Wat is normaal groep 3 gedrag?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door stokstaartje, 25 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Actief achteraan gaan. Ook als het stoeien is loopt het nu uit de hand. Je kind zit nog tot groep 8 in deze klas! Dus een gesprek met de ib er en directeur. Als je binnen enkele maanden geen resultaten ziet zou ik een andere school overwegen. Sommige scholen zijn erg laks met dit soort dingen. Of zeggen veel te doen maar handeen niet.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Jongens zijn over het algemeen fysieker maar dat betekend niet dat ze anderen dan maar ongestraft en onbeperkt mogen pijnigen.

Ik heb dit in groep 2 bij de hakken gehad, ook 1 jongen die heel gemeen deed en slim genoeg was om dit steeds heel geniepig te doen als juf niet in de buurt was. Mijn dochter werd geknepen, geschopt en geslagen. Hij was hierin echt de leider en er waren een paar meelopers. Ben toen regelmatig bij juf geweest maar er zat geen verbetering in, na een aantal weken ben ik doorgelopen naar de directeur (die ook meteen de ib-er ophaalde) en heb mijn zorgen geuit, niet allen voor de 'aangevallen' kinderen maar ook over het feit dat andere ouders onderling begonnen te praten (op een erg negatieve manier) over de pesters.
    Diezelfde middag kregen we bericht dat juf overspannen was en voor onbepaalde tijd ziek en dat ze een andere juf kregen.

Deze juf had de zaken snel en kordaat onder controle, niet dat er niets meer gebeurde maar het werd allemaal wel meteen aangepakt en er stonden 'straffen' op bepaald gedrag.

Ondertussen zitten ze in groep 4, mijn dochter moet nog steeds niet weten van deze jongen en soms gaat het nog wel eens 'mis' maar de juf zit er nog steeds bovenop

3. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    Mijn zoontje zit pas in groep 2, maar ook daar zijn de jongens erg physiek. Voor mij is dat echt wennen, omdat hij enig kind is en hij thuis geen interactie heeft met een broer of zus.
    Ook ben ik overblijfmoeder en eerlijk gezegd, is het soms heel lastig te zien, wie nu wat doet. Ze zijn er op sommige dagen continu aan het trekken, duwen, vastpakken, soms best hardhandig, en niemand kan stoppen, ze gaan maar door. Denk toch dat ze op die manier de rangorde willen bepalen.

Mannen reageren daar zeker ook heel anders op dan vrouwen. Vrouwen zijn misschien beschermender, ze gaan er sneller tussen, bij mannen mogen ze het misschien meer uitvechten.

Last was ik toevallig in de klas, toen de kinderen van het buitenspelen naar binnen kwamen en toen vroeg de juf aan alle kinderen, hoe het buitenspelen was gegaan. Duimpje omhoog, duimpje in het midden en duimpje omlaag....dat vond ik wel een goede aanpak, want misschien ervaren de jongens het gestoei niet als vervelend.

Anders is het als steeds dezelfde kindjes de pineut zijn. Dan moet er echt iets gebeuren.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wild spelen/stoeien is wat anders dan vechten, pesten en uitschelden.
    Met het eerste heb ik geen moeite, zo zijn jongens gewoon vaak, de mijne ook. Opzettelijk pijn doen en elkaar uitschelden wil ik niet hebben.

5. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Ik heb ook een heel lief en zacht mannetje hij wordt binnenkort 7 jaar en zit ook in groep 3.

Het taalgebruik is niet zo erg bij ons gelukkig maar, maar wel merk ik dat hij wat grenzen aan het opzoeken is, hij is wat brutaler eigenlijk naar ons toe, hoor geregeld nee doe het zelf of ja maar, of nou en. Ik moet er stiekem wel een beetje om lachen maar dikt doet die op school niet. De juf gaf aan dat het veel gebeurd in de vertrouwde omgeving dat ze dat gaan doen.

Slaan en schoppen zijn bij ons een paar kindjes die het steeds doen, onze zoon wordt ook wat fysieker maar niet gemeen gelukkig wel zitten ze allemaal de hele dag aan elkaar te plukken.

(hij zit in een klas van 34 trouwens)

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Stoeien wordt hier wel bijna dagelijks gedaan, maar elkaar pijn doen niet. Wanneer het kindje dat door iemand anders pijn heeft (door schoppen, slaan ed) en ze gaan zelf niet naar de juf doet iemand anders dat wel. Dat heb ik tenminste een paar keer gehoord van mijn dochter. Ze spelen vaak met 3 groepen 3 en 2 groepen 4 buiten..

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Direct na de vakantie in gesprek gaan, misschien alvast punten op papier zetten om niks te vergeten. Het klinkt echt niet als normaal stoei gedrag. Leuk gezellig over de vloer rollen achter elkaar aan rennnen is heel wat anders dan slaan schoppen en dreigen in het geniep.

Hoe is de rest van de school? Ze hebben vast niet nog een groep 3. Ze zullen dan toch echt actief wat moeten veranderen voor ik hem terug naar school zou sturen.

Als ze te weinig ondernemen zou ik in gesprek gaan met je zoontje, hij is nog erg jong en wat zou hij zelf willen, blijven in deze klas of liever naar een andere school.

Deel Deze Pagina