Wij hebben van mijn schoonouders een heel groot zwembad gekregen, intex. Met opblaasbare rand, de grootste, 366 doorsnede, =/- 5500 l water. Met pomp, staat bijna continue aan. Hij staat nu en we zijn er al super blij mee!! Maar ik snap echt niks van het onderhoud... belangrijk is om te weten dat we regenwater hebben gebruikt. We hebben nl een put met kraakhelder regenwater dat gratis is. (heb ergens gelezen dat leidingwater beter was achteraf maargoed). Dit hebben we erbij gekregen: - Melpool mini tabletten chloor. - melpool qac (tegen algengroei) - Poolpower mini: 20 g tabletten voor desinfectie en algenbestrijding. - Melpool spul om de ph waarde te verlagen. - teststrips Nu snap ik de chloortabletten al niet, zijn 2 verschillende merken. Is de melpool dan enkel chloor? En de powerpool chloor tabletten voor chloor én algenbestrijding? Wat dus betekent dat die laatste 2 in 1 is en ik de melpool qac dus niet nodig heb? Verder lees ik nog iets over alkaliniteit (ook op de teststrips). Kan iemand me in eenvoudige tal uitleggen hoe het werkt want ik snap er geen snars van via internet...? Kortom; ik wil er graag zuinig op zijn zodat we er veel plezier van hebben, maar het moet niet te moeilijk en ingewikkeld en pietluttig zijn qua onderhoud. Ik zoek dus iemand die me vooral de basisdingetjes kan zeggen die echt noodzakelijk zijn om te doen.... Alvast bedankt!! Groetjes Female
Ervaring met regenwater en water uit put is hier niet zo goed.. water werd snel troebel en begon te ruiken ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Pool Power hier kan je precies lezen wat je het beste kan doen