Ik woog voor de zw iets van 58-59 kg bij 1,65 m en ben 13 kg bijgekomen. Maar 3 maanden na de bevalling woog ik weer 59 kg zonder te sporten, wel bv gegeven, ik weet niet of dat erbij heeft geholpen.
Ik ben 39 weken vandaag en ik ben in totaal 30 kg aangekomen! Ik hoop zo dat het er allemaal weer af gaat want vind mezelf echt verschrikkelijk zo. Ik eet verder gezond, brood en fruit en af en toe een koekje bij de koffie maar verder snoep ik weinig tot niet. Voor ik zwanger werd kon ik eten wat ik wou en woog ik 62 kg bij 1,72m. Als ik in ieder geval maar weer op 65 terugkom dan ben ik tevreden. Ik heb wel nog steeds veel vruchtwater en ik hou ook vocht vast maar je weet niet hoeveel in kg dit alles is. Ga iig wel borstvoeding geven dalijk, dus hopelijk.......
Ik woog voor de zwangerschap 61 kilo bij 1.75. Nu zit ik op 70,5. Dus 9.5 kilo er bij. Ik ben nu 36 weken zwanger. Ik schrok toen ik de 70 op de weegschaal zag. Had niet gedacht dat ik de 70 te boven zou gaan. Nu weet ik wel dat het helemaal niet veel is en dat ik er vast nog wel een paar kilo bij ga krijgen maar goed. Hoop maar dat het na de zwangerschap weer verdwijnt. Ik ben wel sinds week 24 weer 1 X per week aan het sporten. Tot week 24 kon dat niet ivm m'n buikoperatie.
Verschilt heel er per zwangerschap. Vorige 2 zwangerschappen was ik ong 20 kg aangekomen maar toen at ik ook veel. Deze zwangerschap ben ik pas 3 kilo aangekomen en bijna 33 weken zwanger. Maar komt vast ook Door de zwangerschapsdiabetes. Ik ben nu veel bewuster bezig met wat ik eet . Eet nu eigenlijk alleen dat wat ik nodig heb zonder " extraatjes " en ben nu ook veel gezonder aan het eten .
Ik ben 39 weken zwanger en 11 kg aangekomen vergeleken met voor mijn zwangerschap. Daar ben ik heel tevreden mee. Zeker als de borstvoeding straks 'gewoon' lukt zou ik geen probleem moeten hebben om snel weer op mijn oude gewicht te komen. Behalve dat ik goed gelet heb op voldoende groente en fruit eten ben ik geen etentje uit de weg gegaan en heb ik regelmatig gesnoept.
Probeer je er niet al te veel druk om te maken, het gaat toch bij iedereen anders.. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vond het ook vervelend en het lukte me niet altijd om het echt in de hand te houden. Mijn eerste zwangerschappen beide keren 15 kg aangekomen en het is er ook makkelijk weer af gegaan (niet eens bv gegeven) Nu voor de derde keer zwanger dus ik hoop dat t weer zo gaat Een goede tip vind ik (ergens gelezen) : je hoeft niet aan alle 'eetkicks' toe te geven, dat doe je normaal ook niet. En als je redelijk normaal eet kun je ook nog kilo's aankomen door bv vocht vasthouden. Volgens mij kan het ook verschillen per persoon wanneer je het meeste aankomt; de ene groeit het meest in de eerste maanden, de ander juist weer wat later. Veel succes en geniet vooral lekker van je zwangerschap
Voor mijn zwangerschap begon ik met 53 kg.. Bij 32 weken woog ik al 71 kg en moest toen op dieet. Na de bevalling was het niet meteen eraf helaas.. heb toen 2x in de week gesport en dat was het zo een beetje.
Ik was met 18 weken 6 kilo aangekomen. Van 65 naar 71 kg. Nu 22 weken zwanger en geen idee hoeveel ik weeg haha! Toch maar eens een weegschaal kopen misschien. Als je normaal eet, niet meer of minder als normaal, lekker gezond. Beetje wandelt, zwangerschapsyoga? Zwemmen? Beetje fietsen? Komt het vast wel goed allemaal. Alle zwangerschapskilo's die je er niet aangevreten hebt met ongezonde dingen als snoep, chips en frisdranken. Die zijn er vast zo weer af. Ik ken mensen die waren over de 20 kilo aangekomen, nu weer hun eigen slanke figuur terug. Niet onzeker zijn, je bent zoals je bent, niet vergelijken met een ander.
