Heeft iemand ervaring met homeopathie bij keel/oorontstekingen? Onze zoon heeft ongeveer om de 2 a 3 weken of een keelontsteking of een oorontsteking. Hij is nu 1,5 jaar oud en heeft dit sinds zijn geboorte. De verpleegkundige van het cb adviseerde om me te verdiepen in homeopathie. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat houdt het precies in? Doorverwijzing naar een kno-arts zit er helaas niet in. De dokter vindt dat we hier nog mee moeten wachten tot na de zomer.
Ik geloof niet niet in en zou gewoon terug gaan naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de kno.
hele positieve ervaringen. Ik zou op zoek gaan naar een erkend klassiek homeopaat. Mijn oudste zoon had ook veel problemen. En na een paar behandelingen heeft hij deze hele winter geen oorontsteking of bronchitis gehad! Ga anders eerst eens op intake, dan kan je kijken of het wat voor je is.
Bij zo veel keel en oorontstekingen echt een kno verwijzing eisen.arm kind dat is echt superpijnlijk en ook niet goed voor het gehoor en daarmee dus ook slecht voor de spraakontwikkeling.
Zou ook eerst om verwijzing vragen. Al is het maar om zaken uit te sluiten. Kun je daarna alsnog naar een klassiek homeopaat. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij enorm goed heeft geholpen! Artsen konden niets vinden. Moest er maar mee leren leven (pijn in darmen). Na paar behandelingen bij homeopaat was het over en is nooit meer teruggekomen.
Ik ben met mijn dochter geweest, alleen was ze toen Al 5 en had al van baby af aan aan de lopende band keel neus en oorontstekingen ( letterlijk aan de lopende band er zat vaak nog geen 3 dagen tussen de oorontstekingen) keel was met 3 jaar opgelost toen eindelijk de keelamandelen eruit gingen, oren is sinds 2 maand iets beter ze is nu bijna 7, Klassiek homeopaat heeft helaas dus niet geholpen, misschien omdat het al jaren aan de gang was i dont know, baat het niet dan schaad het niet dus ik vind het zeker het proberen waard maar zou ondertussen wel een verwijzing vragen en een kno laten mee kijken
Homeopaat heeft ons goed geholpen. Ik zou wel eerst alle andere dingen laten uitsluiten bij een arts.
Bedankt voor jullie reacties! De (vervangende) dokter wilde echt geen doorverwijzing regelen. Ze gaf aan dat het pas zijn eerste winter was (zoontje is 1,5 dus het is zijn tweede winter??) En dat het van de zomer wel beter zal gaan. Dat was vorige zomer ook niet zo. Maar ik kwam geen stap verder. Nu heb ik wel van de jeugdarts van het consultatiebureau een brief meegekregen met het advies om ons toch door te verwijzen. Hopelijk lukt het deze keer wel.
Echt voet bij stuk houden. Hier met de 1e oorproblemen gehad en ik heb niet gevraagd of ik alsjeblieft een verwijzing mag maar gezegt dat ik nu een verwijzing nodig had omdat ze nu oorproblemen had en niet over een half jaar. Succes. (Huisarts wilde eigenlijk ook afwachten)
Gewoon een door verwijzing eisen hoor! Ze mogen je iets niet ontzeggen! Mijn zoon had ook veel oorontstekingen en veel verkouden, hij heeft nu buisjes en neusamandelen eruit en hij is al een tijd niet meer ziek geweest! (Voorheen elke maand minimaal wel 3 dagen koorts)
Bedankt allemaal! Over een maand gaan we verhuizen en krijgen we een andere huisarts. Daar probeer ik het nog eens.