peuterstreken...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door linda26, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Jullie peuters halen vast ook een hoop streken uit waar je in eerste instantie boos om wil worden maar als je een paar seconden wacht ook wel weer stiekem om moet lachen...
    Lijkt me grappig om de streken van andere kids eens te lezen.

Bij ons worden bv regelmatig wc rollen uitgerold.

tafels worden "geschilderd" met jam

En van de week zat ie in bad, ik zat even 10 sec. met m'n rug naar hem toen en meneertje zat een hele shampoofles leeg te knijpen in bad ;)

Wat vreten die van jullie zoal uit?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Helpen met de vaat (er zijn al 2 borden, 2 zeepdispensers (steen), 1 beker en 3 glazen gesneuveld)

Schoonmaken (met shampoo of vergelijkbaar spul) de vloeren en muren van toilet en badkamer schoonmaken

Kleuren... het liefst op grote witte oppervlaktes (doet mijn zoontje (nog) niet maar mijn neefje heeft prachtige muurschilderingen gemaakt!)

Zusje helpen (met eten (ook toen ze 2 maanden was!), verplaatsen (trekken aan één arm), tillen (hellup!) etc etc

De WC rollen en de jam zijn erg herkbaar...

Oja.. even de auto wegzetten... oftewel met je sleutels aan de haal!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, die zoon van jou heeft een Napoleon-complex zeker! ;) :D
    Lachen!

Hier idd ook herkenbaar, die shampooflessen, tekenen op de muren, kasten op d'r kamer leegtrekken als ze niet moe is en dus niet slaapt, (er zitten nu elastiekjes om de deurknoppen :)).

Verder: de poes eten geven, (lees: een hele kilozak boven het bakje omkeren :D).
    Bloemen water geven, (hele gieter leeg tijdens het loopje van de keuken naar de kamer. Gieter staat nu buiten haar bereik :D).
    En nog wel meer, waar ik even zo niet meer opkom...
    Kom ik nog wel even melden als ik het weer weet :D

4. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Die van mij is officieel nog geen peuter, maar vreet al genoeg uit :D

Op tafels klimmen, mandarijnen uit de schaal pikken en ze opeten met schil en al omdat ze ze zelf nog niet kan pellen.
    In het tuitje van haar beker knijpen en die over de kop houden omvervolgens in de plas te springen.
    Waxinelichtjes eten:$
    Haar eten selectief uit het bord pikken en dit vervolgens op de grond gooien omdat ze er geen zin in heeft.
    Boven op de rugleuning van de bank balanceren.
    Cd en dvd's uit de bakken trekken.
    Alle kussens van de banken trekken (incl zitkussens en rugleuningen)
    Lade van haar kledingkast leegtrekken.
    Kattenbrokjes eten.
    Met krijtjes op de muren tekenen ipv op het krijtbord, ze krijgt nu alleen nog witte krijtjes, dat zie ik toch niet op mn muren ;)

Kan zo niet meer bedenken, maar komt vast wel weer wat in me op.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    heb het nog maar 1x mee gemaakt, toen had ze een potje sudocreme uit haar toilettas gepakt en dr eigen onder gesmeerd.
    verder heeft ze nog nooit wat uitgevreten eigenlijk.
    tot nu toe is ze een braaf meisje.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    net een ´hele leuke´ (kon wel janken).. terwijl ik haar broertje aan het ontdoen was van zijn luier en kleren omdat hij zich helemaal ondergepoept had: Emmer pakken -> keukenkraan opendraaien -> kraan per ongeluk teveel naar achter duwen zodat er op dat stukje aanrecht water aan het stromen was net achter de gootsteen -> hele aanrecht ondergelopen, bestekla vol water, gootsteenkastje vol water en de vloer vol water.. :(

Verder met watervaste stift op de muur tekenen, s'ochtends om 6 uur mama's makeup tasje vinden en zichzelf ondersmeren met mascara, haar broertje bekleuren met stift, toiletrol in de wcpot, poepen in mijn kledingkast, vloer insmeren met sudocreme..

leuk he die peuters :D

7. Moon28

Moon28 Niet meer actief

:D:D:D:D:D Hillarisch!

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik geloof dat Robyn best een brave meid is
    Robyn heeft een keer op een kastje getekend met potlood (thank god, kon het er zo afhalen), en ze is wel eens (bewust) met haar drinken aan het knoeien.
    Wat ze wel wat vaker heeft gedaan is de kattenbrokjes in het waterbakje gooien, maar toen was ze nog lang geen peuter.
    Dat was het eigenlijk wel. Kasten laat ze meestal met rust, of ze speelt alleen met het deurtje/laatje. En de shampoos enzo staan op een hoogte waar zij niet bij komt.

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Wij hebben het kastdeurtje met de schoonmaakmiddelen emt zo'n haakje kindveilig gemaakt. Op een gegeven moment is het erg stil in de keuken, kom ik kijken, is hij met het deurtje open op de haak zijn hand ertussen door aan het steken om zo toch de glassex spuit te pakken, want hij wil schoonmaken. Theedoek had hij al, alleen de spuit nog....
    Hij is ook geobsedeerd geweest door peper en zout. Dan wilde hij hij helpen en de hond wat peper op zijn eten gooien. Ik zei dat het niet mocht en zette de peper weg, even later hoor ik gebrabbel over stoel en trapje en besteedde er geen aandacht aan. Tot ik in de keuken kwam en hij rustig zijn stoel uit de kamer had gehaald om bij de peper te kunnen.
    Verder zijn bed afhalen als hij niet wilde slapen, maar afgelopen week was hij erg aan het mopperen in zijn bed en hij begon te huilen.. Ik denk dat is gek. Ik wachtte nog een minuutje maar het klonk echt verdrietig, dus ik ren naar boven....
    Ligt meneer onder zijn matras hoes en kon er niet meer onder uit! Maar ik kon niet terugvinden waar hij eronder was gekropen, want alle kanten zaten nog onder de matras!! Hij was wel erg geschrokken!

