Als wij uit elkaar gaan gaan de kinderen ieder weekend naar papa, van vrijdagavond tot maandagochtend. Mijn jongste slaapt ook slecht ergens anders maar als dat ieder weekend is wennen ze er wel aan.
Klopt, vooral bij hele kleine kinderen is regelmatig papa zien van groot belang. Hier wou ex het niet, heb het hem wel aangeboden. Naarmate de kleine ouder wordt is het ook makkelijker om de kleine dan op te halen, bij papa eten en misschien ook daar slapen. Maar 1x in de week papa laten eten is een goed middel om te kijken of papa dat uberhaupt wilt, door de weeks een avond aan de kleine besteden. Mijn zoontje is 2 en heeft totaaaal geen moeite meer met het feit dat hij zijn vader 2 weken niet ziet en dat had hij in het begin wel heel erg want hij was gewoon zo jong. Bij moeder eten 1 dag in de week is dan wellicht beter voor de band van een jong kind met de vader.
Hier is ond zoontje elk weekend bij zn vader Doordeweeks is dat niet mogelijk nl En zijn vader eet 2 dagen in de week bij ons En nee dat is niet altijd leuk.. Maar dan heb ik pech ik heb zelf de keus gemaakt om uut mekaar te gaan en daar hoort ook jezelf opofferen bij Ik wil dat ons zoontje ook een goede band heeft met zijn vader
Kijk als dat bij jullie werkt hartstikke fijn maar ik heb heel veel voorbeelden gezien in mijn omgeving waar het heel veel spanningen gaf. Daardoor werd de situatie ook voor het kind niet duidelijker. Ik wil zelf absolute niet ieder weekend bij papa dan is de kans dat je een hele kromme verhouding krijgt groot. Papa doet ieder weekend leuke dingen en mama ik dus mag het doordeweeks allemaal regelen. Een heeft dus geen tijd voor leuke dingen.
Mijn schoonzusje heeft om die reden haar zoontje 2 weekenden bij zijn vader, en dan een weekend bij haar. Ritme van 3 weken dus steeds.
Mijn stiefdochter was eerst elk weekend hier , ene week vrijdag op zaterdag en andere weekend tot zondag. Dus elke week. Zelf heb ik dit als fijn ervaren voor het kind. Ze hoefde niet om de week naar papa maar zag haar elke week. Soms ook doordeweeks een dagje. Ondertussen woont ze hier zo goed als dus is niet relevant meer Ik heb niet alles gelezen maar je kindje went er wel aan echt wel, en later is ze er blij om dat ze papa ook altijd bij der heb gehad.
1 dag mee laten eten zie ik niet zitten. Ik heb geen zin om hem verder nog te spreken buiten ons kind om. Waarschijnlijk is het nu wel definitief dat we gaan scheiden, we hadden afgesproken dat hij haar voorlopig een dag in ieder weekend ophaalt. Omdat ze pas net weer een beetje redelijk slaapt wil ik de rust en regelmaat erin houden. Daar gaat hij mee akkoord. Alleen nu komt het probleem: we verschillen van mening over de weekenden dat hij haar krijgt over een poos. Ik heb gezegd 2 weekenden per maand, dus om de week. Dat is prima. Maar aangezien hij op zaterdag tot 12 uur werkt heb ik gezegd je kan haar dan zaterdags ophalen want aangezien ik toch thuis ben vind ik het onzin dat mijn kind naar een oppas gaat. Maar hij gaat hier niet mee akkoord, hij wil nog liever haar dan vrijdags ophalen, zaterdagochtends voor het werk weer brengen, en dan na zijn werk weer ophalen Had gehoopt dat we dit normaal zouden kunnen regelen.
Denk dat hij wel moet doorhebben dat zijn kind bij hem hebben niet alleen gaat wanneer hem het uit komt, je bent geen oppas voor hem..
Ik zou zeggen, of je haalt haar op zaterdagmiddag na je werk of je zorgt zelf voor oppas voor zaterdagochtend. Bijv ouders/broer/zus ofzo. Is voor de kleine ook leuk. Het moet niet zo zijn dat jij maar klaar moet staan op de momenten dat het hem niet uitkomt. Dat komt jullie kleine ook niet ten goede. Vaste afspraken, of heel weekend om de 2 weken, of 1 nacht en dag per weekend.
Ja, hij zal bij zijn moeder in gaan wonen en wil dan de kleine bij oma laten. Prima, ware het niet dat oma ''overal'' last van heeft. En mijn meisje oma niet zo heel leuk vind om uren bij te blijven. Ze kan niet veel, heeft altijd overal last van en laatst toen ze even oppaste zei ik dat ze nog een luier moest en kwam ik terug en had ze geen luier gedaan omdat ze zo ''wild'' is en ze bang was dat ze ging huilen.
