Kreeg vandaag een lekkere mededeling. De BSO is binnenkort gewoon dicht vanwege een studiedag. Zoek maar uit hoe je die middag opvangt, en dan ook nog studiemiddag die dag op school. Dat wordt weer een middag vrij nemen. Iemand zo iets al eens mee gemaakt?
Wanneer moeten ze dan??? 's Avonds? In het weekend? Nee, zelf niet meegemaakt, maar ik zou er geen probleem van maken.
Ik zou verwachten met zo'n grote organisatie dat ze de leiding in twee groepen splitsen en met inval erbij de boel draaiend houden in plaats van de boel dicht gooien op een van de drukste dagen van de week.
Hier doen ze het ook...meestal op een vrijdag. Je zou idd verwachten dat in deze tijd daar toch wat beter over na zouden denken. En een goed voorbeeld geven.. Hoeveel ouders willen niet vlak voor een vakantie kindjes op vrijdag maar wat graag smiddags thuis hebben. Maar dat kan dan weer niet
Hier zijn ze ook dicht, stond ook een keer voor zo'n verassing. Werd mij verteld, dat een studiedag niet onder vakantiedagen valt. En je speciaal voor deze dagen een dagkaart moet invullen, dan worden de kinderen geplaatst in de wel geopende bso.
Op het kdv van mijn jongste zoon hebben ze 1 x per jaar een studiedag, deze wordt wel ruim van te voren aangekondigd, zodat je 'iets' kunt regelen. Er wordt wel een ruildag aangeboden. Wat ik wel krom vind is dat je die dag wel moet betalen, ook als je geen gebruik maakt van de ruildag...
Dat was bij ons onder de oude organisatie ook. Nu vallen studiemiddagen gewoon onder de normale dagen en hoef je niet extra te betalen. Enige vereiste is dat er dan wel minimaal 6 kids zijn. Meestal al alleen van onze school genoeg, maar het is hier zo geregeld dat de scholen regelmatig tegelijk zo'n studiemiddag hebben.
Wees blij dat ze het samen doen met de studiedag op school, hoef je maar 1 keer vrij te nemen. Het is maar 1 dagje, plan wat leuks en geniet. Hier hebben we in juni 1 week vrij van school, studiedagen opgespaard. Lastig want bso niet beschikbaar. Ik geef er dan ook maar een positieve draai aan, we gaan die week lekker vliegen naar de zon. Lekker goedkoop buiten de vakanties.
Ik ken dit wel van het kdv (werd altijd maanden van tevoren aangekondigd), op het bso nog niet meegemaakt, maar zou het niet gek vinden als ze dat ook af en toe doen. Als je het lang genoeg van tevoren weet, is er wel iets op te verzinnen toch?
ik heb het nog nooit meegemaakt en ik werk op een bso misschien dat ze het juist samen met school doen zodat ze 1 lijn trekken en hetzelfde reageren op de kids zodat het extra duidelijk is voor de kids. oja mijn ervaring is dat studiedagen juist minder druk zijn met minder kids. omdat je er vaak extra voor moet betalen. ook zo bij mijn organisatie. groetjes wendy
@ Jomy: nu ruim van te voren omdat ik het lijstje met studiedagen van school inleverde. Moet je bij ons vroeg mee zijn anders krijg je een paar dagen van te voren nog te horen dat ze te weinig kids hebben. @Miss Geul: wij betalen niet meer extra voor studiedagen van school. Was bij de ouder organisatie wel, maar sinds de overname dit jaar door een groot, landelijk bedrijf niet meer. Zijn met dat soort middagen nog best veel kinderen die dan een lange middag komen. M'n baas (en die van mijn man) ziet met aankomen dat ik al die donderdagmiddagen extra vrij wil hebben. Zo toereikend zijn mijn vakantiedagen nu ook weer niet.
ik vind het eigenlijk een beetje raar dat je erzo op reageert, die ene dag wat maakt hetuit.. Geniet er van.. Jammer de bammer van een vrije dag geniet er van met je kids maak er een leuke dag van inplaats van je zorgen maken over opvang.. Ze zijn dr vaak genoeg voor de kids dus die ene dag
Ik zou hier ook niet vrolijk van worden. Gelukkig heb ik een kdv wat studeert buiten de openingstijden. Ik kan namelijk niet zo makkelijk vrij nemen. Dan moeten mijn collega's extra komen werken. Tja, dan ben je spaarzaam met het opnemen. In de schoolgids had ik al gezien dat de school wel studiedagen heeft. Gelukkig voor mij vallen die toevallig op de dagen dat ik toch al vrij heb. Ik studeer (vanwege mijn werk) ook. Daar hebben mijn klanten geen last van. Mijn collega neemt dan mijn werk over. Is ook een optie. Zou mijn inziens ook een optie voor kdv's en bso's zijn.
Tuurlijk, maar moet dit ten koste van de klanten? Je kunt er ook voor kiezen om een half team tegelijk te scholen (dan kan de andere helft werken). MOet het hele team in een keer geschoold worden, dan kan dat mi in de avond of in het weekend. Niet leuk voor het team, maar ze krijgen er voor betaald. En de klant die zorg afneemt, betaald voor de dienst die hun leveren.