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa is bezig zindelijk te worden en ze wilde laatst smiddags naar bed (wil bijna nooit meer).
    prima, alyssa luier aan en naar bed maar ze wilde toch niet slapen en ging op dr kamer spelen.
    ongeveer een uurtje later hoor ik alyssa roepen en toen ik op dr kamer kwam had ze zichzelf uitgekleed en zelf kleren gepakt (we hadden pyjama dag).
    de hele kamer lag vol met kleren en tot overmaat van ramp had ze ook nog geplast dus kon ik nog een redelijk deel van de kleren opnieuw wassen.
    nu dus gewoon weer de kast op slot en het potje op haar kamer.

ik was best boos toen ik bij dr kwam en de puinhoop zag maar nu kan ik er om lachen.

liefs doris

11. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    :D:D:D:D Briljant al die peuters!:D:D:D:D

Hier is mijn zoontje vooral erg aan het onderhandelen op het moment.

zoontje: "Mag Sam een chippie?"
    ik: "Nee, chippies mogen alleen in het weekend"
    zoontje: "Mag Sam dan tum-tum?
    ik: "Dat is goed, dan krijg je 2 tum-tummetjes"
    zoontje: "Ik wil er vier!"
    ;)

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Wc rollen af rollen is ook erg in hier. in de Vensterbanken klimmen als ik even niet in de buurt ben. "schilderen" met eten op het tafellaken. Shampooflessen leegknijpen onder de douche (als mama even niet oplet) met als resultaat een douche vol schuim... en mama kan weer nieuwe shampoo halen ;) teveel streekjes om op te noemen eigenlijk. maar er moet ook wat inzitten toch? ;)

13. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Heb een lekkage in de badkamer, dus met tanden poetsen wil ze in de plassen stampen (geef haar eens ongelijk..)

op de vensterbank klimmen zodat ze de speeltuin kan zien, en dan langs de rugleuning van de bank naar beneden glijden.

op bed springen

Alle kattenbrokjes laten zwemmen in het waterbakje

De kat opsluiten in de wasmachine (zit een kinderslot op de knopjes :D)

Op de eettafel klimmen om de lamp aan en uit te doen.

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    *check* deze hadden wij vanochtend nog.
    En daarna heel trots: "kijk mama! zwemmuh!"
    Ja kind, geweldig, zo'n bak vol zwemmende kattenbrokjes ;)

15. groenling

groenling Lid

15 jan 2009
    60
    0
    0
    Haha leuk al die dingen te lezen.

Hier is het een groot gevecht om ergens heen te gaan.
    Meneer rent altijd de verkeerde kant op en wil absoluuut niet aan de hand maar zelf lopen.

Ook bij brood eten en aankleden erg tegendraads.

helpen met de vaat vind hij ook erg leuk.(gaat natuurlijk regelmatig mis)

16. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    whaa hilarisch, moet er wel om lachen en natuurlijk op het moment zelf is het helemaal niet leuk..zijn ook bijna allemaal herkenbaar..alleen dat poepen in de kast, dat gaat wel erg ver:$

-hier ook vaak het konijnehok van de buren open gezet, zodat het konijntje natuurlijk de wijde wereld in trekt..nou vaak genoeg achteraan gehuppelt om dat beesie te vangen...;)

-op de poes gaan zitten..

-voordeur dicht doen terwijl jij dus buiten staat en toen dacht ik ook nog dat ik dus geen sleutels in me zak had..(achteraf na enige paniek had ik ze gewoon in me jaszak).

-speelgoed, sleutels, dus alles behalve afval in de prullenbak gooien..;)

-dat van die kattebrokjes is ook herkenbaar, alleen eet meneer ze hier ook nog eens lekker op..;)

17. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Oooh jeetje, me hart gaat al stil staan bij het lezen :$
    Ik heb het ook een keertje gehad en dat was echt niet leuk op het moment zelf (gelukkig ook de sleutels bij de hand, maar was het vergeten).

Zoonlief had vanmorgen het lippenpotje gevonden en had de dop eraf gehaald. Zijn hele gezicht zat onder, behalve zijn lippen.
    Wat is dat vettig zeg!

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    - mijn lipgloss uit m'n tas halen en helemaal leegsmeren op haar kleine lipjes
    - hele kledingkast leeg halen om vervolgens in de woonkamer te komen met andere kleding aan.

19. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Hahahah hier ook zo 1 en dit bij het avondeten vorige week.
    Dochter: 1 laatste hapje toch mama?
    Ik: Nee nog 4 liefje.
    Dochter: Nee niet 4.
    Ik: ok hoeveel denk jij dan?
    Dochter: uuuuuh 6!
    Ik: Ok 6 dus?
    Dochter: NEEEEJJJ 8 mama!!!

;):D

Deel Deze Pagina