Ik zou dan ook niet zo happig zijn op vrijdag al naar papa toe, als het structureel zo is dat hij er zaterdagochtend niet is. Dan liever uit zijn werk haar ophalen en evt tot maandagochtend? Vrijdags ophalen, zaterdagochtend terug naar jou en dan uit zijn werk weer naar hem, lijkt me voor een klein kind wel heel veel gewissel namelijk...
In het begin van mijn scheiding van mijn lat toen had ik alleen de oudste nog en,. Was de omgangsregeling als volgt. Om de twee weken werd hij na het werk van zijn vader op gehaald (zaterdag)tot de andere dag zondag. Langer kon niet vang wegen zijn werk. En in de vakantie.s zou hij hem een week hebben per jaar. Meer kon niet nu hadden wij het ( geluk dat we soepel waren en we in de loop de jaren een lat verhouding hebben ontwikkeld waar door het zien van vader makkelijker was dan als je helemaal van elkaar af bent en gaat). In heb begin vond ik het wel moeilijk. Je leest ook hier weer ideale omgangsregelingen en dat vader ook maar veel zorg taken over moet nemen. Zo heb ik het nooit ervaren. Ook al zou ik positief geweest zijn over meer omgang. Het was niet haal baar. In verband het werk van Lat. Dat voelde wel eens on eerlijk. Van je hebt rechten en plichten als ouder. In mijn geval heb ik toen en nu nog vaak het gevoel ( papa pret) en mama is overal verantwoordelijk voor! En ook al hebben wij nu een lat ( op een goede basis) soms steekt het mij wel eens. Hij de lusten ik altijd de lasten. Maar ja als er kinderen bij betrokken zijn. Dat moet je heel veel op je tanden bijten ben ik van mening. Hoe lastig je het als moeder eigenlijk ook vind.
Nou ik vind niet dat hij niet mee wil werken. Voor jou is het sowieso vervelend dat je je dochter 2 weekenden in de maand moet missen. Dat hij haar vrijdag wil ophalen, snap ik wel. Dat jij niet op die zaterdagen zijn oppas adres wil zijn, snap ik wel. Dat jullie dochter dan bij haar oma blijft is denk ik niet zo'n ramp aangezien het om 2 dagen in een maand gaat. Toch vind ik dat hij wat meer mag gaan kijken naar wat hij met die werkdagen kan. Het gaat maar om 2 dagen in een maand
@ Alamea: Ik vind het nogal wat dat je vind dat Chila het goed moet keuren als vaders haar kind naar de opvang zou brengen. Ik zou dat ook absoluut niet goedkeuren, aangezien ik vind dat een kind bij mensen moet zijn die van het kind houden, (waar mogelijk natuurlijk) Gelukkig hebben mijn man en ik op dit moment dezelfde ideeen over de opvoeding en hebben voor de geboorte het zo weten te regelen dat we ieder 3 dagen alleen met haar zijn (ander is dan aan het werk) we hebben onze verbazing over omgangsregeleningen ook wel eens met elkaar besproken. als het gaat over "als we ooit uit elkaar zouden gaan" willen wij het hetzelfde houden als nu, dat houd in dinsdag bij mama, woensdag bij papa, donderdag bij oma, vrijdag en zaterdag bij mama en zondag maandag bij papa. Hoop natuurlijk dat dit nooit nodig zal zijn, maar we zouden het elkaar wel heel moeilijk maken als we het niet zo zouden doen. Daarnaast zou ik het fijn vinden om elkaars "oppas" te zijn en dat daarna in overleg met elkaar besloten wordt wie op het kind gaat/mag passen. Ik ben een tijgermama die tot nu toe maar 3 mensen op dochter heb laten passen.
Ik vind het onzin dat ze naar oppas gaat zoals oma, tante oid terwijl ik, haar moeder, gewoon thuis ben. Dan haalt ie haar wat mij betreft op nadat ie smiddags klaar is met werken.
Als je goed leest, dan heb ik dat in het begin toen ook zo opgelost. Alleen dan in de twee weken niet elk weekend. Lat tja had toch ook ( recht op een dag rust en voor zich zelf). Je kunt denk het beste een soepele regeling samen nemen en het gewoon per week of per maand samen bekijken wanneer en wat wanneer extra enzo. Lat nam zoon met oud en nieuw vaker( vond ik wel heel jammer maar ja dan had ik hem weer meer met de kerst.
Ik ben absoluut van mening dat een vader evenveel recht oo zn kind heeft als moeder en dat die band ook ontzettend goed voor de kinderen is. Maar ik zou er ook nooit mee akkoord gaan als mijn kinderen in het weekend naar hun vader gingen als hij daarin ook nog moet werken. Dan kan zeker zo'n klein kindje gewoon beter bij mama zijn. En na het werk opgehaald worden.