Ik heb nog nooit van mijn vk gehoord dat het toenemen van gewicht ook iets met je BMI heeft te maken...dus dat zou ik sowieso met een korrel zout nemen. Voor de zwangerschap was ik niet de slankste en zelfs een BMI van rond de 35. In het begin kwam ik nauwelijks wat aan. Ik was allang blij, want ook is was bang dat ik veel zou gaan aankomen, zeker omdat ik al zwaarder ben/was. De vk gaf aan dat 12 kilo gemiddeld is en dat het zelfs goed is om aan te komen. Inmiddels zit ik nu op 33 weken en totaal nog maar 10 kilo aangekomen. En waar die kilo's zitten, is mij een raadsel. Ik heb een zeer bescheiden buik en pas mijn kledingmaat nog prima. En ik laat echt niks staan. Zoals het er nu naar uit ziet, zit alles bij de baby (die is wel wat groter), vruchtwater en placenta. Dus ik ben dan ook benieuwd of ik straks na mijn bevalling zelfs onder mijn startgewicht kom.
Ik kwam in de eerste vier weken ook vier kilo aan, ondanks het vele overgeven. Daarna is er heel rustig nog twaalf kilo bij gekomen. Denk ik, want met 79 kilo op de teller vond ik het mooi geweest en heb ik niet meer gewogen.
Volgens mij was ik rond de periode van 21 weken ook zon 7 a 8 kilo aangekomen hoor! Ik begon op 57 kilo, best slank dus, nou nu niet meer..... Ben donderdag 38 weken zwanger en +17 kilo nu. Stond ik zelf van te kijken en anderen ook, maar het is niet anders. Ook veel vocht denk ik, want mijn voetjes/enkels/benen zijn aardig opgezwollen. Ik let op mijn eten, zorg dat ik mijn groente en fruit eet, maar daarnaast ben ik ook wel meer gaan snoepen (dat taartje laat ik nu niet meer staan)! Maar zeker niet buitensporig veel. Het hoort er gewoon bij denk ik. Nouja maak me er nu ook niet meer zo'n druk over, eerst maar eens bevallen...!! En mensen om mn heen zeggen, wat ben je slank zwanger (omdat mijn buik erg van voren zit, van achteren zie je het nauwelijks) dusja..ach
Ik was 26 kilo aangekomen ! Nu weet ik wel dat ik dat de tweede zwangerschap niet laat gebeuren. Tja, eten voor 2 he! haha...
Ik ben bij mijn eerste 26 kilo aangekomen, bij mijn tweede 24. Maar ik heb dan ook wel heerlijk gegeten en gesnoept en het er daarna in 9 maanden weer allemaal af gekregen. Ik heb bij allebei m'n zwangerschappen helemaal geen last gehad van spugen of misselijkheid...ik kreeg juist honger als een beer!! Dat zal er ook wel deels mee te maken hebben gehad.
Eerste zwangerschap 8-9 kilo aangekomen. Heb toen in week 33 buikgriep gekregen, ging toen 3 kilo af die er amper is bijgekomen. Op 38 weken bevallen. Zwangerschap twee ben ik dertien kilo bijgekomen, waarschijnlijk iets meer. Na een bepaald punt wou ik niet meer op de weegschaal gaan staan Nu 6,5 aangekomen, 24 weken zwanger...
Heb ook een lijstje gezien wat je standaard aan diverse onderdelen zou aankomen gezien en ik meen dat je dan op 12-13 kg uit zou komen. Hier 12 kg aangekomen maar als ik dat lijstje pakte en corrigeerde met het geboortegewicht van dl kwam ik ergens een 1/2-1 kg tekort. (Had dus meer moeten aankomen) Volgens mij was mijn aankomen dus redelijk "normaal".
Ik was (met bijna 42 weken) 15 kg aangekomen. Na 6 weken was er 13 kg af. Nu, na 6 mnd, zit ik weer op mijn startgewicht.
ik ben nu met 29 weken zown 9-10 kilo aangekomen. Vind dat opzich best wel netjes. Maarja kheb nog zown 10 weken te gaan dus er zal vast nog wat bij komen.
Ik was bij luc totaal 10 aangekomen geloof ik, kan ook 11 zijn, weet het niet meer precies. Nu ben ik bijna 9 kilo aangekomen, en ik eet echt niet veel. Indicatie: Ochtend: Groene smoothie met spinazie en sinaasappelsap. Bakje yoghurt met lijnzaad en zemelen 2 volkorencrackers met kaas 2 glazen melk. 10 uur: appel/kiwi/mandarijn Middag: 3 bruine boterhammen met ham, ei, tonijnsalade etc 2 bekers melk 16 uur: Liga/appel/banaan/eitje Avond: Elke avond groente vlees aardappels. Ik eet niet heel veel want ik zit heel snel vol. Tussendoor drink ik de hele dag water, ruim 2,5 liter. Dus snoepen? Nee. Volproppen? nee, Ongezond eten? Nee. Woog 58 in het begin en nu 67. Tis niet anders. Ik zie het er ook niet echt aan af in de spiegel eigenlijk.
Ik ben morgen 18 weken zwanger. In de eerste twee maanden ben ik 3 kilo afgevallen en er is (nog) niks bijgekomen