Het echte verwennen laten we aan opa en oma over Ze krijgen bij ons wat ze nodig hebben. Ze vragen eerlijk gezegd ook nergens om, maar daar zijn ze gewoon nog een beetje te jong voor. Het enige wat ik wel geregeld bij koop zijn knutselspullen. Die maken ze echt op en dat vinden ze zo leuk. Verder hebben ze een mix van merk en niet merk aan kleding, niet te veel, niet te weinig. We gaan wel eens een dagje weg. Maar een rondje fietsen in de bakfiets vinden ze ook leuk, dus tja.... ze worden in die zin elke dag verwend
Mijn kinderen worden wel flink verwend, alhoewel ze dat nu natuurlijk nog niet doorhebben. We gaan regelmatig op vakantie, zo is de oudste al in Dubai, Frankrijk (meerdere keren), Oostenrijk, Curacao, New York en Nederland op vakantie geweest. Wij gaan sowieso elke zomer 2/3 weken op vakantie en in het voorjaar wintersporten. Ze krijgen knutselspullen altijd gewoon als het op is en verder regelmatig wat nieuw speelgoed. Ik koop nooit prullen bij de action, maar altijd mooi speelgoed van goede kwaliteit. Qua kleding kunnen we bijna een huis vullen, de kasten puilen uit. Ik koop wat ik leuk vind en dat is bijna allemaal merk. Dit wissel ik af met kleertjes van de Zara en Next. Maar ze hebben echt heel veel. De oudste en middelste hebben een eigen iPad air. Qua sporten is dat nu nog niet echt aan de orde, alhoewel de oudste binnenkort met peuter ballet gaat starten. Wel wil ik graag dat ze gaan hockeyen zodra ze daar oud genoeg voor zijn en dan mogen ze er nog een sport/muziekinstrument bij kiezen. We doen veel leuke uitstapjes als de dierentuin en pretparken. Maar gaan bijvoorbeeld ook vaak naar het bos, de grote speeltuin, musea (allemaal gratis hier) en de kinderboerderij. Dit vinden ze net zo leuk. Ze krijgen hier echt niet alles wat ze willen, maar wel veel. Ze zijn net zo blij met een velletje stickers als een nieuwe loopfiets. Wil graag dat dit zo blijft en ga al vroeg beginnen met duidelijk maken dat alles geld kost en inzicht geven in dat het niet 'normaal' is dat ze zoveel kunnen en krijgen.
Hier 3 kindjes van bijna 3, 5 en 8 jaar. - Nieuw speelgoed krijgen ze voor hun verjaardag (en niet eens van ons) - Nieuwe kleding krijgen ze het hele jaar door wanneer dit nodig is en de oudste mag dit zelf uitzoeken. die heeft een eigen smaak die afwijkt van de onze. - De 2 oudste zitten op zwemles en voetbal. Alleen nu de oudste haar internationale C-diploma heeft wilde ze stoppen dus dan heeft ze alleen voetbal. - Wij proberen 2 keer per jaar kort op vakantie te gaan (een week per vakantie) of 1 keer lang (2 of 3 weken) met bestemmingen overal. Dit jaar disneyland en Italie. - Daarnaast hebben we regelmatig een uitje in NL wanneer mijn man en ik beide vrij zijn en met 3 kinderen kom je al snel op een euro of 200 wat er doorheen gaat per dag en dan hebben we gewoon ons eigen brood mee. - Alleen de oudste krijgt zakgeld. 1 euro voor in haar spaarpot en 1 euro om vrij uit te geven of te sparen elke zaterdag. De andere krijgt zakgeld v.a. groep 3 want dan moeten ze gaan rekenen en zakgeld sluit daar mooi op aan vind ik. Of we ze verwennen? Jazeker want ze krijgen alles wat ze nodig hebben zonder er iets voor te hoeven doen en zien elk jaar een stukje meer van de wereld maar mijn kinderen doen niet verwend dus dat maakt dat we dit zo houden. Zodra wij nee zeggen is het gewoon nee en accepteren ze dit zonder gezeur of drama (uitzonderingen daar gelaten als ze moe zijn haha). Ook hebben ze geen verwachtingen en snappen ze dat dit niet bij iedereen zo gaat en dat papa en mama hard werken om dit zo te kunnen realiseren.
We hebben bepaald geen onbeperkt budget, dus wat dat betreft zijn er hele duidelijke grenzen. Tegelijkertijd vind ik sommige dingen heel belangrijk en daar trek ik dan meteen mijn portemonnee voor. Dan bezuinig ik op iets anders. Het maakt mij dan ook wel trots als mijn oudste liever een half uur fietst naar de zwemplas ipv de auto te pakken omdat het parkeergeld dan gebruikt kan worden voor ijsjes. Ik vind het knap van hem dat hij die beredenering kan maken. Wat andere dingen betreft zijn mijn kinderen echter wel weer aardig verwend. Er staat nu een cake in de oven omdat mijn oudste zo graag wilde bakken. Ze krijgen veel aandacht en tijd van ons. We gaan vaak naar een museum (we hebben allemaal een museumjaarkaart) omdat we het fijn vinden om met zijn allen een dag op pad te zijn en dan iets nieuws te ontdekken. Ik zit wekelijks best lang in de bibliotheek omdat de oudste zoveel boeken nodig heeft. Ze mogen op de bank springen en op bed stoeien. Dus waar ze niet vreselijk verwend worden qua kleding en speelgoed (hoewel mijn huis aardig uitpuilt), worden ze aardig verwend qua ervaringen.
In sommige kringen is hockey de favo sport en wil men graag dat de kinderen dat ook gaan doen. Net zoals al die vaders die willen dat hun zoon gaat voetballen. Mij maakt het niks uit wat ze doen als ze het maar leuk vinden. wij hebben beiden niks speciaals met hockey en voetbal. En je raad het al, een voetballende zoon en na de vakantie ws een hockeyende dochter....dit verzin je toch niet
Haha, hier ook hoor. Ik heb altijd zelf gehockeyd, maar nooit de kids een kant op gepusht. Zoontje zit op voetbal, zijn lust en zijn leven en dochtertje wil straks op hockey.
Jaarlijks doen Wij best veel, en hoewel ze veel mogen doen en kopen zijn ze nog altijd blij met de kleine dingetjes ze gedragen zich in mijn ogen niet verwend en steken anderen ook de ogen niet uit. Ze denken na wat ze doen met "hun" centen en onze uitjes kosten zelden echt (veel) geld Vind ik dat we ze verwennen ? Ja ik denk het wel, ( heb mijn antwoorden in het roze proberen te geven maar zie dat hij niet alles gepakt heeft )
Mijn vriend en ik komen allebei uit een fanatiek hockeygezin. Ik vind het belangrijk dat ze het leren spelen. Ze gaan er dus sowieso op, mochten ze het nou echt afschuwelijk vinden zijn ze er ook zo weer vanaf